DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
13:50

Mérhetetlen nagy szeretettel köszöntök mindenkit, az Orosz Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésével folytatjuk mai programunkat!

Köszönjük, hogy velünk tartottatok, az Orosz Nagydíj hétvégéje holnap a harmadik szabadedzéssel, majd az időmérővel folytatódik, addig is maradjatok velünk, és olvassátok a Formulát! Sziasztok!

Itt a végeredmény: Vettel és a Ferrari a leggyorsabb, Ocon és a Force India pedig a legszorgosabb.

Vandoorne hitetlenkedésével zárul a szabadedzés, hamarosan jön az összefoglaló is róla.

"Hihetetlen" - ennyivel kommentálta Stoffel Vandoorne, hogy egy Force India feltűnt mögötte a semmiből, majd megelőzte. Tanul Alonsótól a srác!

Mindeközben Szocsiban a hosszú etaposok köridejei egyre romlanak, az utolsó perceket pedig igyekszik mindenki kihasználni: csak Verstappen és Palmer nincs a pályán.

Evans megnyerte a harmadik szakaszt is Argentínában, így növelte az előnyét Meeke előtt! A szakasz előtt harmadik helyen  álló Sordo sziklának ment és bő tíz percet veszített, így most Latvala a harmadik - több mint 20 másodperc lemaradással!

Amikor az egyik leglassabb a leggyorsabb: Stroll körideje csak Ericssonénál jobb, végsebessége viszont mindenkinél.

A McLaren fellélegezhet, amíg a Haas fékjein röhög a nép, addig sem rajtuk...

Itt van: megpördül, és közben mérges.

Húha, Grosjean olyan csúnyát mondott a fékekről a csapatrádióban, hogy le sem írjuk. Maradjunk annyiban, hogy szerfölött elégedetlen, és ennek hangot is adott.

Miközben a Haas a Twitteren jelez a rendezők felé, hogy nem kellene versenyzőjük pördülését ennyiszer megismételni, a Renault 10/10-esre értékeli volt pilótája produkcióját.

Felpörögtek az események: Verstappen autója megállt, Grosjean pedig megpördült az utolsó kanyarban - míg Hamilton hosszú etapján a tapadás hiánya miatt panaszkodik.

Két finn meg egy német - íme, a legjobb szektoridők:

Szóval így jön ki Vandoorne 15 helyes büntetése: egyszer tíz meg egyszer öt.

Az élcsapatok versenyzői mnd a pályán, megkezdték a hosszabb etapokat.

Vandoorne a 18. helyre jött be, legalább Strollt és Ericssont megelőzte. Az időmérős szimulációk a korábbi tapasztalatok alapján véget értek, lehet, hogy már nem lesz nagy változás a köridőket tekintve.

A belga viszont most feldobta az ultralágyakat - Alonso ideje 1:36,765, nézzük, mire megy hozzá képest!

Két pilóta nem teljesített eddig időmérős szimulációt: Stroll és Vandoorne.

Íme az állás 50 perc után:

De csak eddig volt ez igaz - Verstappen megy egy 1:35,5-öt, a két élcsapat pilótái mögött ezzel ő az ötödik, de még ő sem lépte túl a régi pályacsúcsot.

Alonso 1:36,8-at megy ultralágyon - a Red Bullhoz képest egy másodpercen belül a McLaren-Honda, ez semmiképpen sem hangzik rosszul!

A középső szektor és az utolsó két kanyar - ezt felelték Hamilton azon kérdésére, hogy hol veszített időt.

Verstappen mérte el az ötös kanyart, de szerencséjére valahogy elkerülte a falat...

Nagyon messze vagyunk még az időmérő edzéstől, de azért említsük csak meg - a turbókorszak 62 időmérő edzéséből 59-en a Mercedes szerezte meg a pole-t. Utoljára a tavalyi Monacói Nagydíjon Daniel Ricciardo tudott "kibabrálni" az Ezüst Nyilakkal.

Mindkét Mercedes javít, de hét tized körüli a lemaradásuk - hol van az Ezüst Nyilak rettegett egykörös tempója?

És Hamilton ideje sem tűnik rossznak...

Na de most figyeljünk, Bottas egy lila első szektorral nyitotta újabb gyorskörét!

