A napot, de könnyen lehet, hogy a hetet, vagy akár az egész tesztidőszakot elvihet a Mercedes trükkös kormánya: ahogy arról beszámoltunk, Lewis Hamilton az egyenesben maga felé húzta a kormányt, amelynek hatására a kerekek is közelebb kerültek egymáshoz, változott az összetartás. A különleges megoldásról James Allison, a csapat technikai főnöke beszélt is:
"Van egy rendszerünk az autóban egy elég eredeti ötlet alapján" - idézi Allison szavait az Autosport. "Neve is van, DAS, ha érdekel" - tette hozzá, amellyel a Dual Axis Steering, vagyis duplatengelyes kormányzást rövidítik. "Remélhetőleg hasznos lesz ez a megoldás az év folyamán, de hogy pontosan hogyab és miért használjuk, azt megtartjuk magunknak.
Természetesen az első kérdés a megoldással kapcsolatban az volt, hogy vajon legális-e, de Allison ezt gyorsan lesöpörte. "Ez nem újdonság az FIA számára, ez egy olyan dolog, amelyről egy ideje már beszélünk velünk. A szabályok elég világosak azzal kapcsolatban, hogy a kormányzás tekintetében mit szabad, mi pedig elég magabiztosan mondjuk, hogy ez az."
Allison azt is hozzátette, hogy sok újításuk van, ez csak azért tűnt fel ennyire, mert szabad szemmel is látható - azt már csak mi tesszük hozzá, hogy az még nem biztos, hogy ténylegesen hasznos lesz az elgondolás és hogy használni fogják a szezon során, mindenesetre a szabályosságáról Lewis Hamilton is meg van győződve.
"Biztonság szempontjából nem voltak problémák, az FIA szerint ez rendben van. Számomra nagyon kielégítő, hogy a csapatom ilyen innovatív és továbbra is elöl marad" - mondta a világbajnok.