Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. június 29. szerda
Élő cikkek

Így zajlott az első Miami Nagydíj

Először versenyez Miami utcai pályáján a Formula-1 – a körítés parádés, de a versenyzés is az lesz? Kövessétek élő szöveges közvetítésünk 21:30-tól.

Szokatlan időpontban, egész óra helyett 21:30-kor rajtol az első Miami Nagydíj. Monacóval versenyző sztárfelhozatal a pályán: erre az egy képre négy sportlegenda fért fel.

Utoljára 2019-ben, Mexikóban láttunk olyat, mint ma a rajtrácson: két Ferrari az első sorban. Charlec Leclerc idén ötből harmadszor a pole-pozícióban, a nagy rivális Max Verstappen a harmadik. A teljes rajtrács itt található meg.

Nagy a gond az Aston Martinnál: a csapat jelentése szerint mindkét autón üzemanyaghőmérsékleti probléma lépett fel, ezért Vettel és Stroll is a bokszból kezdenek! A csapat nagy erőkkel dolgozik a megoldáson…

Ez azt jelenti, hogy a rajtrács 10. és 13. helye marad üresen, Russell és Schumacher előtt támadt lyuk, ami megkönnyíti a rajtjukat.

Kemény gumin rajtol Russell, Latifi, Ocon és a két Aston Martin, a többiek közepes abroncson.

Közösségi médiás posztok szerint Miamitól délre szakad az eső. A csapadék valószínűségét a versenyen 40 %-ra jelzik.

Elrajtoltak! Verstappen átvette a második helyet, Hamiltont Gasly és Alonso is megelőzte, a brit csak nyolcadik.

A kemény gumikon rajtoló Russell a 15. helyre esett vissza, ez gyakorlatilag négy pozíció elvesztését jelenti (figyelembe véve az Astonok kiesését a sorból).

Hamilton csapatrádióban jelentette, eltalálták. Versenymérnöke jelentette, kerék ért össze kerékkel – a visszajátszáson látszik, Alonsóval kontaktoltak. A 3. körben a brit visszaelőzte a spanyolt.

A Red Bull szokás szerint perceken belül szolgáltatott egy jó minőségű fotót a rajtról.

Hamilton Gasly mögött töltötte az imolai futam többségét, most azonban könnyen leküzdte a franciát, a célegyenesben DRS segítségével. A brit úgy érzi, sérült a Mercedes az összeérésben.

Mick Schumacher nagy csatában legyűrte Tsunodát az 1-es kanyarban. A német 10. helyen, a hétvégén szerezheti meg első F1-es pontját.

7 kör elteltével meg is van a verseny első kiesője: Zhou állt ki az Alfa Romeo garázsába műszaki hiba miatt.

Verstappen DRS-távolságon belül, a hosszú egyenesben két tizedre megközelítette Leclerc-t!

A célegyenesben meg is volt a helycsere, a 9. körben már Verstappen vezeti a Miami Nagydíjat.

A holland leszakította Leclerc-t, aki már DRS-távolságon kívül, 1,2 másodpercre. Hasonló a differencia a harmadik-negyedik Sainz és Perez közt.

A futam első bokszkiállása a 12. körben: a 13. helyről kiálló Tsunoda közepesre kemény keveréket kapott.

Leclerc elfékezte a hosszú egyenes végi 17-es kanyart, így 2,5 másodpercre nőtt a hátránya.

A kemény gumis vonatot vezető Russell megelőzte Ricciardót – a manővernek, valamint Tsunoda, Magnussen és Schumacher kiállásának köszönhetően a 10. helyen.

Vettel rámenős próbálkozás végén befurakodott Latifi mellé, a bokszutcából induló német a 15. helyen.

Alonsónak lassú kiállása volt, a jobb hátsónál adódott probléma, 5,7 másodpercig tartott a csere

Három autó egymás mellett a 3-as kanyarban! Stroll került ki belőle győztesen Vettel és Magnussen előtt.

Perez az imént már Sainz nyakán volt, de hirtelen 7 másodpercre leszakadt. A mexikói szerint nagy gondok vannak a motorerővel, a csapat mégis mindent rendben lát.

1:33,193-mal Verstappen megfutotta a leggyorsabb köridőt 23 körös közepesein. Előnye már 4,7 másodperc Leclerc-hez képest az élen.

Közben Hamilton is teljesítette kiállását, a hetedik helyen, legelőrébb a kereket cserélők közt. Előtte csapattársa, Russell a hatodik pozícióban.

A 25. körben megtörtént az első kerékcsere az élmezőnyben, Leclerc kapott keményet, a negyedik helyre tért vissza.

A Red Bull csak két körrel később reagált Leclerc-re, Verstappen a 27. kör végén cserélt. A holland Perez elé tért vissza, a második helyre, a differencia majdnem 8 másodperc Leclerc-hez képest.

Sainz és Perez egyszerre a bokszban, a Ferrari kiállása nagyon elnyúlt, mivel a jobb első nem ment fel. A 8 másodperces különbségből azonban így is maradt 5 a két versenyző közt.

