DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
16:10

A brit már attól fél, hogy az abroncs felrobban, a csapat nyugtatja. 22 kör van ebben a kemény szettben.

A 70. Évfordulós Nagydíj eredménye:

Verstappen az 52. körben átszelte a célvonalat, 2020-ban először sikerült legyőzni a Mercedest!

Hátrébb Albon előzött, az övé az ötödik hely a két Racing Point előtt – ha már csapattársa 37 másodperccel előrébb két Mercedest utasított maga mögé…

Az 50. körben megtörtént az előzés a Brooklandsben, Hamilton a második. Verstappen elérhetetlen távol van, a szezon első Red Bull-győzelme felé tart.

4 kör maradt hátra, Bottas és Hamilton között egy másodperc különbség. A csapat engedélyt adott a szabad versenyre, csak vigyázzanak egymásra.

Hamilton Leclerc-t letudta a 45. körben. A monacóinak kinéz a negyedik hely: újabb nagyszerű eredmény a Ferrari formájához képest – Vettel csupán a 12. helyen –, megérte a kockáztatás egyetlen kiállással.

Hülkenberg az ötödik helyről váratlanul kiállt, alighanem túlságosan elfogytak a gumik. Lágyakat kapott: ha már a dobogós remény elúszott, a leggyorsabb körért járó pontra vigaszként pályázhat.

Erre válaszul Hamilton 1:28,451-et virított. 9,5 másodperc a hátránya Verstappenhez képest – megpróbálja levadászni a hollandot? Három ellenfelet kellene megelőznie 9 kör alatt…

Meglepő név, a hetedik Albon mellett villant fel a leggyorsabb kör, 1:29,899.

Nem hazardírozott a Mercedes, Hamilton kiáll a 41. kör végén. A negyedik helyre jött vissza, Leclerc mögé – de a monacóit, aki egyszer állt ki, hamar meg fogja előzni.

A 40. körben járunk az 52-ből, Hamilton előnye 10 másodperc alá csökkent: bármilyen elképzelhetetlennek tűnt a futam első felében, úgy néz ki, megpróbál egy kiállással eljutni a végéig…

Hamilton még vezet 11 másodperccel, de bal hátsója nagyon rosszul néz ki…

A 32. körben Verstappen és Bottas egyszerre a bokszban, mindketten kemény gumit kaptak, amellyel a végéig kint maradnak. Verstappen második etapja csupán 6 körig tartott – az elévágást akadályozta meg a Red Bull.

Bottas 1:30,544-et ment az előző körben, a verseny eddigi leggyorsabbját, Verstappen 1:30,545-öt!

Hamilton a rádióban már most Verstappen előnyének okát fejtegeti: „Biztosan kisebb nyomás van a gumijaiban” – mondta nem túl megfontoltan.

Magnussen 5 másodperces időbüntetést kapott: a 18. körben veszélyesen tért vissza a pályára, majdnem kigolyózta Latifit.

Verstappen még a kivezető körön, nagyon könnyedén megelőzte Bottast. A Red Bull ma egyértelműen iskolázza a Mercedest: a fekete autók kemény garnitúrája már most pocsék állapotban.

19,5 másodperc előnnyel Verstappen a 26. kör végén kijött a bokszba közepesekért. Bottas éppen elment mellette.

A gumik fogyásáról sokat elmond az is, hogy Gasly és Magnussen már második kiállását teljesítette. Verstappen eközben a 25. kört kezdte meg kemény szettjén: a Red Bull talált valamit a gumikezelés területén…

Sainz és Vettel is kiállt, akik Verstappennel megegyező stratégián kezdtek. Már csak ketten nem álltak ki: Verstappen az első helyről, Raikkönen a 13. helyről.

Verstappen egy-másfél másodperccel gyorsabb a Mercedeseknél használt keményen, mint Bottasék a 15 körrel frissebb garnitúrán! 16 másodperc a különbség köztük, a Mercedesnél pedig már azzal számolnak, hogy csak egyszer áll ki…

Vettel közben már a két pontot érő kilencedik helyen jár megforgása után: ő is a keményen rajtolók közé tartozik, így egy kiállás mínuszban van a körülötte levőkhöz képest.

Stroll is letudta kiállását, Verstappen, Bottas és Hamilton hármasa a dobogós helyeken, a negyedik Sainz, aki szintén keményen rajtolt és még nem állt ki.

1:30,850-nel Bottasé a leggyorsabb kör. Körönként egy másodperccel közeledik Verstappenhez, akihez képest 13 másodperc a hátránya.

