Michelisz Norbert a 8. pozícióban ért célba, a bajnokságot második pozícióban zárta.
Reggel még abban a reményben keltünk fel, hogy este magyar világbajnoki címszerzést látunk. Sajnos ez nem történt meg, de Michelisz Norbert idei WTCC-s teljesítménye csak dicséretet érdemel. Ezzel köszönünk el, jó éjszakát a velünk tartó olvasóknak!
Furcsa látvány, hogy miközben mi Michelisz Norbert veresége miatt szomorkodunk, a közvetítés az ünneplésről szól. „Milyen érzés?” – kérdezte egy riporter Thed Björktől. „Leírhatatlan” – hangzott az őszinte válasz.
A második futam végeredménye:
A jelenlegi projekttel való csatlakozás után rögtön a második szezonban megnyerte a pilóták és gyártók bajnokságát is a Volvo. A privát értékelés bajnoka pedig Tom Chilton lett, aki harmadikként zárta a pontversenyt.
Guerrieri megszerezte első hondás győzelmét. Björk visszaengedte Catsburgot a harmadik helyre, de negyedik helyével így is Thed Björk a WTCC 2017-es világbajnoka.
Elkezdődött az utolsó kör: hosszú ideje beállt a verseny sorrendje, nem egy izgalmas futammal ér véget a szezon.
A negyedik Catsburg mögött Chilton, Richard – figyelemreméltó eredmény második hétvégéjén –, Muller, Michelisz, Filippi és Michigami a pontot érő pozíciókban.
A táv kétharmadánál Guerrieri már 2,9 másodperccel vezet, Huff második pozíciója is szilárd. Björk a harmadik, a nyomában haladó Catsburgtól nem kell félnie.
Mint látható, ha így érnek célba, Björk 31,5 ponttal többel rendelkezik majd, mint Michelisz.
Felénél tart a futam: Michelisz beragadt Muller mögé a 8. helyre.
Bennani kiállt a versenyből – a visszajátszásból kiderül, hogy az első körben Mullerrel ütközött össze, akit Filippi pöccintett meg.
A 4. körben Guerrieri előnye már 1,8 kör. Harmadik WTCC-s és első hondás győzelméért hajt.
Michelisz négyes boly végén: Chilton, Richard, Muller és Michelisz egymás mögött. A két gyári autónak nincs túl erős tempója.
Catsburg védekező üzemmódra váltott, és átadta a harmadik helyet Björknek. Guerrieri nem tartja fel a mezőnyt, hanem próbál elhúzni, előnye most 0,8 másodperc.
Filippit is megelőzte Michelisz, három helyet javított az első körben. Most azonban Muller Volvója halad előtte…
Michelisz a 9. helyen, miközben a tavalyi Európa-bajnok, Kris Richard megelőzte Mullert a 6.pozícióért.
Guerrieri megőrizte a vezetést, Huff a második helyen, Norbi lerajtolta Gleasont, és a kicsúszó Bennani is mögé került!
Ez a futam kicsivel hosszabb lesz az előzőnél: a versenytáv 12 kör.
Az év utolsó, 20. futamának felvezető körére indult a 16 autó.
Michelisz elől lassabb autók, Gleason, Filippi és Richard indulnak. A 7. és 6. rajtkockából rajtoló Bennanival és Chiltonnal, a nyitófutam első két helyezettjével vélhetően már jobban meggyűlik a baja. A Volvók a két Citroen előtt következnek.
Michelisz Norbinak mindenképp dobogós helyen kell végeznie, hogy világbajnok legyen. Ha 3. lesz, Björk csak 9. pozícióban végezhet, ha 2., a svéd legfeljebb 6. lehet, ha pedig nyer, Björk maximum 5.-ként érhet célba.
A Zengő Motorsport versenyzője, a 15. helyen befutó Nagy Dániel is nyilatkozott: a jó rajtot követően elment az autó szervója, és hiába próbálkozott mindennel, nem tudott előbbre kerülni. Szabó Zsolt Dávid 16. pozícióban, a mezőny végén végzett.
A második verseny rajtrácsa: Michelisz ismét 11. pozícióban, Björk 4. helyen, Guerrieri a pole-ban.
Michelisz Norbert nyilatkozott az M4-nek: szándékosan engedte el Guerrierit, hogy támadhassa Catsburgot. „Sajnálom, mert tényleg megfogadtam, hogy nyomom neki, de nem voltam olyan helyzetben, hogy előzni tudjak. Picit csalódott vagyok” – mondta Michelisz közvetlenül a futam után. Hozzátette, a kuplung rosszul működött, ezért volt problémája a rajtnál…
A verseny eredménye tükrözi, milyen jó lehetőségeik voltak 2017-ben a privát versenyzőknek: a Sebastien Loeb Racing 1-2-es győzelmet szerzett, Kevin Gleason Ladával dobogós.
Alig 45 percen belül jön a második futam: a kezdési időpont 20:35.
Michelisz lemaradása ezzel 16,5 pontra nőtt meg. Figyelemreméltó, hogy Chilton felugrott az ötödikről a harmadik helyre, de a lemaradása 32 pont. A legutolsó futamon tehát már csak ketten nyerhetnek bajnoki címet: Thed Björk és Michelisz Norbert.
