DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
14:40

Ez nagyon kevés: 1:36-os kört fut az ausztrál, marad az ötödik, de még Bottastól is kap egy másodpercet.

Köszönjük, hogy velünk tartottatok, az Orosz Nagydíj hétvégéje holnap a harmadik szabadedzéssel, majd az időmérővel folytatódik, addig is maradjatok velünk, és olvassátok a Formulát! Sziasztok!

Itt a végeredmény: Vettel és a Ferrari a leggyorsabb, Ocon és a Force India pedig a legszorgosabb.

Vandoorne hitetlenkedésével zárul a szabadedzés, hamarosan jön az összefoglaló is róla.

"Hihetetlen" - ennyivel kommentálta Stoffel Vandoorne, hogy egy Force India feltűnt mögötte a semmiből, majd megelőzte. Tanul Alonsótól a srác!

Mindeközben Szocsiban a hosszú etaposok köridejei egyre romlanak, az utolsó perceket pedig igyekszik mindenki kihasználni: csak Verstappen és Palmer nincs a pályán.

Evans megnyerte a harmadik szakaszt is Argentínában, így növelte az előnyét Meeke előtt! A szakasz előtt harmadik helyen  álló Sordo sziklának ment és bő tíz percet veszített, így most Latvala a harmadik - több mint 20 másodperc lemaradással!

Amikor az egyik leglassabb a leggyorsabb: Stroll körideje csak Ericssonénál jobb, végsebessége viszont mindenkinél.

A McLaren fellélegezhet, amíg a Haas fékjein röhög a nép, addig sem rajtuk...

Itt van: megpördül, és közben mérges.

Húha, Grosjean olyan csúnyát mondott a fékekről a csapatrádióban, hogy le sem írjuk. Maradjunk annyiban, hogy szerfölött elégedetlen, és ennek hangot is adott.

Miközben a Haas a Twitteren jelez a rendezők felé, hogy nem kellene versenyzőjük pördülését ennyiszer megismételni, a Renault 10/10-esre értékeli volt pilótája produkcióját.

Felpörögtek az események: Verstappen autója megállt, Grosjean pedig megpördült az utolsó kanyarban - míg Hamilton hosszú etapján a tapadás hiánya miatt panaszkodik.

Két finn meg egy német - íme, a legjobb szektoridők:

Szóval így jön ki Vandoorne 15 helyes büntetése: egyszer tíz meg egyszer öt.

Az élcsapatok versenyzői mnd a pályán, megkezdték a hosszabb etapokat.

Vandoorne a 18. helyre jött be, legalább Strollt és Ericssont megelőzte. Az időmérős szimulációk a korábbi tapasztalatok alapján véget értek, lehet, hogy már nem lesz nagy változás a köridőket tekintve.

A belga viszont most feldobta az ultralágyakat - Alonso ideje 1:36,765, nézzük, mire megy hozzá képest!

Két pilóta nem teljesített eddig időmérős szimulációt: Stroll és Vandoorne.

Íme az állás 50 perc után:

De csak eddig volt ez igaz - Verstappen megy egy 1:35,5-öt, a két élcsapat pilótái mögött ezzel ő az ötödik, de még ő sem lépte túl a régi pályacsúcsot.

Alonso 1:36,8-at megy ultralágyon - a Red Bullhoz képest egy másodpercen belül a McLaren-Honda, ez semmiképpen sem hangzik rosszul!

A középső szektor és az utolsó két kanyar - ezt felelték Hamilton azon kérdésére, hogy hol veszített időt.

Verstappen mérte el az ötös kanyart, de szerencséjére valahogy elkerülte a falat...

Nagyon messze vagyunk még az időmérő edzéstől, de azért említsük csak meg - a turbókorszak 62 időmérő edzéséből 59-en a Mercedes szerezte meg a pole-t. Utoljára a tavalyi Monacói Nagydíjon Daniel Ricciardo tudott "kibabrálni" az Ezüst Nyilakkal.

Mindkét Mercedes javít, de hét tized körüli a lemaradásuk - hol van az Ezüst Nyilak rettegett egykörös tempója?

És Hamilton ideje sem tűnik rossznak...

