DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Élő cikkek

Így zajlott az Azerbajdzsáni Nagydíj első edzése

A szokásosnál korábban kezdődik a pénteki első F1-es szabadedzés Bakuban, Azerbajdzsán fővárosában. Kövesd velünk a 10:30-tól zajló eseményeket élőben.

Üdvözöljük olvasóinkat az Azerbajdzsáni Nagydíj első szabadedzésének közvetítésén! A csapatok már birtokba vették a paddockot, így húsz perc múlva kezdődhet a nap első 60 perces felkészülése.

A Pirelli a három legpuhább keverékkel készült a versenyre.

E3BX3gXWUAM60v3

Kinyilt a bokszutca kijárata, kezdődhet az első szabadedzés! 

A megszokottnál melegebb időjárás várta a mezőnyt, hiszen korábban tavasz közepén rendezték az Azerbajdzsáni Nagydíjat. Jelenleg 26 °C a levegő, és 48 °C az aszfalt hőmérséklete. Ami a megnehezíti a pilóták dolgát, az az extrém poros pálya.

Nagy a mozgolódás a pályán, már csak Verstappennek, Pereznek, Giovinazzinak és Raikkönennek nincs ideje, de installációs kört már ők is teljesítettek. Közben Gasly azt jelentette a csapatának, hogy valami túlmelegszik az autójában, mert szokatlan szagot érez.

Virtuális biztonsági autó, a pilótáknak lassítaniuk kell. Törmelék került a pályára, de egy pályabíró másodpercek alatt eltávolította azt, így folytatódhat is a gyakorlás.

Sainznak korábban volt egy húzós pillanata, az alábbi kanyarkijáraton túlkormányzottá vált az autó, így a jobb hátsó kerék centikre húzott el a fal mellett. A spanyol már tudja, hol a határ ebben a balosban.

E3Bp6opXIAEd8Tl

Ez az edzés még bőven a tapogatózó kategóriába tartozik, a csapatok több eltérő aerodinamikai elemet is kipróbálnak a legjobb teljesítmény elérése érdekében. Perez autóján korábban egy jelentős méretű aerorács volt látható, Alonso pedig néhány perccel ezelőtt hajtott ki a bokszba egy másik első szárnyért.

A Pirelli legutóbbi Twitter-posztja azt taglalja, ezen a pályán mennyire nehéz megtalálni az autó eleje és hátulja közötti egyensúlyt. A szabadedzés egyik legfontosabb feladata tehát az, hogy a csapatok az alul- és túlkormányzottság skáláján meghatározzák a pilóta vezetési stílusának leginkább kedvező beállításokat.

Yuki Tsunoda fékezte el a négyes kanyart, és rutin híján Austin Powers módjára a szűk bukótérben ragadt. Az orra túl közel van a falhoz, a hátramenetet pedig nem tudja kapcsolni, így ott rostokol a pálya mellett.

Szabad a pálya, a japán kiszabadult a bukótér fogságából.

E3BsdlbXMAE1hIb

Fél óra elteltével nézzünk rá az időmérő tabellára. Sokáig Hamilton vezetett, de Ricciardo két lila szektorral az élre ugrott.

fp1-baku1

Hajmeresztő pillanat Norris részéről! A fiatal brit óriási körön volt, majd' egymásodperces előnyt autózott ki, de az utolsó kanyar kijáratán megpördült. Szerencséje volt, egyik falat sem találta el.

Hamilton is elnézett egy kanyart, ő a 15-öst fékezte el, és hajtott a bukótérbe.

Íme a megpördülés. Közben a két Ferrari ugrott az élre Leclerc, Sainz sorrendben. 1:43,227 a mérce.

Verstappen 43 ezredmásodperccel javított Leclerc körén, de Norris ideje ennél is tizedmásodpercekkel gyorsabb lehetett volna.

Hoppá, Mazepin a gumifalba csúszott! Az autó jobb oldala ért a falhoz, de nagyobb törés nem történt, az orosz vissza tud hajtani a bokszba.

Feszegetik a pilóták a pálya határait, most épp Schumacher forgolódik az egyik bukótérben. 

Ennyi volt az első szabadedzés, már csak a megkezdett köröket fejezhetik be a pilóták. Perceken belül érkezik az edzésről készült összefoglalónk. Köszönjük a figyelmet!

fp1-baku2