Itt a vége: Chilton megnyerte a nyitóversenyt, Björk 5., Michelisz 9. pozícióban ért célba.
A versenyzők megkezdték az utolsó kört. Történik még helycsere a végén?
Miközben az élen levő csatára figyeltünk, hátrébb Guerrieri, aki sikertelenül támadta Catsburgot, visszaengedte Micheliszt a 9. helyre.
Ezzel lényegében Bennani bajnoki esélyeinek maradékát veszi el: a Sebastien Loeb Racing két versenyzője azonban a privát bajnoki címért is küzd, ami Chiltont természetesen jobban érdekli.
És a pálya végén megvolt, az utolsó előtti kört már Chilton kezdi meg az élen.
Csapattársa, Chilton azonban keményen támad: óriási csatát vívnak az első helyért, a 8. körben háromszor összeértek, de Bennani változatlanul vezet!
Ha a versenyzők ebben a sorrendben érnek be, Björk előnye 17,5 pont lesz Micheliszhez képest. Érdekes, hogy Bennani is esélyes marad az utolsó futamon, hiszen a hátránya 26,5 pontra csökken, a főfutamon pedig 25 helyett 30 egység szerezhető.
A futam féltávjánál, az 5. körben Bennani, Chilton, Gleason, Filippi, Björk, Muller, Huff, Catsburg, Guerrieri és Michelisz a pontszerző helyeken: beállt a sorrend, a Volvók védik Björköt, hiába széles a katari pálya, nincsenek előzések.
Michelisz sikertelenül támadta Catsburgot, aztán elengedte Guerrierit: a jelek szerint átadta a lehetőséget az argentinnak, hogy előzzön.
Az 5. helyről induló Chilton is megelőzte a fordított rajtrács miatt elé kerülő gyorsabb versenyzőket, Filippi és Gleasont: második helyen az angol, csapattársa, Bennani mögött.
Björknek is van hátvédje: a hatodik helyen haladó Yvan Muller Rob Hufftól óvja a svédet. A Citroen mögött pedig Catsburg, aki Micheliszt igyekszik maga mögött tartani.
Az 1. kör végén Bennani átvette a vezetést Gleasontől – negyedikről az első helyre.
Michelisz Norbert a 9. helyen van, már Catsburg Volvóját támadja, mögötte csapattársa, Guerrieri. A harmadik helyről induló Kris Richard már a pontszerzők közt sincs.
Sokáig váratták a mezőnyt a rajtrácson, de aztán megkapták a szabad jelzést. Björk az 5. helyre ugrott fel.
A mezőny elindult a felvezető körre. A versenytáv 10 kör lesz, a losaili pálya ugyanis a szokásosnál hosszabb, 5,4 kilométeres.
Aki nem látta volna – ez történt az időmérőn Norbival:
A nyitófutam rajtrácsa, melyet az időmérő 10. helyezettje, Kevin Gleason indul a pole-pozícióból. Björk a 7., Michelisz a 11. rajtkockában:
Tiago Monteiro, aki a szezon utolsó versenyeit kihagyta, nem tért vissza a pályára, de Katarban van, ahol Micheliszt támogatja.
Egyébként nem csupán Björk és Michelisz lehet világbajnok, legalábbis matematikailag. Mehdi Bennani 41,5, Nicky Catsburg 42, Tom Chilton 47, Esteban Guerrieri – a főfutam pole-pozíciósa – pedig 47,5 pont lemaradással rendelkezik. Rajtuk tényleg már csak csoda segítene.
Több véleményt láttunk olvasóinktól, akik szerint a világbajnoki cím ezzel már elszállt, és csak a csoda segíthet Norbin. Ne legyünk kishitűek: Michelisz hátránya 8,5 pont Björkhöz képest, a két versenyen pedig 55 egység szerezhető. Normál, eseménytelen versenyek esetén valóban Björk felé billen a mérleg, a volvóssal legalább egyik futamon történnie kell valaminek, hogy Michelisz fordíthasson. A 2017-es szezon azonban olyan meglepetéseket tartogatott, hogy semmiképpen sem szabad kizárnunk, az utolsó két futamon is történik fordulat.
Szintén ma tartották a drámai időmérő edzést, melyen Thed Björk negyedik (a nyitófutamon hetedik) rajtkockát szerzett, a két szabadedzést és Q1-et uraló Michelisz Norbert azonban fékhibát szenvedett, és a 11. helyen zárta a Q2-es szakaszt. Ez azt jelenti, hogy a fordított rajtrács elejéről is lecsúszott, és mind a két versenyt ebből a kedvezőtlen rajtpozícióból kezdheti meg.
A két villanyfényes futam 19:20-kor és 20:35-kor kezdődik. Fontos tudni, hogy az Eurosport nem közvetíti élőben a versenyeket, az M4 Sport azonban adja őket.
A Formula.hu-n általában a Formula-1-ről találtok frissülő, szöveges közvetítést, mivel azonban péntek este Katarban az autósport első magyar világbajnokát avathatják fel, természetesen percről percre beszámolunk a WTCC eseményeiről.