Hoppá: Vettel nem figyelt az érkező Grosjeanra, a francia nagy fékezéssel tudta csak elkerülni a balesetet.
Átmenetileg elköszönünk, szusszanunk egyet, de ne menjetek messzire, hiszen 14 órakor kezdődik a második szabadedzés, természetesen azt is együtt követjük végig veletek. Jó étvágyat az ebédhez!
Mindenki befejezte, itt az edzés végeredménye:
Leintik az első szabadedzést, a köreit mindenki befejezheti még.
Grosjean megpördült a Stadionban, majd kicsit lebontott egy Pirelli-hirdetést.
A két Manort kivéve mindenki gyorsabb a 2014-es legjobb első szabadedzéses köridőnél.
Alonso: Új pályát kellene építeni a Ferrariknak! A spanyol nem elégedett.
Íme az állás az utolsó tüzijáték előtt:
Egy térkép bármikor jól jöhet, nem?
Bő tíz perc van hátra, jó páran ismét feltették a szuperlágyakat.
Ericsson 11. helye a Sauberrel még akkor is dicséretes, ha ez csak egy péntek délelőtti szabadedzés.
Raikkönen feljön a negyedik helyre, ezzel az első 10 helyen megvan a sorminta: 2-2 Mefcedes, Ferrari, Red Bull, McLaren, Toro Rosso. Hol vannak a Mercedes-motoros csapatok?
Így állnak a végsebességek - megint szupergyors a Manor!
B****a meg! - kommentálta Grosjean az incidenst.
Finnországból jelentjük: Meeke továbbra is fölényesen vezeti a Finn Ralit, a meglepetésember Breen viszont egy gyengébb szakasz után visszaesett hatodiknak. Persze még csak a verseny egynegyedénél járunk.
Christian Horner elmondása szerint több versenyzője elégedetlen volt a halóval, miután kipróbálta. Mivel Vettelről úgy tűnik, hogy halo-párti, alighanem Raikkönenről és Gaslyről van szó.
A GP2-es ART sem bír magával: bemutatják új versenyzőiket!
Azt pedg csak halkan jegyezzük meg, hogy szomorú ennyi üres lelátót látni...
Ocon a szervóra panaszkodott - és jön is a bokszba.
Ismét záporoznak a köridők, nézzünk hát egy állást 55 perc elteltével. Emeljük ki Alonso, Leclerc és Ocon helyezését!
Megjött Hamilton, mindenkinél gyorsabb - kivéve csapattársát. 1:15,843 az idő szuperlágyakon.
Schumacher 2004-es pole-köre jelenti az abszolút rekordot: 1:13,306. Ez a cél erre a hétvégére - ehhez azért még bő két másodpercet kellene "találni".
Ezt odatette! Rosberg 1:15,517-et futott a szuperlágyakon, ezzel egy másodpercet "adott" saját két évvel ezelőtti pole-pozíciós körének. Még csak az első szabadedzésen járunk, ebből nagyon komoly idők lehetnek.
Na végre! Nico Rosberg megtöri a csendet, feltették neki a szuperlágyat. Lágyon 1:17,030-at ment, vajon mennyivel sikerült ezt megjavítani?
Addig mutatunk egy képet a "kis Palmer" összetört autójáról:
Csendes a pálya, az elmúlt percekben senki nem járt kint...
A bokszutca elején felszállt a fehér füst - nem pápát választottak, csupán Valtteri Bottas kezdte meg későn a kötelező lassítást...
Közeleg az idő, amikor a csak péntek délelőtt használható abroncsokat le kell adni...
Az Autosport kiemelt egy érdekességet élő közvetítésében: jó pár versenyző elhagyta a pályát az 1-es kanyarban, de egyelőre egyetlen képet sem láthattunk ezekről az esetekről.
Bottas megpördült a hajtűben, de gond nélkül továbbment.
Úgy tűnik, egyelőre nincs minden rendben a Red Bull gumikezelésével: Verstappen egy kör után arra panaszkodott, hogy elfogytak a lágy hátsó abroncsai.
Időközben Spában Will Palmer, Jolyon testvére nagyot bukott a Formula Renault 2.0 NEC eseményén. Szerencsére megúszta, ha lesz videó, mutatjuk!
Láttad már Buttont a testvéreivel? Most már látod:
Ha már ennyit beszéltünk az időkről, nézzünk egy állást közel fél óra elteltével:
Záporoznak az idők, most Rosberg vezet a két Ferrari előtt - akik piros oldalfalú Pirelliken futották legjobb köreiket, szemben a Mercedes németjével.
Daniel Ricciardo is megelőzte Hamiltont, ő ráadásul lágyakon!
Gyorsjelentés Finnországból: 5 szakasz után Kris Meeke fölényesen vezeti a Finn Ralit Latvala, Ogier és Breen (!) előtt.
Kimi Raikkönen átveszi a vezetést Hamiltontól - igen ám, csakhogy szuperlágyakon, míg Hamilton lágyon futotta legjobb körét.
Negyed óra után Hamilton vezet, mögötte Ricciardo és Alonso következik.
Hoppá! A Stratégiai Csoport egy újabb döntése látott napvilágot: Spában és Monzában minden versenyzőnek kötelezően tesztelnie kell a halót a szabadedzéseken.
Ha már Alonso és születésnap...
A versenyzők túl az első installációs körökön, de 10 perc elteltével csak a születésnapos Alonsónak van mért ideje.
Ejtsünk szót a beugrókról: ezúttal két "külsős" szerepel az edzésen Charles Leclerc és Esteban Ocon személyében - a GP3 éllovasa Gutierrez Haasát, míg a címvédője Palmer Renault-ját foglalta el.
Christian Horner úgy nyilatkozott a rádiós szabályok megváltoztatásáról, hogy szerinte egy újabb lépést is lehetne tenni a csapatvezetők és Charlie Whitin közti kommunikáció nyilvánossá tételével. Nem tudjuk, mennyire viccelt.
Elkezdődött az edzés, jó pár autó azonnal a pályán!
Ha még szeretnétek egy kis böngésznivalót az akció kezdete előtt - így áll a mezőny erőforráselemekkel, a büntetéshez Hamilton és Verstappen van a legközelebb:
És még valami, ami legalább ennyire fontos: Fernando Alonso ma lett 35 éves. Isten éltesse!
Vannak módosítások, amelyeket azonnali hatállyal bevezetnek: ilyen a kötelező állórajt a vizes versenyeken, valamint a rádiós tilalom szinte teljes eltörlése. A pályaelhagyás szigorú ellenőrzésének is búcsút mondhatunk.
Ha esetleg lemaradtatok volna róla: a tegnap folyamán sok fontos hír látott napvilágot, igaz, nem Németországból, Hanem Svájcból – a Stratégiai Csoport Genfben találkozott, legfontosabb döntésük pedig az volt, hogy nem vezetik be 2017-ben a halót. Jövőre tehát még nem kell megszoknunk ezt a képet:
Német Nagydíjat utoljára két éve láthattunk, ugyancsak Hockenheimben, a tavalyi verseny, amelyet a Nürburgringen tartottak volna, pénzügyi okok miatt elmaradt. A 2014-es kiadást Nico Rosberg nyerte meg.
Üdvözlünk mindenkit péntek délelőtt: rövidesen, pontban 10 órakor kezdetét veszi a Német Nagydíj első szabadedzése. Ezzel a versennyel véget ér a nagy júliusi sorozat (4 nagydíj 5 hétvégén), és elkezdődik az F1 nyári szünete.