DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Élő cikkek

ÉLŐ: Monacói Nagydíj – A futam

Komoly győzelmi esélyekkel vághat neki a versenynek a Ferrari, Lewis Hamiltontól pedig idei legrosszabb eredményét várhatjuk - kövessétek velünk a Monacói Nagydíj eseményeit!

Hamilton hetedik, így négy ponttal már Verstappen vezeti a tabellát. Köszönjük a figyelmet, mindjárt jövünk az összefoglalóval, aztán a nyilatkozatokkal, érdekességekkel!

Norris megőrizte a dobogót, ő a harmadik!

Sainz is beér, övé a második hely!

Kockás zászló, Max Verstappen nyeri az idei Monacói Nagydíjat!

Utolsó kör!

Ha nincs hiba, nincs előzés, most már maradni fognak a dolgok. Tsunoda még kap egy fekete-fehér zászlót. Az újonc borzalmasan gyenge hétvégét teljesít...

Még hat kör van hátra.

Norris továbbra is tartja a dobogót Perez előtt, egy másodperc körüli a különbség. Egyszerűen nem lehet ennél közelebb menni ezen a pályán.

Hamiltoné a leggyorsabb kör, megvan neki. Már csak azért is mennie kell, mert különben Verstappen hamar lekörözné, ott van mögötte...

Perez most azért fennakadt Norrison, ennél közelebb nem nagyon lehet menni. Monaco...

Hamilton a bokszban, megkapja a lágyakat, ingyen kiállás, pozíciót nem veszít, rámehet a plusz pontra!

Hopp, Strollt végül mégsem büntetik!

A McLaren már alig akar befordulni. Hét tized van köztük, innentől minden centi számít - a tét a dobogó!

Perez brutális tempót megy. Egy másodpercre jött fel Norris mögé, mindjárt megtámadja - még van 13 kör, ezt még ezen a pályán is nehéz lesz kivédekezni...

Stroll hibázik! Na nem megy neki semminek, de átlépi a bokszvonalat kifelé menet - visszajött amúgy a nyolcadik helyre, nagy az előnye a mögötte lévőkkel szemben, de büntetés lesz ebből..

Négy másodpercen belülre jött Perez Norrishoz és a harmadik helyhez képest.

Norris nagyon panaszkodik a kemény gumikra, Perez pedig csak bő öt másodpercre van tőle. Lehet ebből még valami?

Minimális izgalom: Verstappen valami furcsa zajt hall a motor felől, de a tempóján ez egyelőre nem látszik meg.

Az Aston VIP-szektora:

A leggyorsabb körért járó bónuszpont még érdekes lehet, ez jelenleg Pereznél van, de a végére alighanem többen is rámennek majd erre.

Az igazság az, hogy az elejében mindenkinek tökéletesen megfelel a jelenlegi helyzet, változtatni pedig csak extra kockázattal lehetne, azt nem érdemes vállalni. Verstappen nyerne, Saizn hozna egy bravúr második helyet a Ferrarival, Norris dobogóra állhatna, Perez negyedik helye ugyan nem extra azzal az autóval, de a rajtpozíciójához képest mégis az, Vettel ötödik helye komoly bravúr, Gasly hatodik helye is rendben van - hát Hamilton finoman szólva sem boldog hetedikként, de ő sem tud mit tenni.

Csúfos esemény a McLarennél: Norris lekörözi Ricciardót. Igen, ez nem vicc.

Sainz benézett három másodpercre Verstappenhez képest. Mindenki próbál ébren maradni.

Vettel számára egyébként ez lehet az áttörés. Az utóbbi hétvégéken már javult, most pedig egészen extra teljesítményt nyújt - ha behozná az Aston Martint az ötödik helyre (Lance Stroll a nyolcadik, de még nem volt a bokszban), az óriási bravúr lenne.

Még 33 kör van hátra, Verstappen viszonylag kényelmes helyzetben vezet. Perez kicsit közelített közben Norrishoz.

Most már azért eléggé szétszakadt a mezőny, Verstappen négy másodperccel vezet Sainz előtt, Norris további négy és félre van, Perez pedig már majdnem kilencre, míg Vettel is öt és féllel van lemaradva a mexikóitól.

Ha így érne véget a futam, akkor Verstappen öt ponttal venné át a vezetést a tabellán Hamilton előtt.

Az első nyolc közül mindenki kemény gumikat kapott, nagyon hasonló élettartammal és elvileg kiállni már senkinek sem kell, ha nem jön biztonsági autó.

Hamilton konkrétan rosszabbul áll, mint a kerékcserék előtt, Perez és Vettel is átugrotta, hiába esett ki előle Bottas. Katasztrófa a Mercedesnél, parádé a Red Bullnál.

Perez megcsinálja! A kiállások után Verstappen-Sainz-Norris-Perez-Vettel az első öt, majd jön Gasly és Hamilton!

Na, Verstappen is a bokszban, megoldják, így a még ki nem álló Perez átveszi a vezetést! Verstappen pont mögé jön vissza, Sainz kilenc másodperccel van lemaradva mögötte, majd jön Norris és Vettel, akik megelőzik Gaslyt és Hamiltont. Perez most az élen, tiszta pályán nyomhatja, ami a csövön kifér és így visszajöhet az ötödik helyre Vettel elé.

Hamilton dühöng a rádióban, mert rosszabbul áll, mint a cserék előtt, hetedik jelenleg...

Vettel közben óriási csatát nyer Gaslyval szemben és a negyedik helyre jön fel a bokszkiállások után! Verstappen maradt az élen, ő nem jött ki, illetve Perez se jött még ki, ő a harmadik.