Na de most figyeljünk, Bottas egy lila első szektorral nyitotta újabb gyorskörét!

Ricciardo is megkezdi első ultralágyas körét - vajon a Mercedest meg tudják közelíteni? (A Ferrarit aligha...)

Bottas javít, de még mindig közel kilenc tized a lemaradása - Hamilton valószínűleg rövidesen újrapróbálkozik a rontott első kör után.

Mármint... Annyira nem, hogy ez nem is egy gyorskör... Ezt benéztük, elnézést - bár maga a tény, hogy nem elég gyors, azért így is igaz.

Nem elég gyors a brit!

Nézzük, mire megy Hamilton!

Jön a Mercedes válasza - ám Bottas első ultralágyas köre 1,2 másodperccel marad el Vetteltől!

A harmadik nem lila, de így is az élre áll: 1:34,120 az új etalon!

A második is lila...

Vettel is jön még egy kört, lila első szektorral kezd.

Raikkönen tovább javít, 1:34,383, Vettel egy tizeddel mögötte!

Mikor is néznénk meg a köridőket, ha nem most?

HOHOHÓ, de még mekkora pályacsúcs! A finn 1:34,721-et fut az ultralágyakon, ez igen!

Na kérem, Raikkönen feltette az ultralágyat, itt a lehetőség az új pályacsúcsra.

Csendesedik a pálya, most csak öt autó köröz. Vandoorne az egyetlen, aki nem futott még értelmezhető kört - jelenlegi legjobbja hét és fél másodperccel lassabb Hamiltonnál.

Mint a grafikán látható, a Mercedes előnye a harmadik szektorból származik: 

Ricciardo bejön harmadiknak, átmenetileg megtörve a két Ferrari és a két Mercedes egyeduralmát - hátránya fél másodperc Hamilton, és bő három tized Raikkönen mögött.

Hamilton megint javít, ezúttal csak egy keveset: 1:35,710, három tizedre a pályacsúcs.

Biztató hír a McLaren-rajongóknak: Vandoorne megtette első installációs körét az új motorral.

És közben ismét egy hír Argentínából: miközben a tavalyi győztes Paddon több percet veszített a második gyorsaságin, miután megforgott, Evans egy remek idővel átvette a vezetést a DMACK Fiestával!

Tavaly egyébként Rosberg 1:35,417-tel szerezte meg a pole-t, lehet, hogy ez az idő már ma megdől?

Hamilton átveszi a vezetést, az idő 1:35,752.

Időközben megvolt az első baki is: a helyi kedvenc, Kvjat pördült meg a 13-as kanyarban.

És persze ez egyúttal a hétvége legjobb ideje is volt.

Megint Raikkönen a gyorsabb, fél másodpercet ad csapattársának. Itt a délután első 1:36 alatti ideje.

A mezőny fele a pályán, érkeznek a köridők - várhatóan intenzívebb lesz ez az edzés, mint az első volt.

És közben egy gyorshír a WRC-ből, Ogier kissé megtörte a Fordot  az Argentin Rali második szakaszán.

Vettel jön, és három tizeddel lejjebb faragja csapattársa idejét.

1:36,842-vel Raikkönen az élen - egyelőre övé az egyetlen értelmezhető idő, Hulk lassú kört futott.

Hülkenbergé lesz az első mért idő, de jön Raikkönen is, aki gyorsabb nála.

A levegő hőmérséklete 22 fok Szocsiban, az aszfalté jelenleg 40. Ha valakit esetleg foglalkoztatott volna ez a kérdés.

Indul a szabadedzés, Magnussen máris a pályán, ahogy Hülkenberg is, akinek az autója megállt Szirotkin alatt délelőtt.

Néha még mindig megdöbbentő a látvány - a rózsaszín párduc ugrásra kész.

A McLaren közölte, hogy Vandoorne a zöld zászló meglengetésekor biztosan nem kezdi még meg az edzést.

Az FP1 leggyorsabbja Kimi Raikkönen volt, az összefoglalót ide kattintva találjátok.

A Red Bullnál nagyon unatkoztak már - ideje, hogy kezdődjön az edzés!

Mérhetetlen nagy szeretettel köszöntök mindenkit, az Orosz Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésével folytatjuk mai programunkat!