DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
15:05

Az első kör végén Verstappen 1,7 másodperc előnnyel vezet Hamilton előtt, Giovinazzi három helyet esett vissza, Alonso pluszban Ocont is megelőzte.

A Holland Nagydíj eredménye – Alonso az utolsó körben megelőzte Sainzt, és Perez is túljutott Oconon a végére.

Hamilton befut a második helyen, visszavette a pluszpontot. Bottasnál is tetemesen gyorsabb volt 1:11,097-tel.

Az utolsó körben már őrjöng a közönség: Verstappen megnyerte a Holland Nagydíjat!

Még az utolsó szektorban is rászóltak Bottasra, lassítson, de a finn ellenszegült, és leggyorsabb kört futott 1:12,549-cel! Hamilton is kiállt friss lágyért, hogy övé legyen a pont.

Ez furcsa: négy körrel a vége előtt Bottas kiállt lágy abroncsért – de aztán szóltak neki, nem mehet rá a leggyorsabb körre. A pluszpont jelenleg Hamilton neve mellett állt. Bottas megkérdezte, akkor miért hívták ki: a válasz az volt, hogy vibrációt észleltek.

Perez újabb pozíciót nyert, Norrist megelőzve a kilencedik. A két autó kétszer is összeért, darabok törtek le a Red Bullról és a McLarenről. Perez mérgelődött egy sort a nem sportszerű Norris miatt.

Verstappen humoránál volt: „A különbség 3,8 másodperc.” „Panaszkodik valamire?” – kérdezett vissza Verstappen.  

10 kör van csak vissza, Verstappen előnye 4 másodpercre nőtt, úgy néz ki, a csata kezd eldőlni. Hamilton gumijai a jelek szerint most már tényleg a végüket járják.

Ricciardo kitartóan védekezett – hogy az előtte haladó Norrist is védje –, de Perez végül átvette tőle a pontszerző, 10. helyet. „Ki a következő?” – kérdezte a mexikói.

Hamilton már csak 1,3 másodpercre – az imént is volt leggyorsabb köre.

Verstappen tempóját jellemzi, hogy a hatodik Sainz már kört kapott tőle. Az előny Hamiltonhoz képest 2,5 másodperc.

A második kieső: a mezőny hátsó traktusában haladó Tsunoda is kiállt a garázsba, az AlphaTauriból a motorerő szállt el.

A 49. körben Perez másodszor is kiállt. A hetedikről a 12. helyre esett vissza, de friss lágyon számos autót levadászhat, a leggyorsabb körrel egyetemben.

Mazepin feladta a futamot: a Haas tájékoztatása szerint hidraulikai probléma miatt. Ő a verseny első kiesője.

A 44. körben Norris végre teljesítette a kerékcserét, a brit a 11. helyre tért vissza, kemény abroncsot kapott. Az utolsó pontszerző helyet a csapattárs, Ricciardo örökölte meg.

1:13,292-vel Hamilton megfutotta az eddigi leggyorsabb kört, de a különbség még mindig 3 másodperc.

A sorrend 30 körrel a vége előtt: Verstappen, Hamilton, Bottas, Gasly, Leclerc, Sainz, Norris (még nem állt ki), Perez, Alonso és Ocon.

Figyelemreméltó, hogy Norris a hetedik helyen még mindig nem állt ki egyszer sem, egyedüliként a mezőnyből.

Egy körrel később Verstappen ismét reagált, 2,8 másodperccel Hamilton elé tért vissza. Bottas ebbe most nem tud beleszólni, csak a harmadik helyen.

Hamilton a 40. körben másodszor is kijött, közepes abroncsot kapott a végéig. A brit azonban a forgalom közepébe került vissza.

Vettel pedig Kubicát próbálta előzni, mikor megforgott a döntött 3-as kanyarban. A mögötte haladó Bottasnak a fehér vonalon kívül kellett kikerülnie, ezzel két másodpercet vesztett el – ezen múlhat, Verstappen elé vagy mögé fog-e visszajönni második cseréje után.

Giovinazzi másodszor is járt a bokszban: az Alfa Romeo a közösségi médiában posztolja az okot, defektet kapott. Az ígéretes hetedik rajthelyhez képest már csak a 18. pozícióban halad.

A 36. körben, a futam felénél Leclerc, Alonso és Mazepin is kiállt már, csak Norris és Kubica halad a kezdő (közepes keménységű) szetten.

Russell is kiállt már, kemény keveréket kapott, így egy kiállásra játszik: de bokszutcai gyorshajtásért 5 másodpercet kapott.

A mezőnyből már csak öten nem álltak ki az első cserére: a pontszerzők közül Leclerc, Alonso és Norris, hátrébbról Kubica és Mazepin.