Atyaúristen... Bottas kerekét nem tudják leszedni, beragadt a csavar, se másik pisztoly nem működik, se semmi... egy sima bokszkiállás miatt kiesik! Visszatolják a bokszba!

Bottas is jön a második helyről! BEREGAD A JOBB ELSŐ, ITT A VÉGE A FINN FUTAMÁNAK! NEM TUDJÁK LESZEDNI A KEREKET! 

Dőlnek a dominok, most jött el a stratégák ideje!

HAMILTON JÖN ELŐSZÖR A HATODIK HELYRŐL! Giovnazzi elé jön vissza a tervezett helyére, kemény gumikat kapott.

Verstappen előnye közben öt másodpercre nő, Bottast nincs értelme így erőltetni, képtelen tartani a hollandot, ha nem hozzák ki, azzal kis túlzással bebiztosítják Verstappen győzelmét.

Még mindig várnak, Perez sietne, de nem tud, Bottas gumijai elfogytak, Sainz nyomja, Verstappen elégedett - rövid híreinket olvashatták.

Hamarosan jönnek a bokszkiállások, nézzük, hogy ki próbálkozik meg elévágással.

Annyit nyílt az olló, hogy Pereztől lefelé leszakadt a mezőny második fele, az első nyolc mozog egy tömegként, a többiek már a bokszablak mögött vannak. Sainz közben elkezdi támadni Bottast...

Bottas gyorsulás helyett lassul - most már bő három másodpercre van Verstappentől. A finn panaszkodik az első abroncsokra...

Továbbra is megy a sakkozás, mindenki menedzseli a gumikat és jóval a maximális tempó alatt körözik. 

Váratlan: Norris fekete-fehér zászlót kap, kétszer is átvágta a kikötőnél lévő sikánt.

Így vonatkozunk előre:

Az első tíz így teljesen egyforma köröket autózik, aki éppen kicsit motiváltabb, az megy egy jobbat, aki megunja, az elenged egy fél másodpercet.

Lassan indulhat a taktikázás, Perez elkezdte nyomni és lassan Bottast is rá kell küldeni Verstappenre, hogy a holland ne tudja ilyen könnyedén menedzselni a gumijait. Miért nem lép a Mercedes? Verstappen jelenleg Vettel tempóját autózza, visszafogja a mezőnyt.

Hamilton azt mondja a rádióban, hogy nehéz ott maradnia Pierre Gasly mögött...

21-22 másodperc egy bokszkiállás ezen a helyszínen - ha Verstappen most kijönne, akkor a 11. helyre érkezne vissza. Viszont a gumistratégiák eltérőek, a középmezőnyben már kemény és lágy gumikat is találunk a közepesek mellett.

Közben van azért némi átrendeződés a középmezőnyben: Alonso előzött kettőt, Ricciardo viszont megint hátrafelé csúszott.

Sainz próbálja megmenteni ezt a bravúrosnak induló hétvégét a Ferrari számára...

Pereznek sietős a dolog, próbálja a jóval gyorsabb Red Bull-lal megelőzni a hetedik helyen haladó Vettelt - a mexikóinak jó lenne kicsit feljebb kapaszkodni, hogy legyen még bármi köze ehhez a futamhoz.

Hamilton maradt a hatodik, Pierre Gaslyt üldözi, de jelenleg esély nincs arra, hogy bárki is előzzön, ha az előtte lévő nem hibázik. 

Az egyetlen változás a top tízben Ocon előzése Giovinazzi ellen. 

Teljesen eseménytelen volt a rajt, most indulhatott a vonatozás - Sainz rögtön lemaradt Bottasról és Verstappenről.

RAJT! Eljönnek simán, nincs baleset, Verstappen-Bottas-Sainz-Norris a sorrend.

Az egyik Alfa megállt az utolsó kanyarban, de tovább tudott menni - most érnek fel a rajtrácsra. 

Jönnek le a gumimelegítők, a mezőny lassan elindul a felvezető körre. 

Fontos információ, hogy az első rajtkocka üresen marad, nem foglalják el a pilóták az előttük lévő helyet, egyszerűen csak Leclerc nem áll fel oda, amit kiharcolt magának.

A sokk után említsük meg, hogy Monacóban szinte mindig az egykiállásos stratégia a nyerő, úgyhogy nagyon sok múlik majd azon, hogy ezt ki hogyan időzíti, milyen forgalomba kerül és lesz-e hiba a bokszba. 

Toto Wolff közben azt nyilatkozza, hogy már csak azért sem örülnek Leclerc-nek, mert így Verstappennek van a legnagyobb esélye nyerni, amit nagyon nem szeretnének Hamilton gyenge időmérője miatt. Hozzáteszi, hogy bíznak Bottasban.

A Mercedes korrekt posztot tett közzé: Twitteren emlékeztek meg Leclerc-ről és arról, hogy ma ellene szerettek volna versenyezni - szerintük kegyetlen játék a Formula-1.

Abszolút drámai tehát a helyzet már a rajt előtt, mindenki eggyel előrébb ugrik, Leclerc pedig egy óriási lehetőséget kénytelen kihagyni. 

Sőt, Leclerc szívszorító momentumot él át: nem tudják megcsinálni az autót a rajtig, így el sem indulhat a versenyen annak ellenére, hogy ő nyerte az időmérőt!

A nagy hír az, hogy Charles Leclerc mégis elvesztette a pole-t - az előzetes hírek szerint rendben volt az autó, ám nem sokkal ezelőtt az derült ki, hogy mégis váltót kell cserélni, így Max Verstappen indulhat az élről!

Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Monacói Nagydíj!