Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíj első szabadedzésének végéhez közeledve bejelentkezett a csapatrádión, és közölte mérnökével, hogy elszállt az erő a Honda-motorból. A belga visszatért a garázsba, a szerelők pedig hamar megállapították, hogy végzetes meghibásodás történt az egyik elemben, vélhetően a mozgási energia visszanyeréséért felelős MGU-K-ban.
Vandoorne számára az előző, bahreini hétvége igazi rémálom volt motorhibák szempontjából, hiszen ott a hőenergia-visszanyerő MGU-H rakoncátlankodott többször is, amiből így ő már - a turbófeltöltőhöz hasonlóan - a negyedik elemet kapta meg erre a hétvégére. A sportszabályok kimondják, hogy a szezon húsz futama során az erőforrás mind a hat komponenséből összesen négy-négy darab használható fel autónként büntetlenül, minden továbbiért viszont már hátrasorolás jár a rajtrácson.
Noha most nem egy olyan elem hibásodott meg a McLarenben, amelyből már a negyedik került be az autóba, a csapatnál mégis úgy döntöttek, hogy a teljes hajtásláncot kicserélik a második szabadedzés előtt - egyszerűen azért, mert ezt a folyamatot lényegesen gyorsabban végre lehet hajtani, mintha csak az egyik elemet próbálnák kiszerelni az összetett rendszerből, és így reményeik szerint elkészülnek a második szabadedzés idejére.
Mindez azt jelenti, hogy az MGU-H-ból és a turbóból is az ötödik elemet építik be a #2-es rajtszámú MCL32-esbe, a limitet túllépő két elem pedig 15 rajthelyes büntetést von maga után az Orosz Nagydíj rajtrácsára. Ez tulajdonképpen a mezőny legutolsó helyét jelenti majd Vandoorne számára, aki egyedüliként eddig mindhárom idei időmérőn a Q1-ben kiesett.