DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
16:00

Vettel nem javít, Hamilton viszont igen, és vezet!

Köszönjük nektek a figyelmet, az időmérő edzés összefoglalójával - melyet ide kattintva értek el - és végeredményével búcsúzunk.

Tartsatok velünk a nap további részében, hiszen folyamatosan szállítjuk nektek a legfrissebb híreket a monacói paddockból!

Az időmérő edzés végeredménye:

1 Lewis Hamilton Mercedes 1m10.166s -
2 Valtteri Bottas Mercedes 1m10.252s 0.086s
3 Max Verstappen Red Bull/Honda 1m10.641s 0.475s
4 Sebastian Vettel Ferrari 1m10.947s 0.781s
5 Pierre Gasly Red Bull/Honda 1m11.041s 0.875s
6 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m11.109s 0.943s
7 Daniel Ricciardo Renault 1m11.218s 1.052s
8 Daniil Kvyat Toro Rosso/Honda 1m11.271s 1.105s
9 Carlos Sainz Jr. McLaren/Renault 1m11.417s 1.251s
10 Alexander Albon Toro Rosso/Honda 1m11.653s 1.487s
11 Nico Hulkenberg Renault 1m11.670s -
12 Lando Norris McLaren/Renault 1m11.724s -
13 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m12.027s -
14 Kimi Raikkonen Alfa Romeo/Ferrari 1m12.115s -
15 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari 1m12.185s -
16 Charles Leclerc Ferrari 1m12.149s -
17 Sergio Perez Racing Point/Mercedes 1m12.233s -
18 Lance Stroll Racing Point/Mercedes 1m12.846s -
19 George Russell Williams/Mercedes 1m13.477s -
20 Robert Kubica Williams/Mercedes 1m13.751s -

Daniel Ricciardo végül nem csak, hogy kidugta az orrát a bokszból, de a hetedik helyre tornázta fel magát, mögötte Danyil Kvjattal, Carlos Sainzcal és Alexander Albonnal lett teljes az első tíz sorrendje.

Daniel Ricciardo végül nem csak, hogy kidugta az orrát a bokszból, de a hetedik helyre tornázta fel magát, mögötte Danyil Kvjattal, Carlos Sainzcal és Alexander Albonnal lett teljes az első tíz sorrendje.

Sebastian Vettel a negyedik, Pierre Gasly az ötödik pozícióból várhatja a vasárnapi rajtot, a "vert mezőny" legjobbja Kevin Magnussen lett a hatodik helyen.

Az ötszörös világbajnoki mindössze 86 ezreddel múlta felül csapattársát, Max Verstappen lemaradása már csaknem fél másodperc a harmadik pozícióban. 

Bottas és Verstappen is hibázott saját körén, így a brit indulhat pole-ból a holnapi Monacói Nagydíjon! 

Persze mögötte a többiek is a pályán - Hamiltoné a legjobb első szektor.

Három perccel a Q3 leintése előtt Sebastian Vettel kezdi meg a második körét.

A pilóták közül egyedül Daniel Riccardónak nincs még mért köre - egyszer próbálkozik vele a Renault, vagy megelégednek a 10. hellyel?

A brit továbbment egy második körre, ez már egészen tisztességesen alakult: 231 ezreddel marad el Bottastól.

Verstappen négy tizeddel lassabb, Hamilton viszont hibázott első körén, a sikánnál.

És természetesen új pályacsúcs a finntől: 1:10,252!

A első mért kör Valtteri Bottasé lesz az időmérő utolsó szakaszában.

Elindult a Q3.

Idei legjobb időmérős eredményére készül a Toro Rosso - vajon mire lesz elég az orosz-thai duó tempója?

Kevésbé volt az viszont a két Alfa Romeo, hiszen Kimi Raikkönen a 14., Antonio Giovinazzi a 15. helyen zárt, így kiesett, akárcsak Lando Norris, Romain Grosjean, valamint Nico Hülkenberg.

A két Toro Rosso nagyon pofás, Kvjat és Albon 6-7. helyen.

Vége a Q2-nek.

Volt ez 5 perc? Most már Verstappené a körrekord, 1:10.608-cal.

