Ismét csendes a pálya. Ilyenkor szoktunk a mezőny hátsó részével foglalkozni. A McLaren 11. és 13. helyen áll, az újonc Esteban Ocon 17. pozícióban, öt versenyzőt is megelőz, igaz, velük ellentétben szuperlágy gumin érte el legjobb körét.
Beszámolónk az edzésről ide kattintva találhatjátok meg. 14 órakor kezdődik az időmérő, mi biztosan nem megyünk sehová, gyertek ti is vissza!
Ez volt Jolyon Palmer hibája a végén. Grosjean megállásán kívül (aki már nem tért vissza a pályára) ez volt az egyedüli incidens.
huehuehuehue puzolana en Parabolica!! #F1 pic.twitter.com/6KsiEKFC8J
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2016. szeptember 3.
Az edzések alapján kristálytisztának tűnnek az erőviszonyok, az első kettő mindhárom tréningen a Mercedes lett, a Ferrari szerezte a harmadik-negyedik helyeket. Ennél nagyobb kérdés, ki lesz a harmadik erő: tegnap a Force India és Red Bull, most pedig az elmúlt versenyeken szenvedő Williams zárt mögöttük.
Hamilton szuperlágyas szuperkörével nyerte az edzést: a brit 1 másodperccel gyorsabb a Ferrariknál. A végeredmény:
Véget ért az edzés, Rosberg még befejezte utolsó, 6,2 másodperccel lassabb lágy gumis körét.
Másodszor tűnt fel az edzés folyamán a sárga zászló, de rövid idő után el is vették. Palmer tett kirándulást a Parabolicában, felhordott némi kavicsot a pályára.
Akit a MotoGP is érdekel: épp most ért véget a harmadik edzés, Silverstone-ban ez a helyzet.
Ha tényleg ekkora a differencia a Mercedes és Ferrari között, aggódhatunk: Raikkönen javít a szuperlágyon, de 1,1 másodperc a lemaradása.
Az edzés során először szóba került a Williams, erre tessék: a két versenyző szuperlágyon megelőzte a Red Bullokat, Bottas és Massa az 5-6. helyen.
Az edzések közben fél szemmel nézzük a csapatok Twitter-oldalait: már régóta megfigyeltük, hogy a Williams posztolja a leglátványosabb fotókat. Most éppen ezeket.
With only 10 minutes left in #FP3, @MassaFelipe19 and @ValtteriBottas head back out on track #ItalianGP pic.twitter.com/l8wyz7XVro
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 2016. szeptember 3.
A két Mercedes-pilóta nagy körén kívül nincs sok mozgolódás: aki rajtuk kívül az eredménytábla első felére kíváncsi, nézze meg a 15 perccel ezelőtti listát. Hamiltonon és Rosbergen kívül senki sem javított.
Azt persze ne feledjük el, hogy szuperlágy gumit a Pirelli korábban még sosem hozott Monzába. Ennek köszönhető a javulás egy része.
Nem kicsivel verte meg csapattársát: 1:22.008. Másfél másodperccel jobb idő a tavalyi pole-pozíciónál!
Rosberg megfutotta az edzés legjobb körét: 1:22.401. Érkezik Hamilton.
Nem említettük, de a Mercedesek lágy gumin teljesítették eddigi köreiket: Hamilton így gyorsabb fél másodperccel Vettelnél. Most Rosberg megkezdte etapját szuperlágyon.
Verstappen is feltette a szuperlágyat, de a legrosszabbkor érte utol az egyik Renault-t, így csak hatodik helyre jött fel.
A mezőny nagy része visszatért a bokszba: hamarosan kvalifikációs köröket láthatunk igazán figyelemreméltó időkkel.
Így állunk féltávnál: Mercedes, Ferrari, Mercedes, Ferrari.
Ez volt a félreértés Verstappen és Rosberg között: a németnek alaposan fékeznie kellett.
Rosberg: "Qué ha sido eso.........?" Incidente entre Verstappen y Rosberg, nada muy serio. #F1 pic.twitter.com/H5IFYYbxYP
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2016. szeptember 3.
A hétvége eddigi legjobb ideje 1:22.801 tegnapról. A tavalyi pole-pozíció 1:23.397 volt. A valaha futott legjobb kör a pályán az elképesztő 1:19.525, melyet Juan Pablo Montoya ért el 2004-ben.
A Ferrari is feliratkozott a köridőlistára, de csak a második és negyedik helyre, miután Hamilton megfutotta a legjobb időt: 1:22.8-at.
Ricciardo szuperlággyal átvette a vezetést 1:23.7-tel, Verstappen lágyon csak 3 tizedre marad el.
A sebességváltó nem ugrott a megfelelő fokozatba, panaszkodott Grosjean. Hat versenyző, köztük a két Ferrari és Hamilton még egyáltalán nem járt a pályán.
Grosjean kiszállt, virtuális biztonsági autó van érvényben, amíg eltakarítják autóját. A visszajátszások megmutatták, hogy a Haas a kanyarkombináció első részén forgott meg.
Hoppá, egy kicsúszás: Romain Grosjean autóját az Ascariban a kavicságy karnyújtásnyira a faltól fogta meg. A pilóta nem tud továbbmenni.
Ami a pontos időjárási körülményeket illeti: a levegő hőmérséklete 27, a pályáé 33 Celsius, nagyon hasonló a tegnapihoz.
Közben megszülettek az első köridők: 1:24.4-gyel Grosjean vezet Gutierrez és Massa előtt.
Pályán történő események híján a bokszban történő kedves jelenetekre figyelhetünk: Sebastian Vettel az autóban ülve vette szemügyre a Ferrarinál vendégeskedő Fabio Basile judóban szerzett olimpiai aranyérmét.
Is it heavy, Seb? pic.twitter.com/24UMoU5vrR
— Gianlu D'Alessandro (@Gianludale27) 2016. szeptember 3.
A hétvége eddigi két legfontosabb híre Felipe Massa visszavonulása volt, valamint az, hogy véget ért az Olasz Nagydíj kálváriája: hivatalosan is bejelentették, 2019-ig biztosan Monzában rendezik meg a versenyt.
Button és Ocon az elsők között gördültek ki a bokszból.
Az óra elindult, egyelőre a versenyzők nincsenek a pályán.
Vajon most melyik Mercedes-pilóta végez előrébb?
SHOW YOUR SUPPORT#GoLewis + #GoNico = #GoMB #F1 #ItalianGP pic.twitter.com/9EOhFHhSUm
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2016. szeptember 3.
Eddig a Mercedesek diktálják a tempót Olaszországban, az első edzés Rosbergé, a második Hamiltoné volt. Az elmúlt versenyekkel szemben egyelőre egyértelműen a Ferrari a második erő, ők szerezték mindkétszer a harmadik-negyedik helyet.
Aki szereti a motorsportot, pár óra alatt beutazhatja a fél világot: reggel még Japánra figyeltünk, a WTCC időmérőjére, most pedig már Monzában járunk, ahol 11 órakor kezdődik a Formula-1 utolsó, 60 perces szabadedzése. Aki lemaradt volna róla: Michelisz Norbert pole-pozícióból kezdi a vasárnapi nyitófutamot.