Ez nagyon kevés: 1:36-os kört fut az ausztrál, marad az ötödik, de még Bottastól is kap egy másodpercet.

Ricciardo is megkezdi első ultralágyas körét - vajon a Mercedest meg tudják közelíteni? (A Ferrarit aligha...)

Bottas javít, de még mindig közel kilenc tized a lemaradása - Hamilton valószínűleg rövidesen újrapróbálkozik a rontott első kör után.

Mármint... Annyira nem, hogy ez nem is egy gyorskör... Ezt benéztük, elnézést - bár maga a tény, hogy nem elég gyors, azért így is igaz.

Nem elég gyors a brit!

Nézzük, mire megy Hamilton!

Jön a Mercedes válasza - ám Bottas első ultralágyas köre 1,2 másodperccel marad el Vetteltől!

A harmadik nem lila, de így is az élre áll: 1:34,120 az új etalon!

A második is lila...

Vettel is jön még egy kört, lila első szektorral kezd.

Raikkönen tovább javít, 1:34,383, Vettel egy tizeddel mögötte!

Mikor is néznénk meg a köridőket, ha nem most?

HOHOHÓ, de még mekkora pályacsúcs! A finn 1:34,721-et fut az ultralágyakon, ez igen!

Na kérem, Raikkönen feltette az ultralágyat, itt a lehetőség az új pályacsúcsra.

Csendesedik a pálya, most csak öt autó köröz. Vandoorne az egyetlen, aki nem futott még értelmezhető kört - jelenlegi legjobbja hét és fél másodperccel lassabb Hamiltonnál.

Mint a grafikán látható, a Mercedes előnye a harmadik szektorból származik: 

Ricciardo bejön harmadiknak, átmenetileg megtörve a két Ferrari és a két Mercedes egyeduralmát - hátránya fél másodperc Hamilton, és bő három tized Raikkönen mögött.

Hamilton megint javít, ezúttal csak egy keveset: 1:35,710, három tizedre a pályacsúcs.

Biztató hír a McLaren-rajongóknak: Vandoorne megtette első installációs körét az új motorral.

És közben ismét egy hír Argentínából: miközben a tavalyi győztes Paddon több percet veszített a második gyorsaságin, miután megforgott, Evans egy remek idővel átvette a vezetést a DMACK Fiestával!

Tavaly egyébként Rosberg 1:35,417-tel szerezte meg a pole-t, lehet, hogy ez az idő már ma megdől?

Hamilton átveszi a vezetést, az idő 1:35,752.

Időközben megvolt az első baki is: a helyi kedvenc, Kvjat pördült meg a 13-as kanyarban.

És persze ez egyúttal a hétvége legjobb ideje is volt.

Megint Raikkönen a gyorsabb, fél másodpercet ad csapattársának. Itt a délután első 1:36 alatti ideje.

A mezőny fele a pályán, érkeznek a köridők - várhatóan intenzívebb lesz ez az edzés, mint az első volt.

És közben egy gyorshír a WRC-ből, Ogier kissé megtörte a Fordot  az Argentin Rali második szakaszán.

Vettel jön, és három tizeddel lejjebb faragja csapattársa idejét.

1:36,842-vel Raikkönen az élen - egyelőre övé az egyetlen értelmezhető idő, Hulk lassú kört futott.

Hülkenbergé lesz az első mért idő, de jön Raikkönen is, aki gyorsabb nála.

A levegő hőmérséklete 22 fok Szocsiban, az aszfalté jelenleg 40. Ha valakit esetleg foglalkoztatott volna ez a kérdés.

Indul a szabadedzés, Magnussen máris a pályán, ahogy Hülkenberg is, akinek az autója megállt Szirotkin alatt délelőtt.

Néha még mindig megdöbbentő a látvány - a rózsaszín párduc ugrásra kész.

A McLaren közölte, hogy Vandoorne a zöld zászló meglengetésekor biztosan nem kezdi még meg az edzést.

Az FP1 leggyorsabbja Kimi Raikkönen volt, az összefoglalót ide kattintva találjátok.

A Red Bullnál nagyon unatkoztak már - ideje, hogy kezdődjön az edzés!