Magnussen jelenleg a 12., bizony kell a sietség, hogy bejusson a legjobb tíz közé - azért nem annyira, mint az előbb, amikor a Mirabeau-nál lesúrolta a jobb oldali korlátot...

Vajon meddig áll majd Bottas körrekordja? 5 perc? 10 perc? 

Még egy kis adalék ehhez a sztorihoz, miközben szokatlan nyugalom van a Q2-ben: Leclerc tavaly egy Sauberrel jobb helyre (14.) kvalifikált Monacóban, mint egy Ferrarival (16.)...

Meglepő, hogy Charles Leclerc vígasztalhatatlan hazai pályán?

Verstappen rövid ideig bitorolta a második pozíciót, Hamilton azonban javított - jelenleg 0,134 másodperccel áll Bottas mögött.

A két Mercedes kezdi a mért körök sorát: Valtteri Bottas új körrekordot fut, 1:10,701-gyel.

A Q1 megmutatta, egy másodpercnyi előnyt sem szabad hagyni a riválisoknak - annak rendje és módja szerint jelenleg minden autó a pályán.

Elkezdődött a Q2.

Hihetetlen, mit csinált a Ferrari - Leclerc-hez a két-két Racing Point és Williams csatlakozott a Q1 kiesői között.

Mondjuk, mennyi idő döntött az első hely és a 16., kieső pozíció között: 7 tizedmásodperc!

Ez hihetetlen! Vettel kiütötte Leclerc-t!

Vettel pedig lila első szektort fut.

Vége a Q1-nek, de jönnek még idők.

Ha nem hibázik, akkor éppen hogy el tudja kezdeni a kört - amit aztán hibátlanul be is kell fejezni.

A Ferrari kiküldi a németet, vajon meg tudja-e csípni?

Sőt, a négyszeres világbajnokot folyamatosan küldték hátrébb, ezért már a 17., azaz kieső helyen áll!

Vettel fél másodpercre a kieséstől.

Vettel fél másodpercre a kieséstől.

A német az imént leggyorsabb első szektort futott, az uszodánál azonban megkarcolta a korlátot, és be sem fejezte körét.

Mondjuk: Leclerc 6., Vettel pedig 10., miközben három és fél perc van még a Q1-ből.

Úgy tűnik az élen kezd beállni a papírforma: Mercedes-Red Bull-Mercedes-Red Bull - de merre van a két Ferrari?

Mire ezt leírtuk, épp, hogy nem az egyik bikás autó, hanem Bottas az élen, mindössze 35 ezredes előnnyel!

Ismét élen a két Red Bull!

A holland mögött folyamatos a tűzijáték: előbb Gasly, majd Magnussen lőtte be második helyre autóját.

Verstappen még mindig az élen, Valtteri Bottas legutóbbi körével szűk két tizedre közelíti meg őt.

Nagyon úgy tűnik, hogy itt nem lesz egy pillanatnyi nyugi sem - de épp ezért szeretjük az F1-et, igaz?

Hamilton három tizedre zárkózik fel Verstappen mögé.

Robbantanak a Red Bullok, előbb Pierre Gasly, majd Max Verstappen áll az élre.

Egyelőre Charles Leclerc az élen 1:12,825-tel.

Már itt is az első mért idők - mire ezt a rövid mondatot leírtuk, szinte mindenki megfutja gyorskörét.

A srácok nem teketóriáznak: a két Red Bullon kívül mindenki kiviharzik a bokszból.

A Ferrari szerelők gyorsan dolgoztak, Vettel autója rajtra, pontosabban időmérőre kész - hogy mennyire hibátlan állapotban, szűk egy órán belül kiderül.

Elkezdődött a Q1.

A teljes pályás sárgát - virtuális biztonsági autót - Leclerc csapattársa, Sebastian Vettel miatt rendelték el a versenybírák: a német összetörte autóját a gyakorláson.

Hamarosan kezdődik a kvalifikáció, addig egy fontos információ: a versenybíróság nem büntette meg a harmadik edzésen leggyorsabb Charles Leclerc-t sárga sárga zászló alatti gyorshajtásért.

Szeretettel köszöntjük olvasóinkat, napsütéses és izgalmas időmérőt mindenkinek!