Friss információ, hogy a tegnapi nappal ellentétben Fernando Alonso is megkapja az Aston Martin új fejlesztéseit, már nemcsak Lance Stroll autóján lesznek ott a jelentősebb frissítések.
Hogy melyik csapat milyen csomagokkal készült Suzukára, azt ebben a cikkünkben szedtük össze: https://formula.hu/formulaplusz/2024/04/05/milyen-fejleszteseket-hoztak-az-f1-es-csapatok-a-japan-nagydijra
Folytatás 8:00-kor az időmérővel, addig köszönjük a figyelmet!
Nincs már érdemi változás, ez a vége.
Verstappen, Perez, Russell, Hamilton, Alonso, Norris, Sainz, Piastri, Tsunoda és Leclerc a top tíz, a Ferrarik csalódást keltő egykörös tempót mutattak, a Red Bull viszont továbbra is egyértelműen az élen, míg a Mercedes egész jól nézett ki ismét.
Egy percen belül vagyunk, jönnek az utolsó próbálkozások. Egyelőre Red Bull 1-2, Mercedes 3-4.
A Ferrarik nem találnak bele: Sainz 7., Leclerc csak 10. a lágy gumikon!
Norris lila első szektorral kezdett, aztán hibázott és elvette a körét, így ő nem tudott javítani.
Verstappen most is panaszkodik az autóra, valami nem kerek a Red Bullnál a jó köridők ellenére.
Perez a második, bő két és fél tizedet kap Verstappentől.
Megérkezik Russell és átveszi a vezetést, de csak rövid ideig: Verstappen 3,5 tizeddel gyorsabb nála, ő áll az élre.
1:30,5 Albontól, övé az első időmérős kör. Fél másodpercet kap Hamilton korábbi lágygumis körétől.
Konkrétan üres a pálya, mind a 20 autó a bokszban van.
Szinte mindenki a bokszban van jelenleg, a versenyetapok nagyjából lezárultak, valószínűleg készülnek a csapatok az egykörös szimulációkra.
Leclerc hosszú etapja biztatónak tűnik, a Ferrari életben tartja a közepes keverékű gumikat - tegnap is jónak tűnt a monacói versenyszimulációja, bizakodhat a Scuderia.
Úgy tűnik, hogy az igazi időmérős szimulációkra az edzés végéig kell várni, hosszú percek óta mindenki versenyetapokat teljesít.
Verstappen az erős alulkormányzottságra panaszkodik, egyelőre nem elégedettek a Red Bull pilótái. Pedig a közepes gumin futott körök terén 1-2-ben vannak...
Érdekesség egyébként, hogy amíg Hamilton a lágy gumin az élre állt, addig George Russell nem futott még időmérős kört, és jelenleg az utolsó helyet foglalja el.
Lando Norris másfél tizeddel jön Piastri elé, most ő a harmadik.
Mindkét Williams-pilóta az autó ideges viselkedésére panaszkodik, Albon és Sargeant is azt mondja, hogy semmi önbizalmuk nincs jelenleg.
Daniel Ricciardo a fűben, szerencsére nem talál el semmit, mehet tovább. Az ausztrál egálban van egyelőre Yuki Tsunodával, de még csak most térképezi fel a dolgokat, hiszen az első edzésen Ayumu Iwasa ült az autójában.
Megjöttek a McLarenek, Oscar Piastri a harmadik helyre jön a lágy gumikon, Hamilton és Verstappen mögé.
Leclerc egyébként egy tizedre van csak a mexikóitól azonos gumikon, Verstappen felfelé, Sainz lefelé lóg ki jelenleg ebből a négyesből.
A McLarenek még a bokszban, ők meglepő módon nem jöttek ki egyelőre.
Perez káromkodva panaszkodik az autója vezethetőségére, és kéri a csapatot, hogy nézzenek már rá...
Elsőre Hamilton az élen, de ő a lágy gumikon jött ki, míg a többiek a közepeseken. A két Red Bull következik a Mercedes mögött.
Mindkét Haas elfékezi magát, Magnussen ki is csúszik a kavicságyba. Megy tovább, de furcsa jelenetek ezek így a kivezető körökön...
Meg is telt a pálya, szinte mindenki azonnal kigurult körözni - érezhető, hogy sietős...
Zöld jelzés, kezdünk!
Ugyan az FP3 általában az időmérőre, az egykörös tempóra való készülésről szól, de a versenyetapok szimulációi is fontosak lesznek most, mert abból kevés jutott péntekre, márpedig a gumikopás nagyon jelentős ezen a pályán, úgyhogy az abroncsok menedzselése kulcsfontosságú faktor ezen a hétvégén.
Az erőviszonyok is érdekesek lehetnek, a tegnapi nap adataiból kiolvasható következtetéseket ebben a cikkünkben szedtük össze: https://formula.hu/formulaplusz/2024/04/05/a-red-bull-legelol-de-kisebb-az-elony
Több versenyzőnek is fontos lesz ez az egy óra, Alonsónak csak ennyi ideje maradt az új autó megszokására, Daniel Ricciardo kihagyta a tegnapi első edzést, így érdemi kör nélkül érkezett el ehhez a naphoz, de az első edzésen hibázó Logan Sargeantnak is fontos lesz, hogy szerezzen némi önbizalmat az összefoltozott Williamsszel.
Köszöntünk mindenkit, hamarosan kezdődik az F1-es Japán Nagydíj harmadik szabadedzése, amely igazából a második lesz, hiszen a tegnapi második érdeklődés hiányában elmaradt: a vizes pályán senki sem akart körözni, így rengeteg munka vár most a csapatokra.