DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
16:24

A Renault-nál valami továbbra sincs rendben: Esteban Ocon csak 28 kört tett meg és továbbra is a bokszban van. Daniel Ricciardónál korábban az autó beindításával voltak gondok, most nem tudjuk, hogy mi a baj.

Nincs tovább... itt a vége! Ez a végeredmény, rögtön jövünk az összefoglalóval, köszönjük a figyelmet!

Zöld zászló, de azért még többen kiosontak a pályára egy utolsó körre.

Piros zászló! Raikkönen alatt megállt az Alfa!

Nem sok minden várható már a fennmaradó negyedórában, Bottas és a Mercedes már be is jelentette, hogy végeztek mára.

Grosjean megforgása:

 

Ha valaki még nem látta volna, itt van a Mercedes kormányának működése:

 

Hopp, Grosjeannak talán már elege lett a napból, ugyanis megpördült, de nincs baja az autónak. 

Raikkönen az élen! A finn felrakta a lágy gumit és ez meg is hozta az eredményt: 1:17,0-val átvette a vezetést Pereztől.

Grosjean nem nyugszik, övé a legtöbb kör és továbbra is hosszú etapot teljesít:

 

Közben csak hogy a pályán is történjen valami, Kimi Raikkönen feljött a második helyre, két tizeden belül van Perezhez képest!

Kubica közben nagyon el akart mondani valamit, csak éppen a mellette ülő Giovinazzi nem tudta abbahagyni a nevetést:

 

Mai körszámok eddig:

Romain Grosjean, Haas, 125

Pierre Gasly, AlphaTauri, 118

Lando Norris, McLaren, 116

Kimi Raikkonen, Alfa Romeo, 110

Sergio Perez, Racing Point, 109

Lewis Hamilton, Mercedes, 106

George Russell, Williams, 97

Alex Albon, Red Bull, 94

Valtteri Bottas, Mercedes, 76

Charles Leclerc, Ferrari, 49

Sebastian Vettel, Ferrari, 47

Daniel Ricciardo, Renault, 41

Esteban Ocon, Renault, 29

Közben a Mercedes megszólalt a trükkös kormányával kapcsolatban - ide kattintva olvasható a véleményük: https://formula.hu/f1/2020/02/20/mercedes-az-fia-szerint-ez-szabalyos

Valtteri Bottastól továbbra sem nagyon látunk komolyabb köridőt, úgy tűnik, hogy a Mercedes finnje egy versenyszimulációt teljesít.

Nézzük az állást négy órakor. A két leggyorsabb kör változatlan délelőtt óta, Gasly merészkedett fel a harmadik helyre, Albon elé. Russel maradt az ötödik, a délutánra érkező Vettel pedig egy tizeddel jobbat ment csapattársánál, Leclerc-nél.

A legszorgalmasabb és legmegbízhatóbb ma eddig a Mercedes volt több mint 150 körrel, de a bűvös 100-as felett jár Gasly az Alpha Taurival, Grosjean a Haasszal és Norris a McLarennel. A legkevesebbet eddig a Renault teljesítette 64 körrel. Kisebb technikai gondja akadt a Williamsnek, a Renault-nak pedig emgsérült a apdlólemeze, egyébként fennakadás nlékül zajlanak a gyakorlások.

Előkerült a Williams, menetkész az autó.

Immár több mint 13 órája nyúzzák az új autókat a csapatok, és még egyszer sem kellett piros zászlóval megszakítani a gyakorlást. Korábban olvashattunk panaszokat, amiért egyre kevesebb erőforrás-elemeket használhatnak fel évente, de úgy tűnik, felülkerekedtek a megszorításokon. Elképesztő ez a szintű megbízhatóság.

Némi hátszél van a pálya sikán előtti (13-as) kanyarjában, ami ma is rendszeresen kifog a pilótákon. Tegnap Verstappen kétszer pördült itt meg, most pedig negyed órán belül Bottas és Raikkönen veszítette el az uralmát az autó felett.

Némi probléma merült fel a Williamsnél. Elektromos hiba miatt le kellett szerelniük a padlólemezt, így most ők zárkóztak be a garázsba. Russellnek így kényszerszünete van, aki egyébként 71 körnél tart ma, ami bíztató a csapattól.

Mindjárt eltelik még egy óra, de a tabella első tíz helyén az égvilágon semmi sem változott. A legszorgalmasabb most a McLarennel Norris, aki a kemény gumin az ebéd óta 30 kört teljesített. Rajta kívül Gasly, Grosjean, Vettel, Ocon és Raikkönen is pályán van, mindannyian csendesen a saját programjukat teljesítik.

A délutánra érkező Vettel és Bottas 15 körnél, Ocon pedig 10-nél jár jelenleg, de a köridők egyelőre nem reprezentatívak.

Valaki egy kávét? Bottas a délutáni etapja előtt biztosan bedobott egyet, és mi is épp erre készülünk.

Jó hírünk van Vettel rajongóinak: a német jobban van, és már az autóban ül. Ezekben a percekben hajtott pályára, és megkezdte az első hivatalos 2020-as körét.

 

Megsérülhetett a Renault padlólemeze, emiatt áll még mindig az autó a garázsban. Tegnaphoz hasonlóan ismét magukra zárták az ajtót. 

Miközben Norris köröz a pályán, kiderült a Mercedes új fejlesztésének neve is: Dual Axis Steering, avagy Kettős Tengelyű Kormányzás.

Ismét zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, folytatódik a teszt második napja. Nézzük, mely csapatoknál lesz pilótacsere:

Mercedes: Lewis Hamilton (de), Valtteri Bottas (du)

Ferrari: Charles Leclerc (de), Sebastian Vettel (du)

Red Bull: Alex Albon

McLaren: Lando Norris

Renault: Daniel Ricciardo (de), Esteban Ocon (du)

Alpha Tauri: Pierre Gasly

Racing Point: Sergio Perez

Alfa Romeo: Kimi Raikkönen

Haas: Romain Grosjean

Williams: George Russell

Az állás 13 órakor

A csütörtöki tesztnap második órájában gyors egymásutánban Hamilton, Leclerc, Gasly, Ricciardo és Perez is megfordultak az első helyen. 11 órakor a Racing Point mexikóija vezetett 1:17,3-as körével – még Hamilton szerdai legjobbja felett –, a 13 órai ebédszünetig pedig meg is őrizte az első helyet négy tizeddel Ricciardo és nyolccal Albon előtt.

Akárcsak a kiemelkedő megbízhatóságot felvonultató szerdai nyitónap, a csütörtök is zökkenőmentesen, megszakítás nélkül alakult. Két említésre méltó incidens történt: Gasly az Alpha Taurival az első percekben megpördült, Ricciardo pedig hosszasan vesztegelt a Renault garázsában. A fennakadás oka nem ismert, de a Renault a garázsajtót is lehúzta, ami az érvényes szabályok értelmében – tilos az autók takargatása – csak kivételes esetben engedélyezett.

A 100 kört is túllépő Hamilton csupán a hetedik időeredményt teljesítette, mégis ő került a figyelem középpontjába: reggel szúrták ki, hogy a Mercedes egy forradalmi megoldást fejlesztett ki, a kormány hátrahúzásával a kerekek összetartását változtatja az egyenes szakaszokon, ami a gumik túlmelegedésének elkerülését segítheti. Ekörül forog a közbeszéd jelenleg Barcelonában.

Meg is történt, amire számítottunk, Hamilton átlépte a 100 kört. Az utána következő Grosjean is „csak” 77-nél jár, az összevetésben dobogós Gasly 66-nál. A köridőkben említésre méltó változást régen láttunk, most mindenki hosszú etapokra összpontosít.

Hamilton 91 körnél tart: a Mercedes pilótája már az ebédszünetig elérheti a 100-at! Mielőtt átadja az autót Bottasnak, mint aki jól végezte a dolgát.

A legjobb szektoridők jelenleg ezek:

S1 – Perez – 21,848

S2 – Perez – 26,647

S3 – Ricciardo – 26,562

Az állás 12 órakor

Az első két helyezett személye nem változott az elmúlt órában, Albon felugrott a harmadik, Russell az ötödik helyre, így Hamilton már csak hetedik. Ricciardo a bokszban vesztegelés után visszatért a pályára.

Gond lehet a Renault-nál, a csapat lehúzta a rolót a garázson. A szabályok alapján idén tilos az autót takargatni, de kivételes esetek vannak – a Sky azt feltételezi, nagy a gond a csapatnál. Ricciardo neve a második helyen szerepel, de csupán 17 kört tett meg.

Többen átlépték az 50 megtett kört, Hamilton 55-nél, Grosjean 51-nél jár. A 48-nál tartó Gasly lehet a következő a társaságban.

Az állás 11 órakor. Immár mind a tíz autónak van mért köre, Gasly, Leclerc és Ricciardo után már Perez a leggyorsabb, saját tegnapi, harmadik helyet érő idejét is túlszárnyalva.

