DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
08:20

Perez megúszta, csak a 13. helyig csúszott vissza, a Force India jól érezte, hogy hány riválisuk lesz képes az övénél erősebb időt futni.

Közvetítésünk ezzel le is zárul, az időmérő összefoglalóját és teljes eredménylistáját itt találjátok.

És egy újítást hallhattunk a közvetítésben, amit az F1 a WTCC-ből és a Formula-E-ből vett át. A levezető körön lévő Rosberg rádióján bejelentkezett a SkySports kommentátora, Johnny Herbert, és még azon melegében megkérdezte tőle, hogyan érzi magát. Rosberg persze nem ment bele mély elemzésekbe, egyszerűen csak örül.

A 8-10. helyen pedig sorrendben Grosjean, Hülkenberg és Gutierrez végzett.

Mögöttük a két Ferrari végzett, Raikkönen a 3., Vettel pedig a 4., de a német három hellyel hátrébb kerül a rajtrácson, így bejön elé Verstappen, Ricciardo és Perez is.

Mindkét Mercedes javított a végén, de Rosberg 1:30,647-tel lett a gyorsabb végül. A németé a pole Suzukában.

És Rosberg fordított - 13 ezreddel nyerte az időmérőt Hamilton előtt!

Már jön is a mezőny az utolsó menetekre, immár a Q3 mind a tíz autója a pályán.

Pár perc vihar előtti csend a pályán. A tényleges azonban elmarad ezen a napon is Suzukában. 

Verstappen a levezető körében jelezte a csapatnak, hogy elszállt a hatodik sebességfokozat az autójában. Vajon sikerül még helyrehozni?

Az első körök után a hétvége során először Hamilton az élen! A brit 1:30,758-as idővel kezdett, Rosberg két tizeddel mögötte. Őket követi Raikkönen, Vettel, Verstappen és Ricciardo, ez a négyes fél tizeden belül van egymáshoz képest, de a Mercedesektől is csak fél másodperccel maradnak el. Na, ez szoros lesz!

Indul a Q3, a hat élpilóta nem habozik, máris készülnek első gyorskörükre a kettő közül. A többiek bizonyára csak egy mért idővel számolnak ebben a szakaszban.

A Haasnak eddig egy Q3-as bejutása volt Monzában Gutierrezzel. Most először történt meg az amerikai csapattal, hogy mindkét autójuk ott van a legjobb tíz között.

A kiesők sorrendben: Bottas, Massa, Kvjat, Sainz, Alonso és Palmer.

Érdekesen dőlt el a 7-10. helyek sorsa. A két Haas jött be a 7. és 8. pozícióba, míg az utolsó két továbbjutó a Force India párosa, akik a nagy rivális Williams pilótáit szorították ki a Q3-ból. 

Sainz megpördült a Spoonban, de a sárga zászló senkit nem zavart meg, hiszen azonnal továbbhaladt a Toro Rosso. A spanyol ezzel viszont biztosan kieső. 

A Mercedes-Ferrari-Red Bull triumvirátus a bokszban marad, a többiek mind harcban a maradék négy továbbjutó helyért.

Utolsóként a Williamsek kezdik meg gyorskörüket. Különös taktikát alkalmazva felvezető körük végén visszatértek a bokszba egy-egy új szett lágy gumiért. Nekik csak egy mért körre lesz idejük.

A Ferrarik a 3-4., a Red Bullok az 5-6. helyre jöttek be. Ricciardo ideje már egy másodperccel gyengébb Rosbergénél. Verstappen közben a hatalmas forgalomra panaszkodik, pedig ő volt a gyorsabb kettőjük közül. 

Az eddigi legjobb pole-pozíciós idő Suzukában 1:29,599, amit Felipe Massa ért el 2006-ban. Ezt valószínűleg nem döntik meg, viszont minden idők második legjobb pole-ideje születhet ma meg.

Elsőként a Mercedesek teljesítettek mért kört, és folytatódott is az eddigi tendencia: Rosberg a gyorsabb a hétvége eddigi legjobb idejével: 1:30,714. Hamilton négy tizeddel mögötte.

