DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
21:37

Még egy nagy csata a mezőny sűrűjében: Piastri előzte meg Colapintót nagy küzdelemben.

Ezzel itt megköszönjük a figyelmet, de jövünk még majd a legfontosabb értékelésekkel - a szezon pedig már a jövő hétvégén folytatódik a sprintes Sao Pauló-i Nagydíjjal, tartsatok akkor is velünk!

Norris 10 pontot hozott Verstappenen, így 47 egység a differencia közöttük. A Ferrari pedig 29 pontra megközelítette a McLarent.

Itt a teljes végeredmény:

Hamilton, Russell, Verstappen, Magnussen, Piastri, Hülkenberg, Gasly a pontszerzők sorrendje. Perez a teljesen utolsó 17. helyen a hazai futamán.

És Sainz nem inog meg: a Ferrari spanyolja nyeri a 2024-es F1-es Mexikóvárosi Nagydíjat! Ez idén a második, összességében a negyedik győzelme.

Norris a második, Leclerc a harmadik helyen, és a leggyorsabb kör is az övé a legvégén.

És Perezt is behívják friss lágy gumikért - na kié lesz a bónuszpont?

Sainz közben már az utolsó körben.

És Leclerc a bokszban, a biztos harmadik hely tudatában a Ferrari is rámegy a bónuszpontra.

De Lawson a friss kerékcsere után elveszi tőle a leggyorsabb kört!

Norris megint leggyorsabb kört fut, akarja a bónuszpontot is a mclarenes a második hely mellé.

Közben már az utolsó körökben járunk, a sorrend: Sainz vezet hét másodperccel Norris előtt, Leclerc a harmadik, Hamilton-Russell a 4-5. helyen, Verstappen a dupla büntetés után a 6., Magnussen, Piastri, Hülkenberg és Gasly még a top 10-ben.

Lawsonnak be is kellett jönnie orrkúpcserére. Nem pontszerző helyért ment a csata - de igen sok akció van ma a pályán!

De most már nincs mese, a 66. körben végre elkapta Hamilton Russellt, feljön a negyedik helyre a hétszeres világbajnok!

Hátrébb Colapinto és Lawson vívott nagyot, össze is ért az argentin és az új-zélandi, megsérült a Visa RB szárnya.

Hamilton minden eddiginél közelebb került Russellhez, de még mindig tartja magát a fiatalabb brit.

Ez a konstruktőri vb-összetettben is fontos, hiszen így kevesebbet hoz majd a McLarenen a Ferrari. Az egyéniben is persze fontos lehet Norrisnak a plusz 3 pont, de azért Verstappennek így is marad bőven előnye.

És Leclerc hibázik az utolsó kanyarban, kis híján falba rakja a Ferrarit! Azt elkerülte a monacói, de Norris elment mellette, a mclarenes a második helyen!

Norris folyamatosan a másodperc határán billeg Leclerc mögött, de egyelőre még nem nyithatta a DRS-ét. Egészen eddig, a leggyorsabb kör megfutása után most bejött hat-hét tizedes távolságba a brit!

Közben a Mercedesek házi csatája is egyre kiélezetebb, de Russell egyelőre tartja Hamiltont, aki már majdnem megfogta a csapattársát.

Sőt, Norris már majdnem másodpercen belül Leclerc mögött!

Norris két másodpercen belülre kerül Leclerc-hez! Hamilton viszont nem boldogul Russell-lel.

Leclerc tempója elfogyni látszik, Sainz hirtelen visszanövelte az előnyét, Norris pedig már csak két és fél másodpercre tőle.

Piastri pedig hátrébb elkapta Hülkenberget, a nyolcadik helyen az ausztrál.

Hamilton most már nagyon ráesett Russellre, az ifjabb britnek ezúttal védekeznie is kellett a második DRS-zónában.

Közben pedig Norris lemaradása már csak bő 3 másodperc Leclerc mögött.