Most Leclerc-é a leggyorsabb kör, 1:32,950. 7,4 másodperccel lemaradva az éllovas Verstappentől.

Ricciardo is megfordult a bokszban, így röviddel féltáv után mindenki a közepes keveréken. Nem állt ki még a keményen startoló Russell, aki ötödik, valamint a hasonló stratégián levő Ocon, Stroll és Vettel.

A középmezőnyben azért zajlanak harcok, Vettel a 17-es kanyarban vetődött be az előző kanyarból rosszul kigyorsító Magnussen mellé. Egy körrel később azonban mindkét Haas visszaelőzte. A harc a 12. pozícióért folyik.

Ha a győzelemért nem is, a bónuszpontért csatázik Verstappen és Leclerc. A legjobb köridő most a monacóinál.

A radar szerint eső érkezhet 8 perc múlva – az Aston Martin jelenti Vettelnek, aki még mindig nem állt ki, és valószínűleg nem is fog, amíg meg nem látja, az esőből lesz-e valami.

Az 57 körös futam 38. körében a pontszerzők sorrendje Verstappen, Leclerc, Sainz, Perez, Russell (még nem állt ki), Bottas, Hamilton, Ocon (még nem állt ki), Gasly és Alonso. Russell a hetedik-nyolcadik helyre térhet vissza elnyújtott kiállásának köszönhetően.

Alonso kifékezés közben az 1-es kanyarban megpöckölte Gaslyt, a francia úgy kizökkent, hogy Stroll is megelőzte, átvette a 10. helyet. A spanyol szerint Gasly a hibás, rázárta az ajtót.

Ijesztő, de szerencsés kimenetelű baleset, Gasly és Norris összeért, a defektet kapó McLaren füstölgő gumikkal pördült keresztül a pályán, szerencsére nem csapódott a falnak. Egyelőre virtuális biztonsági autó.

Beküldték a biztonsági autót, Perez gyorsan jött újabb szett abroncsért, így ő friss közepes keveréken támadhatja Sainzt. Russell, Ocon és Vettel is megejtették kerékcseréjüket.

Zajlanak az események, Alonso 5 másodperces büntetést kapott a korábbi Gasly-ütközésért. Russell a hetedik helyre tért vissza, jóval frissebb gumin lesz, mint az előtte levő Hamilton és Bottas. Ricciardo és a Norrisszal ütköző Gasly is második kerékcserét teljesített a biztonsági autó alatt.

A takarítás elhúzódik, már csak 12 kör maradt a futamból. Érdemes lesz Ocont figyelni a 10. helyen, aki lágy gumit kapott a kiállásnál.

A visszajátszásból kiderült: a pályáról kiszaladó és visszatérő Gasly éppen rádiózott, nem figyelt teljesen, ekkor ütközött össze Norrisszal.

Szóval az újraindítás előtt ez az első tíz sorrendje: Verstappen, Leclerc, Sainz, Perez, Bottas, Hamilton, Russell, Alonso, Schumacher és Ocon. Hogyan változik a sorrend a célig tartó 11 körös sprintben?

Újraindul a futam, Perez a friss gumin már a célegyenesben megtámadta Sainzt, egyelőre sikertelenül.

Az újrarajt már Gasly nélkül zajlott, a jelenlegi helyzet okozóját garázsba tolta az AlphaTauri.

Stroll Magnussennel összeakadva három pozíciót is elveszített. Az incidenst vizsgálják a stewardok.

Leclerc Verstappenre, Perez Sainzra tapad, mindketten nyithatják a DRS-t. Russell Hamiltont ostromolta, miközben előttük Bottas hibázott, pozíciót veszítve mindkét Mercedeshez képest.

Russell átvette az ötödik helyezést Hamiltontól – zsinórban a negyedik futamon a fiatalabb brit a jobb Mercedes.

Nagyon kevésen múlt az ütközés, a bevetődő Perez kis híján elkaszálta Sainzt az 1-es kanyarba menet, a spanyolnak félre kellett húznia a kormányt – a sorrend nem változott.

Négy kör van vissza, Leclerc a hosszú egyenesben nem nyithatja a DRS-t, a célegyenesben viszont már igen.

Ütköztek a németek, Schumacher ütötte ki Vettelt, akinek az Astonja repült is egyet. Ezzel mindketten elestek a pontszerzési esélytől, Albon viszont megint a 10. helyen.

Elöl Verstappen tizedről tizedre növeli előnyét, hátrébb Russell újra megelőzte Hamiltont, miután időszakosan a brit visszavette az ötödik pozíciót.

Verstappen behozza a Red Bullt, a holland címvédő harmadik idei győzelmét szerezte! Két Ferrari a dobogó alacsonyabb fokain.

Russell megszerezte az ötödik helyet, folytatva szériáját (minden futamon a top 5-ben), Albon pedig újra pontot szerzett a Williamsszel.

A Miami Nagydíj eredménye: