DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
18:17

Hülkenberg nem tudott időben lehúzódni:

Itt a vége, Verstappen-Alonso-Perez a top három, gyenge a Ferrari, bizonytalan a Mercedes, iszonyatosan szoros a középmezőny: jövünk az összefoglalóval, a nyilatkozatokkal, a helyszíni hírekkel és a tapasztalatok értékelésével!

Leclerc megkérdezte a csapatát, hogy amúgy minden rendben van-e a motorral. Emlékeztetőül: új erőforrást kapott, azzal együtt pedig egy rajtbüntetést is. 

Még hét perc van hátra, nagy csodák nem történnek a hosszabb etapok során, az állás pedig már nem fog változni. 

Verstappen a visszaváltásaira panaszkodik, ahogy Bahreinben is tette: lassan veszi vissza a sebességeket a Red Bull, főleg az utolsó kanyarnál. 

Hamilton a hátsó tapadásra panaszkodik, egyelőre a hosszabb etap sem jó a Mercedesnél. Toto Wolff azt mondja, hogy egy szinte tökéletes körük sem volt elég semmire, úgyhogy nincs nagyon miről beszélni. 

A Merdcedesnél állítólag megbízhatósági problémák miatt aggódnak a motorok kapcsán.

Azt érdemes leszögetni, hogy gumikopás itt tényleg alig van: a lágy keveréken is belefért egymás után több kvalifikációs kör, így a Ferrari bahreini problémája kevésbé fog most jelentkezni.

Ezúttal viszont simán lassúak, de nagyon.

Verstappent egyelőre most sem könnyebb megközelíteni, mint Bahreinben, sőt...

Most pedig zárásként tényleg jön néhány versenyszimuláció - aminek részleteivel, elemzésével mi is jelentkezünk majd később!

Így állunk bő húsz perccel a vége előtt:

Elképesztő tűzijáték zajlik: nincsenek versenyetapok, csak egykörös tüzelések, az Alpine is nagyon gyors, a Haas is jó, az Aston magabiztos második erő eddig, a Mercedes és főleg a Ferrari szenved...

Russell! Mutat valamit a Mercedes: a brit nem egészen fél másodpercet kap Verstappentől, és feljön Stroll elé a negyedik helyre. 

Jönnek az Astonok: Alonso a második, Stroll a negyedik, ezek az autók megint gyorsak!

Verstappen három tizedet ad Pereznek, ő vezet. Érdekes, hogy a lágy gumik nem tűnnek jelentősen gyorsabbnak a közepeseknél. 

Leclerc csak hatodik, hét tizedet kap... Hülkenberg és Gasly is ott van a Ferrarik és Mercedesek előtt, mi lesz itt?

Leclerc hat tizedet kap Pereztől, míg Hülkenberg csak hármat. A Haas elég emberesnek tűnik egyelőre...

Perez 1:29,0-et megy lágyakon (amit Verstappen közepeseken), Russell 8,5 tizedet kap, Sainz pedig még többet. A spanyol ráadásul csúnyán feltartotta Alonsót is...

Jönnek a lágygumis próbálkozások!

A bajnok egyébként csak a gyors, tempós kanyarokban három tizedet ad Alonsónak.

Verstappen arra panaszkodik, hogy a fejtámasza nem jó helyen van, állítani kell rajta.

Verstappen bemegy 30 alá, már fél másodperccel vezet Perez előtt, és bő hat tizeddel Alonso előtt.

Még csak közepes keverékű körökről beszélünk, de az Alpine 4-5. helyét azért emeljük ki. Talán megkezdik a szezont a franciák is.

Hamilton a kilencedik, egy másodpercet kap. Ocon, Albon és Gasly is megelőzi. 

Verstappen 1:30,0, megint lelépte a mezőnyt. Még mindig a közepes gumik mennek mindenkinél.

Már Perez vezet 1:30,4-gyel, Gasly pedig ötödik, megelőzi Strollt és Sainzot - Leclerc a negyedik a második körével.

A két Ferrari 4-5. Sainz-Leclerc sorrendben, a Mercedesek egyelőre sehol. Az elején Alonso-Verstappen-Stroll a top három.

Alonso 1:30,6-tal átveszi a vezetést, ő is a közepeseken futotta a körét!

Stroll 1:30,9-cel második!

Verstappen 1:30,8-cal vezet, még mindenki a közepes gumikon köröz. 

Tsunoda megütötte a falat a belső íven, de nagy szerencséjére nem sérült meg az autó.

Közben Sainz 1:31,0-val áll az élre.

Hamilton és a megérkező Russell is elfékezi az egyest, a pilóták kicsit még tapogatják a tapadási viszonyokat.

Bottas már el is fékezte az egyes kanyart, ő egyelőre a kemény gumikat nyúzza.

Csak Perez és Russell maradt a garázsban, a többiek már munkához láttak.

És már jönnek is, gyakorlatilag mindenki elindult, mozgalmas egy óránk lesz!

Illetve még egy dolog: tekintsük át, hogy melyik csapat milyen fejlesztést hozott Dzsiddába. Íme:

https://formula.hu/f1/2023/03/17/maris-ujit-a-ferrari-es-a-mercedes-dzsiddai-fejlesztesek

 

Két perc és kezdődik a lényeg, minden más most várhat: jöjjenek az autók!

Egy kis betekintés a Ferrari borítása alá:

Még egy emlékeztető: ezen a hétvégén minden rezdülésről egy hírfolyamban számolunk be, aki nem szeretne lemaradni semmiről, annak ajánljuk ezt a cikkünket, amiben csütörtöktől vasárnapig minden fontos hír, információ, érdekesség, tudnivaló megtalálható.

https://formula.hu/live-cikk/2023/03/16/elo-minden-hir-a-szaudi-f1-es-hetvegerol-egy-helyen

 

Ilyen volt a kilátás az első edzésen, most viszont már sötétben körönek majd a pilóták: ilyen körülmények között rendezik az időmérőt és a futamot is, így ez lesz igazán reprezentatív a lényegi feladatokra nézve.

Csak hogy ne maradjon le senki a nap híréről: paddockban dolgozó kollégánk, Mészáros Sándor szállította, hogy Lewis Hamilton és mentora, edzője, fiziója, barátja szakított, már nem dolgoznak együtt Angela Cullennel. Részletek: https://formula.hu/f1/2023/03/17/exkluziv-hamilton-kirugta-a-legkozelebbi-bizalmasat

 

Az első gyakorláson bombaerősnek tűnt a Red Bull, amellyel Max Verstappen meg is szerezte az első helyet, de ismét gyorsnak bizonyult és Fernando Alonsóval harmadik lett az Aston Martin. A Ferrariknak kell leginkább választ adniuk a felmerülő kérdésekre ezen az edzésen.

Köszöntünk mindent a hétvége második F1-es szabadedzésének élő szöveges közvetítésében!