DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Élő cikkek

A Spanyol Nagydíj történései percről percre

Lewis Hamilton századik alkalommal vág neki az élről egy F1-es futamnak, de vajon sikerül-e valakinek elkapnia őt? Kövessétek a Spanyol Nagydíj történéseit élő szöveges közvetítésünkben!

Napos napot mindenkinek a Spanyol Nagydíj rajtja előtti pillanatokban, amit Nyikita Mazepin vörös csillaggal díszített sisakkal ünnepel az orosz nemzeti ünnep, Németország II. világháborús kapitulációjának évfordulója alkalmából.

Hamilton indul az élről a barcelonai futamon, mögötte Verstappen, Bottas, Leclerc, Ocon és a többiek. A teljes rajtrács ide kattintva megnézhető.

Hamilton mellett Verstappen is egy centenáriumot ünnepel, 100. versenyén áll rajthoz a Red Bull pilótájaként. A csapat meglepte őt a futam előtt néhány - na jó, egy halom - lufival.

A helyszínről nézi a versenyt egy teniszsztár, Dominic Thiem is. A US Open tavalyi győztese az AlphaTauri vendége, egyúttal pedig a Red Bull Wings for Life jótékonysági akciójához is csatlakozott.

Száraz az idő, ám nem sokkal ezelőtt még 70% esélyt jósoltak a versenyre az esőnek, meglehetősen felhős az ég ugyanis.

Indul a felvezető kör. Egyedül Kimi Raikkönen startol közepes gumikon, mindenki más a lágyon.

Verstappen lerajtolta Hamiltont és az első kör végén már több mint egy másodperc előnnyel vezet. A másik Mercedes is veszített egy helyezést a harmadik helyre felkapaszkodó Leclerc ellenében.

Hamiltonnak el kellett rántania a kormányt az 1-es kanyarban, hogy elkerülje a koccanást a belső ívet agresszíven magához ragadó Verstappennel.

Ricciardo ugrott előre egészen az 5. helyig, Perez a 6., míg Ocon két pozíciót veszítve a 7.

Hat kör elteltével Verstappen 1,4 másodperccel vezet Hamilton előtt, és már 7,5-tel a Bottast feltartó Leclerc előtt.

Tsunoda leparkolt a 10-es kanyar külső ívén, üzenete szerint megállt a motor az AlphaTauriban.

És jön is a biztonsági autó, mert egyéb módon nem lehet ezt az autót eltávolítani ebből a veszélyes pozícióból.

Giovinazzit kihívták kerékcserére, de jó nagy zűrzavar lett belőle, a szerelőknek vissza kellett rohanniuk egy másik szett gumiért. Ám furcsa okból: mint a bal első keréknél dolgozó szerelő jelezte a többieknek, a friss gumi már defektes volt, így egy másik garnitúrát kellett elővenniük az olasz számára.

50 másodpercnél is több időt vett igénybe így ez a balszerencsés kerékcsere Giovinazzinak.

A 11. kör kezdetekor kiállt a biztonsági autó, újra él a verseny, Verstappen vezeti Hamiltont, Leclerc-t, Bottast és Ricciardót.

Gasly 5 másodperces időbüntetést kapott, amiért túlgördült a rajthelyén a start előtt. A francia most a 13. helyen áll, a büntetést bokszkiállása alatt kell majd letöltenie.

Az újraindítás első előzését Stroll mutatta be Alonso ellen a 10. helyért.

A képen jól látható, hogy az AlphaTauri előrébb állt, mint kellett volna.

A rajtnál mindkét Williams elé kerülő Mick Scumacher mostanra tudta maga mögé utasítani a két grove-i autó.

Verstappen és Hamilton között körök óta 1 másodperc körüli a különbség. Vajon sikerül a britnek kitaktikáznia a hollandot, mint Szahírban, vagy esetleg a pályán megelőznie, mint Portimaóban?

Gasly most abszolválta kerékcseréjét és büntetését. Az egyetlen állva maradt AlphaTauri közepes keverékeket kapott és a mezőny végére esve várja sorsa jobbra fordulását. Az él- és középmezőnyből még senki sem járt a bokszban, a 20. körnél tartunk a 66-ból.

A három szebb napokat is megélt világbajnok idén már nem először egymás után sorakozik a középmezőnyben: Alonso, Vettel és Raikkönen a 11-13. helyen haladnak.

Na, most viszont beindultak a kerékcserék a középmezőnyben. És jön már Bottas is, ettől remélve, hogy átugorhatja Leclerc Ferrariját.

Hamilton fél másodpercre zárkózott Verstappen mögött, ekkor viszont a holland kihajtott a bokszba. Ám a Red Bull általában makulátlan kerékcseréjébe most hiba csúszott, csak 4,2 másodperc alatt végeztek, ami megnyithatja az esélyt a Mercedes előtt.

Verstappent elengedte a pályán Perez - a holland 24 kör alatt egy kiállásnyi előnyt autózott ki csapattársával szemben.

Hamilton viszont nem tudott a kívánt tempójában haladni az élen, mivel a lekörözés alatt álló Mazepin nehezen akart félreállni az útból. Még Toto Wolff versenyirányítás felé adott emiatti rádiós panaszkodását is hallhattuk a közvetítésben. Az orosz végül elállt az útból. Hamilton azonban egyelőre nem jön a bokszba, a Mercedesnél nem reagáltak a Red Bull bokszhibájára.

Verstappen azonban lényegesen gyorsabb tudott lenni az előző körökben, így Hamilton a mostani, riválisához képest 5 körrel későbbi kiállásával nem veszélyeztette az első helyet, öt másodperc hátránnyal jött vissza a második helyre.