Sainz előnye újabb másodperccel csökkent, Leclerc lassan öt szekundumon belülre kerül hozzá.

Hamilton közben már nyitott DRS-sel üldözi Russellt a negyedik helyért.

Colapinto pedig a friss közepes gumikon megfutja a leggyorsabb kört.

Norris közben négy másodpercen belülre egerészta magát Leclerc mögött.

Russellnek üzenték, hogy szabad a verseny, csak hagyjanak helyet egymásnak - ugyanis Hamilton lassan utoléri őt.

Piastri Colapintót támadta, de az argentin ügyesen védekezett, marad a Williams előrébb - csak épp neki még lesz egy kerékcseréje. Méghozzá most, érkezett Colapinto, Perez elé tért vissza.

Norris is lopja a távolságot a Ferrarikhoz képest, a brit meg is futotta a leggyorsabb kört a versenyen.

Egyre jobban mutogatják a radarképet, bár a következő 15 percben a kiírás szerint nem várnak esőt.

Piastri el is kapta Gaslyt, feljött a pontszerzők közé - de így is hatalmasat hozhat a McLarenen a Ferrari ezen a futamon.

Sainz előnye amúgy közben apránként, de folyamatosan olvad: Leclerc hátránya már csak szűk hat és fél szekundum.

Piastri a friss gumikon vadássza le az ellenfeleket, már csak egy helyre a pontszerzéstől.

A top 10 sorrendje a 44. körben: Sainz, Leclerc, Norris, Russell, Hamilton, Verstappen, Magnussen, Hülkenberg, Colapinto, Gasly.

Russell néhány esőcseppet érzékel a sisakrostélyán - pedig Verstappennek épp előtte jelentették, hogy nem közeledik semmi a pályához. Mondjuk Russellnél mindig benne van a pakliban, hogy csak a saját izzadságát érzékeli esőnek... 

És Lawson meg is előzte Perezt - borzalmas, botrányosan gyenge, katasztrofális hazai hétvégéje van a Red Bull-osnak...

Piastri most érkezett a bokszba, a 13. helyen tér vissza a versenybe. A pályán pedig Magnussen előzte Colapintót, Perez pedig Stroll-lal vív a 15. helyért - sőt, inkább a kerékcseréjét megejtő Lawson támadja őt...

Verstappen előzi meg Lawsont a hetedik helyért.

Ami a különbségeket illeti az élen: Sainz nyolc másodperccel vezet Leclerc előtt, akit négy és fél-öt másodperces távolságból üldöz Norris.

Féltávhoz közeledve tehát a sorrend: Sainz, Leclerc, Norris, Russell, Hamilton, Piastri, Lawson, Colapinto, Verstappen, Bottas.

Hamilton megelőzi Piastrit is, de ne feledjük: a mclarenes és Lawson még kiállás nélkül megy, így nagy a gumikülönbség közöttük.

Russell megelőzte Lawsont és Piastrit, akiket most már Hamilton szorongat, hatalmas hármas csata alakult ki közöttük: Piastri és Hamilton is megelőzte Lawsont!

És némi győzködés után jön Sainz is, így visszaáll az élbolyban a valós sorrend: Sainz az élen Leclerc és Norris előtt. Lawson és Piastri a 4-5. helyen, de ők még nem cseréltek gumit.

Nagy volt a távolság, de Leclerc-rel azért reagál a Ferrari, egy körrel Norris után jött a monacói - ahogy amúgy Russell is.

Norris a bokszban a harmadik helyről, a negyedik pozícióba jön vissza, Russell került elé, akinek még nem volt kerékcseréje.

Verstappen előzget a mezőnyben: előbb Zhou, majd Ocon mellett ment el. Vajon meddig tud visszazárkózni a holland?

Hamilton is megejti a maga szervizelését, lassan jönnek egymás után majd a kerékcserék.

