Közben Ocon és Gasly már a 3-4., alig egy tizeddel elmaradva Verstappentől, míg Perez csak ötödik. Norris köridejét viszont elveszik pályaelhagyás miatt.
Ezzel köszönjük a figyelmet, hozzuk az összefoglalót és a legfrissebb híreket, nyilatkozatokat a helyszínről!
CHARLES LECLERC SZERZI MEG AZ USA NAGYDÍJ POLE-POZÍCIÓJÁT!
Max Verstappen futotta a legjobb kört, 5 ezreddel megelőzte Leclerc-t, de ezt a pole-időt elvették négykerekes pályaelhagyás miatt, így a világbajnok csak a hatodik rajtkockát szerezte meg vasárnapra.
Lando Norris bravúrkörrel ért oda az első sorba, Hamilton a végén sem tudta összerakni az utolsó szektort, így harmadik lett, majd jön Sainz és Russell.
Verstappen mögött Gasly és Ocon a 7-8., Perez a 9., Piastri pedig csak a 10.
VERSTAPPEN IDEJÉT TÖRLIK PÁLYAELHAGYÁS MIATT!!!
VERSTAPPEN 5 EZREDDEL MEGELŐZI LECLERC-T EGY EGÉSZEN DÖBBENETES UTOLSÓ SZEKTORRAL!
Leclerc tovább javítja az idejét egy tizeddel!
Az élmezőnyben mindenki javított a Q2-höz képest, kivéve Verstappent, aki ugyanazt autózta meg. Két komoly kihívója is akadt, muszáj előhúzni valami extrát, ha pole-pozíciót szeretne.
Szóval a mindent eldöntő második Q3-as körök előtt:
Leclerc
Hamilton +0,05
Verstappen +0,25
Sainz +0,34
Gasly +0,43
Perez +0,7
Norris és Piastro +0,9
Ocon +1,1
Russell körét pedig törölték.
Hamilton is jobb Verstappennél, ő a második! Megint az utolsó szektorban bukott a túlkormányzott Mercedesszel, addig magabiztosan vezetett...
Elsőre Leclerc 2,5 tizeddel gyorsabb Verstappennél, a középső szektorban ezúttal is erősebb a Ferrari!
Rajtol a Q3, jön a lényeg!
Hamilton végül bejön harmadiknak, itt a Q2 vége: a két AlphaTauri, a két Alfa Romeo, és Magnussen esett ki!
Perez tizedikként ment tovább, 18 ezreddel előzte meg Tsunodát. A Ferrari és a Mercedes továbbra is veszélyesnek tűnik Verstappenre!
Verstappen javít, 4 ezreddel (!) lassabb Leclerc-nél!
Sainz a második, de három tizedet kap a csapattársától.
Leclerc nagy kört fut: 1:35,0, fél másodperccel gyorsabb Verstappennél, átveszi a vezetést!
Négy perc, Norris és Sainz egyelőre kieső helyen!
Verstappen elsőre 85 ezreddel előzi meg Piastrit, Russell és Hamilton 2,5 tizedet kap, Leclerc négyet.
Elindult a Q2, folytatódik a küzdelem!
A Q1 után tehát Hamilton az élen, Norris ezredekkel mögötte, majd jön Verstappen és Sainz, illetve a bravúrkört összerakó Tsunoda.
Az Aston dupla kiesése teljes sokk, főleg Alonso ideje érthetetlen, de Hülkenbergtől és Albontól sem ezt vártuk a Q1-ben.
ALONSO KIESIK A Q1-BEN! Csak 17. az Aston spanyolja, Stroll is kiesik, az új Haasszal Hülkenberg is búcsúzik, ahogy a két Williams is!
Ricciardo csúszott tovább a 15. helyen, Russell 14. lett a Q1-ben.
Hamilton válaszol! 2,5 tizedet ad még Verstappennek, övé a legjobb középső szektor, a lassú kanyarokban jól fordul a Mercedes.
Verstappen rendet tesz: fél másodperccel gyorsabb Sainznál, újra övé az első hely.
Még három perc a Q1-ből.
Már Sainz vezet, méghozzá Leclerc előtt három tizeddel - jönni kell szinte mindenkinek, mert sok időt lehet találni a pályán.
Gasly áll az élre, Ocon pedig a negyedik helyre, a semmiből beköszönnek az Alpine-ok. Javul a pálya, gyorsul mindenki...
Wow! Nico Hülkenberg az élen, két tizedet ad Verstappennek az új Haasszal!
Megvannak az első körök, Verstappen az élen, Leclerc másfél tizeddel mögötte, Norris századokkal a Ferrari mögött. Hamilton vezetett még a második szektor végén, de a kissé túlkormányzott Mercedes elúszott a harmadikban, az ott elvesztett idő pedig csak ötödik helyet eredményezett.
Mindenki lágy gumikon jött ki egyébként, nem tartalékolnak vele.
Leclerc és Norris fut egy-egy kört, de elég lassan kezdődik az időmérő első szakasza.
Közben elkezdődött a Q1!
A McLaren és az Aston Martin egyébként rejtőzködött a gyakorláson, ők nem tették fel a lágy gumit, így nem volt reprezentatív a köridejük. Ezzel együtt a wokingiak esetében arra számíthatunk, hogy most nem lesznek olyan gyorsak, mint például Katarban.
Érdekes lesz látni a megújult Haas teljesítményét, hiszen Günther Steiner csapata teljesen átalakított autóval érkezett meg Austinba, és a szabadedzésen mindkét versenyző ott is volt a top tízben.
A szabadedzésen egyébként nagyon pattogtak a kissé túl keménynek tűnő autók, a dobálósabb aszfalt feladta a leckét, nehéz volt pontosan összerakni egy jó kört, most, az időmérőn pedig semmi más nem számít, csak ez, érdekes lesz látni, hogy kinek sikerül megoldani a feladatot.
Vajon megfogható egy körön a Red Bull?
A hétvége egyetlen szabadedzése néhány órával ezelőtt szoros eredményt hozott, Verstappen, Leclerc, Hamilton volt a top három sorrendje.
Az összefoglaló és az eredmény itt megtekinthető!
Csak a tisztánlátás kedvéért: ez a kvalifikáció határozza meg a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét, a szombati nap teljesen különálló nap külön időmérővel és külön sprintfutammal.
Köszöntjük kedves olvasóinkat, 23:00-kor megkezdődik az F1-es USA Nagydíj időmérő edzése!