Még az utolsó szektorban is rászóltak Bottasra, lassítson, de a finn ellenszegült, és leggyorsabb kört futott 1:12,549-cel! Hamilton is kiállt friss lágyért, hogy övé legyen a pont.
A Holland Nagydíj eredménye – Alonso az utolsó körben megelőzte Sainzt, és Perez is túljutott Oconon a végére.
Hamilton befut a második helyen, visszavette a pluszpontot. Bottasnál is tetemesen gyorsabb volt 1:11,097-tel.
Az utolsó körben már őrjöng a közönség: Verstappen megnyerte a Holland Nagydíjat!
Ez furcsa: négy körrel a vége előtt Bottas kiállt lágy abroncsért – de aztán szóltak neki, nem mehet rá a leggyorsabb körre. A pluszpont jelenleg Hamilton neve mellett állt. Bottas megkérdezte, akkor miért hívták ki: a válasz az volt, hogy vibrációt észleltek.
Perez újabb pozíciót nyert, Norrist megelőzve a kilencedik. A két autó kétszer is összeért, darabok törtek le a Red Bullról és a McLarenről. Perez mérgelődött egy sort a nem sportszerű Norris miatt.
Verstappen humoránál volt: „A különbség 3,8 másodperc.” „Panaszkodik valamire?” – kérdezett vissza Verstappen.
10 kör van csak vissza, Verstappen előnye 4 másodpercre nőtt, úgy néz ki, a csata kezd eldőlni. Hamilton gumijai a jelek szerint most már tényleg a végüket járják.
Ricciardo kitartóan védekezett – hogy az előtte haladó Norrist is védje –, de Perez végül átvette tőle a pontszerző, 10. helyet. „Ki a következő?” – kérdezte a mexikói.
Hamilton már csak 1,3 másodpercre – az imént is volt leggyorsabb köre.
Verstappen tempóját jellemzi, hogy a hatodik Sainz már kört kapott tőle. Az előny Hamiltonhoz képest 2,5 másodperc.
A második kieső: a mezőny hátsó traktusában haladó Tsunoda is kiállt a garázsba, az AlphaTauriból a motorerő szállt el.
A 49. körben Perez másodszor is kiállt. A hetedikről a 12. helyre esett vissza, de friss lágyon számos autót levadászhat, a leggyorsabb körrel egyetemben.
Mazepin feladta a futamot: a Haas tájékoztatása szerint hidraulikai probléma miatt. Ő a verseny első kiesője.
A 44. körben Norris végre teljesítette a kerékcserét, a brit a 11. helyre tért vissza, kemény abroncsot kapott. Az utolsó pontszerző helyet a csapattárs, Ricciardo örökölte meg.
1:13,292-vel Hamilton megfutotta az eddigi leggyorsabb kört, de a különbség még mindig 3 másodperc.
A sorrend 30 körrel a vége előtt: Verstappen, Hamilton, Bottas, Gasly, Leclerc, Sainz, Norris (még nem állt ki), Perez, Alonso és Ocon.
Figyelemreméltó, hogy Norris a hetedik helyen még mindig nem állt ki egyszer sem, egyedüliként a mezőnyből.
Egy körrel később Verstappen ismét reagált, 2,8 másodperccel Hamilton elé tért vissza. Bottas ebbe most nem tud beleszólni, csak a harmadik helyen.
Hamilton a 40. körben másodszor is kijött, közepes abroncsot kapott a végéig. A brit azonban a forgalom közepébe került vissza.
Vettel pedig Kubicát próbálta előzni, mikor megforgott a döntött 3-as kanyarban. A mögötte haladó Bottasnak a fehér vonalon kívül kellett kikerülnie, ezzel két másodpercet vesztett el – ezen múlhat, Verstappen elé vagy mögé fog-e visszajönni második cseréje után.
Giovinazzi másodszor is járt a bokszban: az Alfa Romeo a közösségi médiában posztolja az okot, defektet kapott. Az ígéretes hetedik rajthelyhez képest már csak a 18. pozícióban halad.
A 36. körben, a futam felénél Leclerc, Alonso és Mazepin is kiállt már, csak Norris és Kubica halad a kezdő (közepes keménységű) szetten.
Russell is kiállt már, kemény keveréket kapott, így egy kiállásra játszik: de bokszutcai gyorshajtásért 5 másodpercet kapott.
A mezőnyből már csak öten nem álltak ki az első cserére: a pontszerzők közül Leclerc, Alonso és Norris, hátrébbról Kubica és Mazepin.
Bottas rosszul vette az utolsó kanyarkombinációt, így a 31. kör elején Verstappen a célegyenesben könnyedén megelőzte. Bottas kanyarok múlva elengedte Hamiltont. Miután küldetését végrehajtotta, a finn ki is jött a kerékcserére.