Emeljük ki közben, hogy a Haasok nagyon simán jönnek az élcsapatok versenyzői mögött.

A Red Bullok a 15-16. helyen pillanatnyilag - miközben a Ferrari pedig 1-2-ben, a McLarenek pedig a 3. és 10. helyeken...

És Verstappent a 27. körben kihívták a bokszba, letöltötte a 20 másodpercet a vb-éllovas, aki egészen a 15. helyig hátracsúszott a mezőnyben.

Norris egyelőre hiába nyithatta a szárnyát, támadni nem tudta Verstappent - nem segít, hogy a McLarené a legnagyobb leszorítóerő az élcsapatok közül ezen a hétvégén.

Verstappen jelzi, hogy kezdik megadni magukat az abroncsai... Norris ott is van a sarkában.

Piastri lépdel apránként előre, már a 11. helyen, az imént Strollt előzte az ausztrál.

Közben az élen szétszakadt a két Ferrari: Sainz már közel négy másodperccel vezet Leclerc előtt. De a monacói is hasonló fórral rendelkezik Verstappen előtt, akit viszont másodperc környéki távolságból követ Norris - aki majd a büntetések után amúgy is át fogja lépni a Red Bullt.

Lambiase jelezte rádión, hogy duplán 10 másodpercet kapott - a címvédő érthető módon nem örült.

És vizsgálják a Perez-Lawson esetet is, amelyben szemmel láthatóan meg is sérült a mexikói Red Bulljának oldala.

Hát nem unatkoznak a felügyelők, az egyszer biztos!

És kap még egy 10 másodpercet Verstappen: a 4-es kanyaros incidens után a 8-as kanyarban történtekért is szankcionálják a címvédőt!

Perez visszalassult az incidens után, ami tényleg felfogható egyfajta csatának a 2025-ös ülésért. A mexikóinak nehéz percei vannak, mert Stroll érte utol, de elmenni nem tudott a kanadai, akit leszorított a Red Bull-os.

Perez támadta keményen közben a 10. helyért Lawsont, kis híján össze is ért a Red Bull és a Visa RB, marad elöl az új-zélandi!

Sainz az imént némileg panaszkodott a rádión Leclerc-re, aki bő másfél másodpercre követi őt. Egyelőre viszont nincs csapatutasítás az 1-2 bebiztosítására a Ferrarinál.

Ó, és korán véget ér Alonso 400. nagydíja: műszaki probléma miatt betolják a garázsba az Aston Martint.

Russell viszont most már áthámozta magát Hamiltonon, feljön az ötödik helyre az ifjabb brit.

Meg is van a büntetés: 10 másodpercet kapott Verstappen az iménti keménykedésért.

Közben a Mercedesek csatáznak egymással az 5-6. helyen, Hamilton egyelőre marad Russell előtt.

A Ferrarik kezdenek apránként elszakadni az élen, Leclerc viszont másodperc körüli hátránnyal követi Sainzot.

A visszajátszásból most egyértelműnek tűnik, már az első esetnél is Norris volt előrébb a kanyarcsúcspontnál - ezért lehet, hogy büntetést kap Verstappen... Norris rádiózik is bőszen, a felügyelők pedig vizsgálják a történteket.

Verstappen viszont a kanyargós szekcióban visszatámadja Norrist, mindketten lemennek a pályáról - amit Leclerc használ ki, mindkettejüket megelőzi, Ferrari 1-2!

Sainz persze lerázni nem tudta Verstappent, de a DRS-sel sem tudott visszatámadni a holland - akit viszont szorongat Norris, akivel össze is érnek, de marad elöl a brit!

Sainz most viszont már nyithatta a hátsó szárnyát, és egy kései féktávval meg is előzte Verstappent - az élre áll a spanyol!

Verstappen egy kör alatt egy másodperc fölé tornázta az előnyét, de Sainz az egyenesben még DRS nyitása nélkül is közelített rá.

