Egy hét elteltével ismét Silverstone-ban álltak fel a rajtrácsra a Formula-1-es mezőny tagjai a szezon második duplázó pályáján, ezúttal viszont igazi ünnepi hangulatban, hiszen önmaga 70 éves történetét ünnepelte a sorozat a nagydíj fantázianevével és az előkészületeket övező körítéssel.
A Pirelli a múlt heti Brit Nagydíj defekthulláma ellenére kitartott az egy fokkal lágyabb gumik bevetése mellett, ami alaposan lecsökkentette az esélyét, hogy egy kerékcserével teljesíthető legyen az 52 körös táv.
A tiszta rajtnál Valtteri Bottas megtartotta a vezetést a pole-ból, noha az első kör során többször is védekeznie kellett Lewis Hamiltonnal szemben, mielőtt kissé le tudta rázni magáról csapattársát. Max Verstappen viszont átugrotta a harmadik helyről induló szupercserét, Nico Hülkenberget, ami kulcsfontosságú volt a Red Bull alternatív taktikájának megvalósításához.
A holland az időmérő második szakaszában az elérhető legkeményebb keverékeken futotta gyorskörét, így tartósabb gumikon kezdhette a futamot, mint a közepeseken haladó Mercedesek. Ezt az előnyt kamatoztatni is tudta, hiszen míg Bottas és Hamilton már a 13-14. körben kihajtottak cserére, addig Verstappen az élre állt, és egészen a 26. körig életben tartva a végig erős tempóra képes gumijait, az élre tért vissza. A közepes abroncsokat aztán a holland elég hamar ismét lecserélte, ami egybeesett Bottas második kiállásának pillanatával, és bár Hamilton ekkor az élre állt, és még az is felmerülhetett, hogy a brit mégis megpróbáljon egy cserével végigmenni, 11 körrel a vége előtt ő is a bokszba kényszerült ismét. A Mercedesek talán a mezőnyből legerőteljesebben melegítették el a gumijaikat, azokon már pár kör után elkezdtek megjelenni a hólyagosodás okozta vágatok, így nem jutott sok terük a taktikázásra.
A Red Bull azonban nem szembesült ilyen mértékben ezzel a problémával, így a szezon ötödik futamán Verstappen lett az első, aki le tudta győzni a Mercedest egy versenyen, és a 22 éves holland neve került be az almanachokba a Formula-1 70. Évfordulós Nagydíjának nyerteseként.
A másik két dobogós helyen azonban hátravolt még egy csata a két Mercedes között, a frissebb gumikon ugyanis Hamilton az utolsó körökre utolérte Bottast, a nagyjából tíz körrel korábban kereket cserélő finn pedig tehetetlen volt a DRS-sel támadó csapattárs ellen, így Hamilton lett a második, leggyorsabb köre által pedig négy további ponttal növelte előnyét Bottasszal szemben a bajnoki tabellán. A tabellán, amelynek második helyére mostani győzelmével Verstappen ugrott fel.
Ismét remekelt Charles Leclerc, aki Hamilton utolsó kerékcseréje után egy ideig a harmadik helyen haladt, és bár végül meg kellett adnia magát a britnek, a negyedik helye így is megsüvegelendő a jelenlegi Ferraritól. Különösen Sebastian Vettel teljesítményének fényében, aki a rajt után külső ráhatás nélkül kicsúszott és a mezőny végére esett, ahonnan végül csak a 12. helyig tudott feljönni. Leclerc egyébként azon kevesek közé tartozott, akik egy bokszkiállással is abszolválni tudták a futamot.
Alexander Albon ezúttal is nagy kapaszkodást bemutatva ötödik lett, a végén megelőzve Lance Stroll Racing Pointját, Hülkenberg viszont, aki sokáig a negyedik helyen haladt, a végén egy harmadik bokszkiállást is beiktatott, így végül csak a hetedik helyen intették le. Pontszerző lett még Ocon, Norris és Kvjat. Daniel Ricciardo egy a megpördülés miatt veszített pozíciókat, miközben Carlos Sainzcal harcolt.
Hamilton ugyan most nem nyert, de egy nagy Schumacher-rekordot így is beállított, hiszen 155 dobogós helyezésével immár holtversenyben áll a hétszeres világbajnokkal az örökranglista élén.
Folytatás a jövő hétvégén Barcelonában!
A 70. Évfordulós Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:19:41.993 | 52 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 11.326 | 52 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 19.231 | 52 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 29.289 | 52 |
5 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 39.146 | 52 |
6 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 42.538 | 52 |
7 | Nico Hülkenberg | Racing Point-Mercedes | 55.951 | 52 |
8 | Esteban Ocon | Renault | 1:04.773 | 52 |
9 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:05.544 | 52 |
10 | Daniil Kvyat | AlphaTauri-Honda | 1:09.669 | 52 |
11 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda | 1:10.642 | 52 |
12 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:13.370 | 52 |
13 | Carlos Sainz Jr. | McLaren-Renault | 1:14.070 | 52 |
14 | Daniel Ricciardo | Renault | 1 kör | 51 |
15 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör | 51 |
16 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1 kör | 51 |
17 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör | 51 |
18 | George Russell | Williams-Mercedes | 1 kör | 51 |
19 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1 kör | 51 |
- | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | - | 43 |