Hülkenberg is cserélt, a második helyen álló Stroll még húzza közepeseken. Hamilton könnyedén megelőzte Leclerc-t, így pillanatnyilag a negyedik.

Verstappen mögött Hülkenberg és Stroll a második-harmadik helyen, Bottas negyedik pozícióba jött vissza, Hamilton viszont csak a hatodikba, Leclerc mögé. A két Mercedes között 3 másodperc a differencia.

Egy körrel később Hamilton is cserél. Verstappennek nem sikerült előznie, de vezet: a nagy kérdés, hány körig fog még kint maradni a kemény abroncson.

Eddig bírták a Mercedesek: Bottas a 13. kör végén kiállt, felkerült a kemény keverék. A mezőnyből már nyolcan cseréltek.

A csapat rászólt, hogy túl közel van a Mercedeshez turbulens levegő szempontjából – a holland máshogy gondolja, fél másodpercen belül Hamiltonhoz képest. A végén még azt látjuk, hogy egy Mercedest előznek?

Jönnek sorban a versenyzők a középmezőnyből és hátulról a bokszba: Giovinazzi, Russell, Magnussen és Latifi is cserélt. Eközben a Mercedesek takarékoskodnak a közepessel, Verstappen pedig nyomja a keményen: már DRS-távolságon belül Hamiltonhoz képest!

Már a 6. kör végén megtörtént az első kiállás, Albon jött be kemény abroncsért. Egy körrel később Gaslynél is cseréltek – nagyon-nagyon korainak tűnik ez a két kiállás.

„A bal hátsó kritikus, a jobb hátsó is” – mondják Bottasnak a gumik működési hőmérsékletéről. A Mercedesek nem nyomhatják jobban – eközben Verstappen a keménnyel négy tizedet lecsípett Hamiltonhoz képest.

A visszajátszásokból kiderül, hogy Vettel magától forgott meg: kiment a pályáról a rázókőre és a porba, majd tapadás hiányában megcsúszott és megforgott, még örülhetett is, hogy senki nem találta el. Újabb tétel a német utóbbi években elkövetett vezetői hibái között…

A 3. körben Bottas, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Stroll, Ricciardo, Gasly, Norris, Albon és Leclerc a pontszerzők sorrendje.

Az első körben Stroll is javított egy pozíciót, az ötödik helyet vette át Ricciardótól.

RAJT! Bottas és Hamilton első-második maradt, Verstappen átvette a harmadik helyet Hülkenbergtől! A háttérben történt egy baleset az első kanyarban, Vettel maradt le a többiektől.

Elindult a felvezető kör. Felhívjuk a figyelmet azokra a versenyzőkre, akik kemény keveréken startolnak, így elhúzni tervezik az első kiállásukat: Verstappen (4. helyről), Vettel (11.), Sainz (12.), Kvjat (16.) és Raikkönen (20.). Mindenki más közepesen kezd, a rohamos tempóban elkopó lágyban senki sem bízik.

Danyiil Kvjat mérföldkőhöz ért, 100. nagydíját teljesíti hétvégén. A 16. rajthelyről kell maradandót alkotnia.

Szokásos ceremónia a futam előtt: a rasszizmus elleni küzdelem jegyében állnak és térdelnek a versenyzők, ki-ki saját választása szerint. A mai hírek szerint a demonstrációt a további futamok mindegyikén megtartják szervezett körülmények között.

Silverstone-ban jelenleg részben felhős idő uralkodik, a levegő 23, a pálya 41 Celsius-fok hőmérsékletű.

Nicolas Hülkenbergnek vélhetően sok szurkolója van ma délután. 2010 óta 181 nagydíj (177 starttal), ebből pedig nulla dobogó. Ha harmadik rajthelyét dobogóra tudja váltani a Silverstone-ban nagyszerűen funkcionáló Racing Pointtal, megszabadul hírhedt rekordjától: a legtöbb nagydíj dobogós helyezés nélkül.

A rajtsorrend különleges, korántsem az egy héttel ezelőtti másolata: megfordult a két Mercedes, Valtteri Bottas indul a pole-pozícióból Lewis Hamilton előtt, a helyettesítő Nico Hülkenberg pedig harmadik rajtkockát szerzett a Racing Pointtal. A teljes rajtrács itt böngészhető végig.

1950-ben a silverstone-i pályán kezdődött a Formula-1-es világbajnokság története. 2020-ban, ebben a rendhagyó szezonban a sorozat kétszer is versenyez a helyszínen: a Brit Nagydíj történéseit a drámai végkifejlettel ismerjük, 15:10-től pedig megtudhatjuk, mit tartogat a 70. Évfordulós Nagydíj!