A 7. körben újraindul a futam, Verstappen megőrzi a vezetést, mögötte is marad a Sainz, Norris, Leclerc, Hamilton, Russell sorrend, a top 10-ben pedig Magnussen, Hülkenberg, Gasly és Lawson.

Itt a várt üzenet: a 6. kör végén bejön a safety car.

Meg is kapta a büntetést Perez: öt másodperc, amit majd a bokszkiállásnál kell letöltenie a Red Bull-osnak.

Az ötödik körben járunk, még takarítják a Tsunoda-baleset törmelékeit az 1-es kanyarnál, illetve Albon autóját is még csak most emelik ki az azt követő egyenesben.

Perez a rádiózás alapján nem is érte, hogy mit vizsgálnak a rajtjnál... Jaj.

Bent még a biztonsági autó, a sorrend: Verstappen, Sainz, Norris, Leclerc, Hamilton, Russell (azaz a Mercedesek helyet cseréltek). Perez a 13. helyig jött előre, de rossz helyre parkolt le, nem is kicsit, emiatt biztosan jön majd a büntetés.

A visszajátszásból látszott, hogy Verstappen már az első méterek után elkapta Sainzot a vezetésért. Tsunoda és Albon pedig már kétszer összeért a balesetet kiváltó ütközés előtt - Gasly miatt nem igazán volt más opciója a williamsesnek sem.

Igen, a féktávhoz közeledve ütközött össze Albon és Tsunoda, előbbi előtte a fű szélét is megnyalta kicsit. Két kiesőnk tehát egyből van...

És rögtön jön is a biztonsági autó! Tsunoda épségben kiszállt, de azért beült az orvosi autóba. Albon autója is félreállt, alighanem ő ért össze Tsunodával.

ÉS RAJT! Verstappen jobban kapta el a startot, a kanyarban pedig leterelte Sainzot, vezet a holland a spanyol és Norris előtt! Hátrébb baleset, Tsunoda ütközött a falnak.

Elindult a felvezetőkör Mexikóvárosban, most már senki ne menjen sehova!

A versenyzők többsége a közepes keveréken rajtol, a kivételt Lawson, Bottas, Colapinto, Perez, Zhou és a bokszutcából induló Ocon jelenti, akik a kemény gumit választották. A Pirelli előrejelzése szerint amúgy garantált az egykiállásos verseny.

Alonso is érdemel egy említést, hiszen karrierje 400. F1-es nagydíjhétvégéjén vesz részt, amivel természetesen toronymagasan rekordernek számít. Nem ez viszont a 400. versenyrajtja, hiszen három alkalommal - 2001 Spa, 2005 Indianapolis, 2017 Szocsi - (hivatalosan) nem állt rajthoz a futamon.

Izgalmasnak ígérkezik már a rajt is, hiszen rendkívül hosszú, csaknem egy kilométeres táv vár az első kanyarig a pilótákra, és az előző években nem egyszer láthattuk azt, hogy akár a második sorból indulva is az élre lehet állni.

A pénteki sok piros zászló és a Pirelli-gumiteszt miatt a szokottnál nehezebb olvasni a várható erőviszonyokat, de az élversenyzők nagyjából egyetértenek abban, hogy a Ferrari lehet a favorit a futamon - már csak azért is, mert ők két pilótával képviseltetik magukat az elejében. Norris elérhetetlennek érzi a vörösök tempóját, de Verstappen sem vár csodákat.

A pole-ból idén először Carlos Sainz startolhat majd, mellőle a vb-éllovas Max Verstappen, mögülük Lando Norris és Charles Leclerc várhatja a piros lámpák kialvását. A Red Bull és a McLaren másik pilótája, Sergio Perez és Oscar Piastri csak a mezőny végén - a teljes rajtrács ide kattintva böngészhető.

Sok szeretettel köszöntünk mindenkit, alig negyed óra múlva startol a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj - tartsatok velünk!