Stroll ezúttal nem a futóművet, hanem a padlólemezt tette próbára: a falkocc után egy kerékvetőt lovagolt meg.
Ide kattintva pedig az összefoglaló olvasható, ezzel köszönjük meg a figyelmet, élő közvetítéssel legközelebb holnap jelentkezünk, de addig is maradjatok a Formulával, hiszen számos érdekességet szállítunk nektek a Szingapúri Nagydíjról.
Itt látható a 2. szabadedzés végeredménye:
És miközben a miniszektorokról elmélkedünk, leintik a 2. szabadedzést, melyet ismét a két Ferrari zár az élen, csak épp fordított sorrendben, mint az elsőt. Sainz, Leclerc, Russell, Alonso, Hamilton, Norris, Perez, Verstappen az első nyolc sorrendje.
Annyira más a tempó, mint az edzés közepén, hogy egy árva miniszektor se zöldül senkinél. Pedig 24 miniszektor van és 19 pilóta a pályán, ami körönként 456 esélyt jelentene erre.
Közben az Aston Martin X-én a rajongók virtuális megemlékezést tartanak a gyíkról, és remélik, hogy áldozata hozzájárul a 33. Alonso-győzelem megszületéséhez.
Az első tíz versenyző egy másodpercen belül, majd újabb heten újabb fél másodpercre egymástól.
Lawson is belép a húszasok táborába: a harmadik hétvégéjét teljesítő új-zélandi délelőtt is sokat futott, s a köridői is rendben vannak.
Perezen és Albonon kívül mindenki a pályán, a legszorgalmasabb Tsunoda és Sargeant, akik már 20 körnél járnak.
Alex Albon autójával valami probléma lehet, hiszen a thai versenyző mindössze öt kört tett meg, és egyedüliként nem futott lágyas gyorskört a mezőnyből. A csapat közlése szerint az erőforrás lehetséges meghibásodását vizsgálják.
Perez javít, megelőzi Verstappent, de így is négy csapat hat versenyzője előzi a Red Bullokat...
Sikerül neki, javít, és továbbra is a 11. helyen áll.
Egyre kevesebb autó a pályán, Hülkenberg próbálna éppen javítani az idején, amivel most a 11. helyen áll.
Jön Perez... És csak a 8. helyre ér be Verstappen mögé.
Alonso a mercedesek elé ugrik, akiket Norris is elválaszt egymástól.
Gasly és Zhou azok, akik lágyon nem tudtak elvárrható köridőt produkálni.
Hatodik bizony. Sainz, Leclerc, Hamilton, Alonso, Russell, Verstappen, Norris, Magnussen. Ők vannak egy másodpercen belül, persze jó néhány versenyzőnek nincs lágygumis köre, így például Pereznek vagy az időmérős menő Hülkenbergnek sem.
A másodikban sem, ebből lehet, hogy csak egy 5-6. hely lesz végül...
Verstappen is repül egy kört a lágyakon, de az első szektorban köze nincs a Ferrarikhoz.
Természetesen mindenki javít most, ha befejeződtek a körök összegezhetjük a lágygumis gyorskörök sorrendjét.
Sainz az élen 1:32,120-szal, Leclerc 18 ezreddel mögötte, miután az utolsó szektora kicsit gyengébbre sikerült.
Sainz remek körön, de Leclerc még gyorsabb nála is!
Most jön a nap legnagyobb tűzijátéka, ami a köridőket illeti...
Most már vannak, a mezőny fele visszatért, és felpakolták a lágy gumikat!
Örömmel beszámolnánk arról, mi zajlik a pályán, de egyelőre egy árva gyík se bukkan fel rajta, nemhogy autó.
Nagyon hasonló ritmusban dolgozik a mezőny: a pazar kört futó Leclerc is visszatér a bokszba, így most senki nincs a pályán.
Leclerc 1:32,974-gyel az élen, Tsunoda a harmadik!
Alonso a 2. helyen jelenleg, úgy tűnik, talán mégis működhet az Aston Martin Szingapúrban – az első szabadedzésen meglehetősen szürkék voltak.
Stroll megkoccolta a falat – úgy néz ki, megúszta simán, de a kicsit nagyobb ütéseknek komoly következménye lehet.
A helyi fauna szakértői szerint egy szalagos varánusz fizetett az életével az 1. szabadedzés megtekintéséért...
Alonso az élen, közben Stroll is az élmezőnyben, Norris viszont sokat kap a kemény keveréken. Közben Perez a második, a Ferrarik pedig lila szektorokat dobálnak. Így mire ezt leírtam, már nem is Alonso vezet, hanem Sainz Leclerc előtt.
Norris és Alonso is erős körön.
Sainz a leggyorsabb egyelőre 1:34,150-nel, ez kereken 8 tizeddel lassabb, mint Leclerc legjobb köre a kora esti (avagy magyar idő szerint délelőtti) első edzésen.
A bizonyítéknak használt képeket kegyeleti okokból nem osztjuk meg.
A Twitter (vagyis elnézést, az X) közössége azt nyomozza, ki végzett az első edzés hajrájában elgázolt gyíkkal. A legtöbben egy belsőkamerás felvétel alapján úgy vélik, Fernando Alonso gázolta el a jószágot, de vannak, akik George Russellre gyanakszanak.
Megkezdődött a második pénteki szabadedzés!
Szingapúrban jelenleg alig van melegebb, mint Szegeden: a levegő 29, az aszfalt 37 fokos. Ha viszont az égre nézek, azt állapíthatom meg, hogy az esőre jelentősen kisebb az esély a Távol-Keleten, mint itt: egészen pontosan 0 százalék.
Mondhatni már-már természetesen ma is szóba került Helmut Marko "ügye": Christian Horner szerint nem az F1-es csapat dolga foglalkozni a szavait megbánó Markóval, ugyanis nem az ő alkalmazottjuk, hanem az anyacégé.
Wolff a két héttel ezelőtt nagy port kavart "wikipédiás" megjegyzésére is kitért: úgy fogalmazott, hogy valószínűleg mondhatott volna ennél értelmesebb dolgot is, egyúttal méltatta a Red Bull eredményeit.
Még szűk tíz perc van hátra az edzés kezdetéig, addig nézzünk egy-két érdekes sztorit az elmúlt órákból, kezdve azzal, hogy Toto Wolff arra utalt, hogy a Massa-ügy előrehaladása akár a 2021-es szezonzáró újratárgyalásához is precedenst teremthet.
Az első gyakorlást a két Ferrari zárta az élen, és ígéretesnek tűnik a megújult McLaren is Norris alatt.
Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében!