DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
13:23

Utazó tudósítónk, Mészáros Sándor eközben számos pilótapiaci információmorzsát csipegetett össze a bahreini paddockban többek között a Mercedes két fő opciójáról, Carlos Sainz két esetleges leendő csapatáról, valamint az Alpine felett gyülekező fellegekről - ide kattintva olvashatjátok Sanyi helyszíni pusmorgásait.

Ezzel zárjuk élő közvetítésünket az FP3-ról, az eddig látottak igencsak szoros időmérőt vetítenek előre, akát öt csapat is eséllyel szállhat harcba a legelőkelőbb helyekért - folytatás ma magyar idő szerint 17 órától!

Itt a harmadik szabadedzés végeredménye:

Leclerc a lemenő Nap fényére panaszkodott, az utolsó kanyart is alig látta. Közben pedig lefutott az óra, még mindenki befejezheti a mostani körét.

Sainz, Alonso, Verstappen, Leclerc, Norris, Russell, Piastri, Perez, Hülkenberg, Stroll az első tíz sorrendje, a tegnapi leggyorsabb Hamilton a 12. helyen - de ő is csak hat tizedmásodperces hátrányban.

Leclerc belerondít az említett mintába, a negyedik helyre hozza be a másik Ferrarit. Bitang szoros az állás, még a kilencedik Hülkenberg (!) is szűk fél másodpercen belül. Jönnek az utolsó percek.

Az első öt helyen az öt topcsapat egy-egy pilótája: Sainz (Ferrari), Alonso (Aston), Verstappen (Red Bull), Norris (McLaren), Russell (Mercedes). Maradhatna ilyen szoros!

Megjött a Ferrari, legalábbis Sainzcal, és egyből az élre: 1:30,824 a spanyoltól!

Sőt, a Haas megint villant egyet Hülkenberggel: a német a hetedik helyen, alig három tizedre Alonso éllovas idejétől!

Az Alpine közben tényleg sereghajtónak néz ki: Ocon a 18., Gasly a 20. helyen. Tragédia, csak a Haas hasonlóan gyenge egyelőre.

Russell ugrik be negyediknek, lila utolsó szektor az ezen a szakaszon rendre erős Mercedestől. Nagyon szoros az eleje, hatan három tizedmásodpercen belül: Alonso, Verstappen, Norris, Russell, Piastri és Perez. A Ferrarik hiányoznak egyelőre nagyon az élbolyból...

Alonsóval közlik, hogy vezet, mire a spanyol reagált: "egy újabb lépés, javulunk, egyre jobban összehangolódom az autóval".

A McLarenek jönnek be a 3-4. helyre, Norris egy lila középső szektort is villantott.

Most már mindenki lágy gumis körrel szerepel az eredményjelzőn, de jönnek még az utolsó időmérős próbálkozások - Alonso pedig át is veszi a vezetést 1:30,965-tel!

Verstappen szűk két tizedet ráver még Perezre, de még mindig nem néztünk be az 1:30-as tartományba: 1:31,062 a címvédőtől. Negyed óra még hátra az edzésből.

Na, fent a lágy gumi Perez Red Bullján, a mexikói pedig 1:31,248-ra javítja a mai legjobb kört.

Jelenleg az első tízben két Aston, két Ferrari, két Mercedes, egy RB, egy Haas, egy Williams és egy McLaren. Nem fér a top 10-be Alpine, Stake és Red Bull.

Érdekes, hogy csak a Red Bull vette elő eddig egész hétvégén a fehér oldalfalú kemény abroncsokat, pedig azért vélhetően a szombati futamon szerephez fognak jutni. Bár tegyük hozzá ismét: adatok bőven vannak a múlt heti tesztről is.

Itt a teljes félidei állás a rend kedvéért:

Közeledünk az edzés feléhez, Alonso vezet Russell, Leclerc, Sainz és Stroll előtt. Verstappen egyelőre csak a 14., a Red Bullok viszont a többiekkel ellentétben a legkeményebb keverékű gumin köröznek, nem a lágyon.