Bottas rosszul vette az utolsó kanyarkombinációt, így a 31. kör elején Verstappen a célegyenesben könnyedén megelőzte. Bottas kanyarok múlva elengedte Hamiltont. Miután küldetését végrehajtotta, a finn ki is jött a kerékcserére.

Verstappen gyakorlatilag utolérte Bottast, most meg kell előznie. Egy kis lélegzetvételhez jutott, mikor Hamilton a lekörözöttekkel bajlódott.

Szép manőver Gaslytől: a friss gumin az 1-es kanyarban körbeautózta Alonsót, aki használt lágyakon van. A francia így már hatodik, előtte a két Ferrari, akik még nem álltak ki.

Bottas továbbra sem állt ki az első helyen, Verstappen egészen közel hozzá: a különbség már csak két másodperc – Hamilton pedig másfél másodperccel következik a holland mögött.

A 25. körben járunk, a középmezőnyből még csupán Gasly volt kint kerékcserén.

Egy körrel később Verstappen is kiállt a bokszba közepesért, 2,5 másodperccel Hamilton előtt tért vissza. Bottas ideiglenesen az élen áll.

A 21. körben váratlanul Hamilton kiállt – ő még csak a negyedik a mezőnyből. Kicsit lassú, 3,6 másodperces kiállás, közepes gumikat kapott, és a harmadik helyre tért vissza.

Perez azóta belelendült és a 15. helyen jár: Mazepint, Latifit és Kubicát is megelőzte.

A Mercedes aligha szorongatja meg Verstappent Bottas segítségével. Jelentették a finnek, hogy ilyen tempóval nem fog beleszólni az éllovasok csatájába.

Ami Pereznek nem sikerült, Latifinek igen: a bokszból induló kanadai megelőzte a Haast és átvette a 16. helyet. Közben Perez ismét utolérte az oroszt…

Egy figyelemreméltó statisztika: Verstappen épp pályafutása 1000. körét teljesítette az első pozícióban. Ez egy igencsak meggyőző szám, tekintetbe véve az elmúlt évek Mercedes-fölényét.

Perez kénytelen is volt kiállni a 10. körben az elfékezés miatt: 60 másodperc a hátránya, eddig szörnyen alakul a futama. Vettel úgyszintén korán kiállt.

„Ezekkel a gumikkal küszködés lesz, hogy tartsuk ezt a tempót” – jelentette Hamilton. A brit ennek ellenére leggyorsabb körrel közelített a hollandra.

8 kör elteltével Verstappen 3,2 másodperccel vezet. A holland mögött Hamilton, Bottas, Gasly, Leclerc, Sainz, Alonso, Ocon, Ricciardo és Giovinazzi a pontszerzők sorrendje.

Első kiállóként Schumacher kijött a bokszba – talán sérült az autó. A bokszból startoló Perez és Latifi beragadt a 17. helyen haladó Mazepin mögé, a Red Bull-os el is fékezte abroncsát, ami tovább bonyolítja mai napját.

A Haasnál kemény házicsata folyik: Mazepin, aki a rajt után csapattársa elé került, az indokoltnál vehemensebben védte a pozíciót Schumacherrel szemben.

A visszajátszások alapján Giovinazzi (és Alonso) rosszabbul is járhatott volna: az olasz az első körben hátulról eltalálta a spanyolt, ezután esett hátra.

Russell rádiózása szerint Ricciardo autójából olaj fröcsög ki.

RAJT! Verstappen nagy fölénnyel eljött, hajmeresztő csaták a szűk pályán, de mindenki megúszta baleset nélkül.

18 autó elindult a felvezető körre – rövid a pálya, nagyon gyorsan körbeértek Verstappen vezetésével.

A mezőny többsége, 14 versenyző indul lágy abroncson, Russell, Norris, Kubica, Mazepin és Latifi közepesen indul, Perez a bokszból keményen.

Egy kis időjárás-jelentés: az eső valószínűsége 0 % – egy héttel ezelőtt a másik véglet, 100 % volt. A levegő 21, a pálya felülete pedig 35 Celsius-fokos jelen pillanatban.

Ilyen hangulatot csinálnak a holland rajongók Zandvoortban: 

A Mercedes emlékeztetett rá: mikor utoljára Zandvoortban versenyzett az F1, Niki Lauda győzött. Egyébként ez volt egyben az osztrák legenda utolsó F1-es sikere.

Két versenyző is a bokszutcából indul Hollandiában: Nicholas Latifi és Sergio Perez autóján módosítottak olyan alkatrészeket, melyekkel megsértették a parc fermé szabályt. A Holland Nagydíj végleges rajtrácsa:

Köszöntjük olvasóinkat! Rövidesen következik a hétvége fő műsorszáma, a Holland Nagydíj. Több mint egy hónapja láttunk utoljára igazi F1-es versenyt, így már tűkön ülve várjuk a rajtot.