Bottasnak viszont a korai kiállással sikerült átugrania Leclerc-t.

Most, hogy Raikkönen kivételével mindenki túl van első kerékcseréjén, a 30. körben az állás a következő: Verstappen, Hamilton, Bottas, Leclerc, Ricciardo, Perez, Sainz, Raikkönen, Ocon, Norris.

Uh, Hamilton óriásléptekben zárkózik vissza, a legutóbbi körben 1,5 másodpercet adott Verstappennek.

Bottas nagyot nyert ezzel a taktikai húzással, hiszen egy etapnyi Leclerc mögötti autózás után is csupán 7 másodpercre találta magát Verstappentől, míg a monacói hátránya már 20 másodperc.

Pontosan a verseny felénél, a 33. körben járunk, Bottasszal pedig most azt közlik, hogy ilyen tempóval pontosan a verseny utolsó körére fogja utolérni Verstappent. Ezzel kimondatlanul egyúttal arra is számítanak, hogy Hamilton akkor már az élen lesz. Figyeljük, tényleg így alakul-e majd...

DRS-sel sem könnyű előzési pozícióba kerülni, ahogy Hamilton Verstappen, úgy Perez Ricciardo ellen is régóta próbálkozik ezzel hiábavalóan.

Ricciardo mondjuk nem túl elegáns módszerekhez is folyamodik a védekezés során, a célegyenesben cikázva próbálja megtörni Perez szélárnyékát. Rá is szólt a versenyirányítás, hogy legyen szíves ilyet ne csinálni többet.

És Hamilton ismét a bokszba hajtott! Na, most mi fog történni? Ha Verstappen is kihajt, Hamilton valószínűleg az élre áll, ha Verstappen nem hajt ki, jöhet a 2019-es Magyar Nagydíj ismétlése! Pont ez utóbbi forgatókönyvre emlékezteti mérnöke a britet - akkor Hamilton egy második kerékcsere után visszazárkózva a hajrában előzte meg Verstappent.

A Red Bull nem reagál Verstappennel, szóval berendezkedtek a kőkemény védekezésre a hajrában...

A számítógép már ki is számolta, hogy 22% van Hamilton előzésére. A britnek 22 köre van erre, és 20 másodperces hátrányt kell ledolgoznia. Szintén közepes keveréket kapott.

Most meg Verstappennek mondták azt, hogy ilyen ütemben az utolsó körre fogja őt utolérni Hamilton. Az imént még Bottasnak is ezt mondták Verstappen viszonylatában. Mindenki mindenkit az utolsó körben ér utol? Oké, hozzuk a pattogatott kukoricát!

Közben Pereznek oly sok gyötrelem után sikerült elkapnia Ricciardót, ezzel feljött az 5. helyre.

"Nem látom, hogyan fogunk eljutni a végéig" - aggodalmaskodik Verstappen, akinek már csak 14 másodperc az előnye Hamiltonnal szemben. Ott van még köztük Bottas, aki alighanem előzékeny lesz majd csapattársával.

Vannak mások is, akik két kiállásra játszanak: Ricciardo és Sainz is meghúzták ezt, már lágy gumikra váltva. Az e hétvégén kissé szürke Norris mögé érkeztek, aki mellett gyorsan el is siklottak mindketten. 

Eljött a pillanat, Bottas elengedte Hamiltont, aki 11 másodpercet készül még ledolgozni az élen állóhoz képest 14 kör alatt.

Na, Bottas is kiállt egy második cserére, ezzel pár másodperccel Leclerc mögé esett, de papíron könnyű lesz számára az előzés - hamarosan kiderül, hogy vajon aszfalton is az lesz-e!

Hamilton már öt másodperc alatt... Még tíz kör van hátra.

Bottas közben tényleg egy szempillantás alatt elkapta Leclerc-t és visszaállt a 3. helyre.

Hamilton megérkezett egy másodpercen belülre Verstappen mögé. Az utóbbi pár körben 1,5-2 másodperceket hozott a hollandon. Vajon az előzés is ilyen simán megy majd?

És megvan! A 60. kör kezdetén Hamilton könnyűszerrel kerülte ki Verstappent a célegyenes végén a külső íven. A Mercedes taktikája, ahogy a 2019-es Magyar Nagydíjon, most is kifizetődött. Hogy győzelmet ér-e, arra még hat kört várnunk kell.

Verstappen ment is a bokszba így már, hátha a leggyorsabb kört el tudja orozni Bottastól.

Russell-lel történt valami nem jó dolog, mert pár pillanattal ezelőtt még tizedekre volt a 10. helyen álló Alonsótól és első williamses pontjaitól, de hirtelen a sűrű vonat végére, a 15. helyre esett. 

Perez, Ricciardo, Sainz, Norris, Ocon az 5-9. helyen, a 10.-ért pedig ádáz csata folyt Stroll és Alonso között, amiből a jelek szerint Gasly jött ki győztesen...

Lewis Hamilton a 100. pole-pozíciója után megszerezte 98. futamgyőzelmét is, idén már a harmadikat, ezzel növelte előnyét az ismét másodikként befutó Verstappennel szemben a bajnokságban. Idén eddig mind a négy futamon ők értek célba az első két helyen.

Bottas újabb harmadik hellyel állhat fel a dobogóra, azaz pontosan megismétlődik a Bahreini Nagydíj és a múlt heti Portugál Nagydíj dobogós sorrendje.  

Köszönjük a figyelmet, most jönnek a versenyzői nyilatkozatok, maradjatok a formula.hu-val.