Mondjuk, mennyi idő döntött az első hely és a 16., kieső pozíció között: 7 tizedmásodperc!
Köszönjük nektek a figyelmet, az időmérő edzés összefoglalójával - melyet ide kattintva értek el - és végeredményével búcsúzunk.
Tartsatok velünk a nap további részében, hiszen folyamatosan szállítjuk nektek a legfrissebb híreket a monacói paddockból!
Az időmérő edzés végeredménye:
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m10.166s | - |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m10.252s | 0.086s |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1m10.641s | 0.475s |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m10.947s | 0.781s |
5 | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | 1m11.041s | 0.875s |
6 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m11.109s | 0.943s |
7 | Daniel Ricciardo | Renault | 1m11.218s | 1.052s |
8 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 1m11.271s | 1.105s |
9 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1m11.417s | 1.251s |
10 | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 1m11.653s | 1.487s |
11 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m11.670s | - |
12 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1m11.724s | - |
13 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m12.027s | - |
14 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 1m12.115s | - |
15 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1m12.185s | - |
16 | Charles Leclerc | Ferrari | 1m12.149s | - |
17 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1m12.233s | - |
18 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1m12.846s | - |
19 | George Russell | Williams/Mercedes | 1m13.477s | - |
20 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 1m13.751s | - |
Daniel Ricciardo végül nem csak, hogy kidugta az orrát a bokszból, de a hetedik helyre tornázta fel magát, mögötte Danyil Kvjattal, Carlos Sainzcal és Alexander Albonnal lett teljes az első tíz sorrendje.
Daniel Ricciardo végül nem csak, hogy kidugta az orrát a bokszból, de a hetedik helyre tornázta fel magát, mögötte Danyil Kvjattal, Carlos Sainzcal és Alexander Albonnal lett teljes az első tíz sorrendje.
Sebastian Vettel a negyedik, Pierre Gasly az ötödik pozícióból várhatja a vasárnapi rajtot, a "vert mezőny" legjobbja Kevin Magnussen lett a hatodik helyen.
Az ötszörös világbajnoki mindössze 86 ezreddel múlta felül csapattársát, Max Verstappen lemaradása már csaknem fél másodperc a harmadik pozícióban.
Bottas és Verstappen is hibázott saját körén, így a brit indulhat pole-ból a holnapi Monacói Nagydíjon!
Vettel nem javít, Hamilton viszont igen, és vezet!
Persze mögötte a többiek is a pályán - Hamiltoné a legjobb első szektor.
Három perccel a Q3 leintése előtt Sebastian Vettel kezdi meg a második körét.
A pilóták közül egyedül Daniel Riccardónak nincs még mért köre - egyszer próbálkozik vele a Renault, vagy megelégednek a 10. hellyel?
A brit továbbment egy második körre, ez már egészen tisztességesen alakult: 231 ezreddel marad el Bottastól.
Verstappen négy tizeddel lassabb, Hamilton viszont hibázott első körén, a sikánnál.
És természetesen új pályacsúcs a finntől: 1:10,252!
A első mért kör Valtteri Bottasé lesz az időmérő utolsó szakaszában.
Elindult a Q3.
Idei legjobb időmérős eredményére készül a Toro Rosso - vajon mire lesz elég az orosz-thai duó tempója?
Massive effort boys! Q2 ends and @kvyatofficial is P6 while @alex_albon is P7!
— Toro Rosso (@ToroRosso) 2019. május 25.
Next up, Q3 pic.twitter.com/wER2NchYeh
Kevésbé volt az viszont a két Alfa Romeo, hiszen Kimi Raikkönen a 14., Antonio Giovinazzi a 15. helyen zárt, így kiesett, akárcsak Lando Norris, Romain Grosjean, valamint Nico Hülkenberg.
A két Toro Rosso nagyon pofás, Kvjat és Albon 6-7. helyen.
Vége a Q2-nek.
Volt ez 5 perc? Most már Verstappené a körrekord, 1:10.608-cal.
Magnussen jelenleg a 12., bizony kell a sietség, hogy bejusson a legjobb tíz közé - azért nem annyira, mint az előbb, amikor a Mirabeau-nál lesúrolta a jobb oldali korlátot...
K-Mag tags the wall at Turn 5#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/C7kO4TmUHF
— Formula 1 (@F1) 2019. május 25.
Vajon meddig áll majd Bottas körrekordja? 5 perc? 10 perc?
New track record...for now #VB77 goes top with a 1:10.701, Lewis not far off in P2 with a 1:10.835
— PETRONAS Motorsports (@PET_Motorsports) 2019. május 25.