Verstappen gyakorlatilag utolérte Bottast, most meg kell előznie. Egy kis lélegzetvételhez jutott, mikor Hamilton a lekörözöttekkel bajlódott.
Szép manőver Gaslytől: a friss gumin az 1-es kanyarban körbeautózta Alonsót, aki használt lágyakon van. A francia így már hatodik, előtte a két Ferrari, akik még nem álltak ki.
Bottas továbbra sem állt ki az első helyen, Verstappen egészen közel hozzá: a különbség már csak két másodperc – Hamilton pedig másfél másodperccel következik a holland mögött.
A 25. körben járunk, a középmezőnyből még csupán Gasly volt kint kerékcserén.
Egy körrel később Verstappen is kiállt a bokszba közepesért, 2,5 másodperccel Hamilton előtt tért vissza. Bottas ideiglenesen az élen áll.
A 21. körben váratlanul Hamilton kiállt – ő még csak a negyedik a mezőnyből. Kicsit lassú, 3,6 másodperces kiállás, közepes gumikat kapott, és a harmadik helyre tért vissza.
Perez azóta belelendült és a 15. helyen jár: Mazepint, Latifit és Kubicát is megelőzte.
A Mercedes aligha szorongatja meg Verstappent Bottas segítségével. Jelentették a finnek, hogy ilyen tempóval nem fog beleszólni az éllovasok csatájába.
Ami Pereznek nem sikerült, Latifinek igen: a bokszból induló kanadai megelőzte a Haast és átvette a 16. helyet. Közben Perez ismét utolérte az oroszt…
Egy figyelemreméltó statisztika: Verstappen épp pályafutása 1000. körét teljesítette az első pozícióban. Ez egy igencsak meggyőző szám, tekintetbe véve az elmúlt évek Mercedes-fölényét.
Perez kénytelen is volt kiállni a 10. körben az elfékezés miatt: 60 másodperc a hátránya, eddig szörnyen alakul a futama. Vettel úgyszintén korán kiállt.
„Ezekkel a gumikkal küszködés lesz, hogy tartsuk ezt a tempót” – jelentette Hamilton. A brit ennek ellenére leggyorsabb körrel közelített a hollandra.
8 kör elteltével Verstappen 3,2 másodperccel vezet. A holland mögött Hamilton, Bottas, Gasly, Leclerc, Sainz, Alonso, Ocon, Ricciardo és Giovinazzi a pontszerzők sorrendje.
Első kiállóként Schumacher kijött a bokszba – talán sérült az autó. A bokszból startoló Perez és Latifi beragadt a 17. helyen haladó Mazepin mögé, a Red Bull-os el is fékezte abroncsát, ami tovább bonyolítja mai napját.
A Haasnál kemény házicsata folyik: Mazepin, aki a rajt után csapattársa elé került, az indokoltnál vehemensebben védte a pozíciót Schumacherrel szemben.
A visszajátszások alapján Giovinazzi (és Alonso) rosszabbul is járhatott volna: az olasz az első körben hátulról eltalálta a spanyolt, ezután esett hátra.
Russell rádiózása szerint Ricciardo autójából olaj fröcsög ki.
Az első kör végén Verstappen 1,7 másodperc előnnyel vezet Hamilton előtt, Giovinazzi három helyet esett vissza, Alonso pluszban Ocont is megelőzte.
RAJT! Verstappen nagy fölénnyel eljött, hajmeresztő csaták a szűk pályán, de mindenki megúszta baleset nélkül.
18 autó elindult a felvezető körre – rövid a pálya, nagyon gyorsan körbeértek Verstappen vezetésével.
A mezőny többsége, 14 versenyző indul lágy abroncson, Russell, Norris, Kubica, Mazepin és Latifi közepesen indul, Perez a bokszból keményen.
Egy kis időjárás-jelentés: az eső valószínűsége 0 % – egy héttel ezelőtt a másik véglet, 100 % volt. A levegő 21, a pálya felülete pedig 35 Celsius-fokos jelen pillanatban.
Ilyen hangulatot csinálnak a holland rajongók Zandvoortban:
No filter necessary #DutchGP pic.twitter.com/0GiGmeepeV
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) September 5, 2021
A Mercedes emlékeztetett rá: mikor utoljára Zandvoortban versenyzett az F1, Niki Lauda győzött. Egyébként ez volt egyben az osztrák legenda utolsó F1-es sikere.
Két versenyző is a bokszutcából indul Hollandiában: Nicholas Latifi és Sergio Perez autóján módosítottak olyan alkatrészeket, melyekkel megsértették a parc fermé szabályt. A Holland Nagydíj végleges rajtrácsa:
Köszöntjük olvasóinkat! Rövidesen következik a hétvége fő műsorszáma, a Holland Nagydíj. Több mint egy hónapja láttunk utoljára igazi F1-es versenyt, így már tűkön ülve várjuk a rajtot.