Közben már folytatódik is az időmérő a Q2-vel.

Van azért egy kedvező statisztikai adat a 17. helyen végző Button számára: amikor egy McLaren utoljára innen rajtolt Suzukában, akkor Kimi Raikkönen megnyerte a futamot 2005-ben. Sajnos Buttont ez nem igazán deríti jobb kedvre, hiszen neki aligha van esélye hasonlóra a jelenlegi helyzetben.

A Q1 kiesői: Button, Magnussen, Ericsson, Nasr, Ocon és Wehrlein. A Manor németje számára így hatástalan lesz az öt rajthelyes büntetés.

A két McLaren viszont csak a 16. és 17. helyen zárt, ami azt jelenti, hogy egyikük, Jenson Button nem jutott be a Q2-be a Honda hazai hétvégéjén.

Ricciardo és Verstappen azonban egy felvezető kör után vissza is hajtottak a bokszba. Úgy tűnik, meggondolta magát a csapat. A többiek köridejei azonban repkednek be.

És valóban jönnek a Red Bullok is egy második körre a hajrában. Az első öt helyezetten kívül még a másik Force India, Perez is a garázsban maradt, ő azonban a 9. helyen áll, ami nem biztos, hogy elég lesz...

A Mercedes pilótái már ki is kászálódtak az autóból, ők már nem hajtanak ki ismét a Q1-ben. A Red Bullok azonban még lehet, hogy megfontolják, hiszen Hülkenberg is bejött eléjük, és nagyjából 9 tizeddel gyorsabbak csak a kiesést jelentő időtől.

Vettel pedig 15 ezredet javított még Raikkönen idején is: 1:31,659.

Viszont most megjött Raikkönen, és 1:31,6-tal az élre állt - lágy gumikon. A Ferrari pilótái több lágyat választottak erre a hétvégére, és már nem maradt annyi közepes keverékük, hogy azokkal próbálkozzanak.

Mindkét élcsapat közepes keverékeket használt, míg az eddig pályára lépő középcsapatok pilótái lágyakat, ám ezzel együtt is mindannyian mögéjük soroltak be.

A két Red Bull bejön a 3-4. helyre, hat tizeddel lemaradva Rosbergtől.

Itt a pályát elhagyó Rosberg a Degner 2-ben.

Az első körök után Rosberg 1:31,8-cal áll az élen - ami máris a hétvége legjobb ideje - és annak ellenére is gyorsabb Hamiltonnál, hogy egy helyen alaposan lecsúszott az ívről a műfűre.

Az időmérőre valószínűsített eső még nem érkezett meg, de az ég már eléggé borult. A hőmérsékletek is csökkentek tegnaphoz képest. A levegő 23, az aszfalt 27 fokos.

Megkezdődött a kvalifikáció. Néhány autó máris a pályán, köztük a két Mercedes.

Itt pedig a pályainspekciót végző, az év végén visszavonuló Herbie Blashtől búcsúznak igazi rajongó módjára a pályabírók. Blash évtizedeken át Charlie Whiting jobbkezeként ténykedik a paddockban.

 

Az időmérő előtt történt néhány különleges esemény a pályán. Hogy mást ne mondjunk, egy esküvő:

Persze már tudjuk, hogy nem úgy fog felállni a rajtrács, mint ahogy az időmérő végződik, hiszen már ketten is büntetéssel vágnak neki az előttünk álló egy órának. Sebastian Vettel a sepnagi rajtbaleset miatt három rajthelyes büntetést kap, míg Pascal Wehrlein egy ma reggeli váltócsere miatt kerül maximum öt hellyel hátrébb.

Köszöntünk mindenkit a Japán Nagydíj első tétre menő eseményéről, az időmérő edzésről. Az eddigi nem tétre menőkön Nico Rosberg tarolt, hiszen a tegnap kettő után a ma reggeli szabadedzésen is ő volt a leggyorsabb, miközben csapattársa ki sem hajtott egy utolsó, igazán gyors körre.