How low will it go #PETRONASmotorsports? @MercedesAMGF1 #MonacoGP pic.twitter.com/LI16GtSO6R
Még egy kis adalék ehhez a sztorihoz, miközben szokatlan nyugalom van a Q2-ben: Leclerc tavaly egy Sauberrel jobb helyre (14.) kvalifikált Monacóban, mint egy Ferrarival (16.)...
Don't mean to rub it in but.... Charles Leclerc qualified higher for his home race in a Sauber (14th) than he has done in a Ferrari (16th) #MonacoGP
— Sean Kelly (@virtualstatman) 2019. május 25.
Meglepő, hogy Charles Leclerc vígasztalhatatlan hazai pályán?
It's fair to say Ferrari's Charles Leclerc is not a happy man. #bbcf1 #MonacoGP pic.twitter.com/bTwfH3Su0P
— BBCF1 (@bbcf1) 2019. május 25.
Verstappen rövid ideig bitorolta a második pozíciót, Hamilton azonban javított - jelenleg 0,134 másodperccel áll Bottas mögött.
A két Mercedes kezdi a mért körök sorát: Valtteri Bottas új körrekordot fut, 1:10,701-gyel.
A Q1 megmutatta, egy másodpercnyi előnyt sem szabad hagyni a riválisoknak - annak rendje és módja szerint jelenleg minden autó a pályán.
Elkezdődött a Q2.
Hihetetlen, mit csinált a Ferrari - Leclerc-hez a két-két Racing Point és Williams csatlakozott a Q1 kiesői között.
Ez hihetetlen! Vettel kiütötte Leclerc-t!
Vettel pedig lila első szektort fut.
Vége a Q1-nek, de jönnek még idők.
Ha nem hibázik, akkor éppen hogy el tudja kezdeni a kört - amit aztán hibátlanul be is kell fejezni.
A Ferrari kiküldi a németet, vajon meg tudja-e csípni?
Sőt, a négyszeres világbajnokot folyamatosan küldték hátrébb, ezért már a 17., azaz kieső helyen áll!
Vettel fél másodpercre a kieséstől.
Vettel fél másodpercre a kieséstől.
A német az imént leggyorsabb első szektort futott, az uszodánál azonban megkarcolta a korlátot, és be sem fejezte körét.
Mondjuk: Leclerc 6., Vettel pedig 10., miközben három és fél perc van még a Q1-ből.
Úgy tűnik az élen kezd beállni a papírforma: Mercedes-Red Bull-Mercedes-Red Bull - de merre van a két Ferrari?
Mire ezt leírtuk, épp, hogy nem az egyik bikás autó, hanem Bottas az élen, mindössze 35 ezredes előnnyel!
Ismét élen a két Red Bull!
Red Bull are currently P1 and P2 #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/DdprNcfE0l
— Formula 1 (@F1) 2019. május 25.
A holland mögött folyamatos a tűzijáték: előbb Gasly, majd Magnussen lőtte be második helyre autóját.
Verstappen még mindig az élen, Valtteri Bottas legutóbbi körével szűk két tizedre közelíti meg őt.
Nagyon úgy tűnik, hogy itt nem lesz egy pillanatnyi nyugi sem - de épp ezért szeretjük az F1-et, igaz?
Hamilton három tizedre zárkózik fel Verstappen mögé.
Robbantanak a Red Bullok, előbb Pierre Gasly, majd Max Verstappen áll az élre.
Egyelőre Charles Leclerc az élen 1:12,825-tel.
Már itt is az első mért idők - mire ezt a rövid mondatot leírtuk, szinte mindenki megfutja gyorskörét.
A srácok nem teketóriáznak: a két Red Bullon kívül mindenki kiviharzik a bokszból.
A Ferrari szerelők gyorsan dolgoztak, Vettel autója rajtra, pontosabban időmérőre kész - hogy mennyire hibátlan állapotban, szűk egy órán belül kiderül.
Elkezdődött a Q1.
A teljes pályás sárgát - virtuális biztonsági autót - Leclerc csapattársa, Sebastian Vettel miatt rendelték el a versenybírák: a német összetörte autóját a gyakorláson.
Oh Seb! #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/AlONZr0sLy
— Formula 1 (@F1) 2019. május 25.
Hamarosan kezdődik a kvalifikáció, addig egy fontos információ: a versenybíróság nem büntette meg a harmadik edzésen leggyorsabb Charles Leclerc-t sárga sárga zászló alatti gyorshajtásért.
Szeretettel köszöntjük olvasóinkat, napsütéses és izgalmas időmérőt mindenkinek!