Előre-hátra mozgatja a kormányt Hamilton

A teszt nézői közül többen kiszúrták a fedélzeti felvételeken, hogy a Mercedes kormánya egy szokatlan mozgásra képes: Lewis Hamilton körein látszik, hogy az egyenes szakaszokon közelebb húzza magához, majd visszatolja eredeti helyére. Sőt, ha jobban megnézzük: a mozdulattal egyidejűleg a kerekek is közelednek egymáshoz, majd távolodnak. Közben a magyarul jelölésnek fordítható „marker” felirat villan fel a kijelzőn.

Az említett Russell és Norris is rendszeresen feltűnik a pályán, előbbi 22, utóbbi 12 körnél jár: de mindig visszatérnek a bokszba, mielőtt megállna az óra.

Az első 1:18 alatti időről (1:17,749) Ricciardo gondoskodott. Gasly, Leclerc és Hamilton a további sorrend, legalábbis jelenleg, a helyzet ugyanis állandóan változik. Albon és Perez is feljegyezte első köridejét, már csak Russell a Williamsszel és Norris a McLarennel adós.

Folytatódik a mozgolódás az első helyeken, Leclerc 1:18,355-tel átlépte Gaslyt, szintén C3 keveréken. Ez egyébként még mindig egy tizeddel lassabb, mint a monacói tegnapi, mindössze 11. helyet érő ideje.

A megpördülése után pályára visszatérő Gasly letaszította az élről Hamiltont, fél másodpercet adott neki. 1:18,563 most a vezetést érő köridő.

Egy óra elteltével is még csak tízből hat csapat jegyzett köridőt. Az állás 10-kor:

 

A Renault is kidugta végül az orrát, sőt: a délelőtt vezető Ricciardo negyedik körében beékelődött Hamilton és Leclerc közé, csupán két tizedre a brittől.

Hamilton javított 1:18,915-re, de Leclerc is megérkezett, a ferraris 0,287-tel lassabb csak nála.

Még csak most iratkozott fel a harmadik név az eredménylistára: 1:24,302-vel Grosjean a második helyen. Egyetlen istálló, a Renault nem hagyta még el a bokszutcát.

A teszt első órájában még hűvös van, a gumik nem melegíthetők fel üzemi hőfokra, ezért a csapatok ilyenkor az aerodinamikai tesztekre összpontosítanak. Szinte minden autóra felkerültek a tesztekről jól ismert rácsok – képen látható szövevény mögött Raikkönen Alfa Romeója rejtőzik.

Videó Gasly megpördüléséről:megkóstolta a kavicsot. Ennek ellenére Hamilton mellett csak neki van egyelőre mért köre, igaz, jó 17 másodperccel lassabb.

Lewis Hamilton pedig dobálja a leggyorsabb időket: most 1:20,933-nál tart, 10 kört lehúzott negyed óra alatt.

Hoppá, az Alpha Tauriba ma beülő Pierre Gasly már harmadik körében megpördült, alacsony sebességgel a 3-as kanyarban. A kör végén visszatért a bokszba.

Miután pontban 9-kor kinyitott a bokszutca, Norris volt az első a pályán.

Tegnap nagyon magasra került a léc, ugyanis minden autó megbízhatóan működött, ami szokatlan látvány egy év legelső tesztnapján: az összes csapat túllépte a 100 megtett kört, egyetlen jelentős műszaki hiba sem történt.

A csütörtöki felállás a következő:

Mercedes: Lewis Hamilton (de), Valtteri Bottas (du)

Ferrari: Charles Leclerc (de), Sebastian Vettel (du)

Red Bull: Alex Albon

McLaren: Lando Norris

Renault: Daniel Ricciardo (de), Esteban Ocon (du)

Alpha Tauri: Pierre Gasly

Racing Point: Sergio Perez

Alfa Romeo: Kimi Raikkönen

Haas: Romain Grosjean

Williams: George Russell

Tegnap eljött a várva várt nap, és elkezdődött a Formula-1 2020-as előszezonja. A történtekről dióhéjban: a Mercedes 1-2-es eredménnyel zárt és a legtöbb kört teljesítette, a Racing Point végzett mögöttük a harmadik helyen, Max Verstappen is nagy szorgalommal rótta a köröket, a Ferrari viszont tőlük szokatlan látványtalan napot zárt, állítólag szándékosan: ezúttal nem a köridőkre fognak koncentrálni.