Perez már nem először panaszkodik az edzés során a felváltásokra. Tegnap Verstappen is többször szóvá tette ugyanezt a rádióban.

Folyamatosan javulnak az idők, Alonso már 1:31,5-re javít. Azért az összehasonlítás kedvéért jegyezzük meg, hogy tegnap 1:30,3-at futott Hamilton a második edzésen.

Megvan a nap első 1:31-es eredménye is: Russell az élen a Mercedesszel.

Folyamatosan változik a sorrend az élen, vezetett az imént Magnussen, most pedig Stroll az első.

Új éllovas idő: 1:32,677-es körrel vezet Leclerc, századokkal Hamilton és Sainz előtt. 17 perc után ők hárman iratkoztak fel az eredményjelzőre, de azért a pályára már a mezőny fele kinézett.

Hamilton visszatért a bokszba, most a két Ferrari váltja őt a pályán.

Igazán nem lehet azzal vádolni minket, hogy nagy rajongói lennénk a sprinthétvégéknek, de az ilyen FP3-ak során azért azt el kell ismernünk: az az egy előnye mindenképp megvan annak a formátumnak, hogy nincsenek üresjáratos sokadik szabadedzések.

Lila első szektor Hamiltontól! És a második is lilul! Itt a nap legjobb eredménye: 1:32,733! Ja hogy ez az egyetlen mért kör tíz perc elteltével? Oh...

Hihetetlen! Hét perc után végre autó a pályán: a csütörtöki leggyorsabb Hamilton töri meg a csendet!

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, de ahogy arra számítani is lehetett, senki nem hajtott ki egyből a pályára. A nem releváns körülmények mellett tegyük azt is hozzá, hogy a múlt heti háromnapos teszt révén extrasok adattal rendelkeznek már a csapatok erről a helyszínről, ezért vélhetően nem sok kipróbálandó dolog maradt a mostani egy órára.

Ma amúgy már rendeztek egy igencsak izgalmas versenyt Bahreinben, a Formula-3-asok sprintjét, amelyet a 16 éves újonc Red Bull-junior, Arvid Lindblad nyert meg.

Na de térjünk rá most már a harmadik szabadedzésre, amely kapcsán fontos elmondani, hogy ellentétben az időmérővel és a holnapi futammal, nem esti, hanem még nappali körülmények között zajlik, vagyis a mostani 60 perc nem feltétlenül lesz releváns a hétvége érdemi része szempontjából. Viszont egyébként nincs túl meleg, mármint bahreini mércével: csupán 20 fok a levegő hőmérséklete Szahírban.

És persze sajnos szót kell ejteni Christian Horner ügyéről is: a legfrissebb fejlemények arról szólnak, hogy hiába zárta le a Red Bull GmbH a nyolchetes vizsgálatot, a tegnap a sportág vezetői és a sajtó számára eljuttatott állítólagos bizonyítékok és az F1-re vetett rossz hírnév miatt találkozhat egymással Mohammed ben Sulayem és Stefano Domenicali, hogy megvitassák az esetleges következő lépéseket.

Túlzás lenne azt állítani, hogy eddig a papírforma szerint alakul az évadnyitó, hiszen csütörtökön egyik edzésen sem a Red Bull zárt az élen, de még csak nem is a fő üldözőnek gondolt Ferrari: az FP2-n a két Mercedes volt a leggyorsabb. Van persze magyarázat Max Verstappenék "eltűnő" tempójára a szél és a többiekkel szemben még nem feltekert motor révén, ráadásul a hosszabb etapok alapján így is a hollandé a legjobb versenytempó - részletes elemzés az első két szabadedzés tapasztalatairól ide kattintva olvasható.

Nagy szeretettel köszöntünk ismét mindenkit! Bizony, hiába van még csak a március, a tavasz első napja ma, már nem is az első, hanem a harmadik szabadedzés következik rövidesen az F1-es szezonnyitó Bahreini Nagydíjon - az utolsó az immár tétre menő időmérő előtt, amelyet szintén ma rendeznek majd a Ramadán miatti rendhagyó időrendből kifolyólag.