Így zajlott az utolsó tesztnap
- A szokásos módon ma is 9-13 és 14-18 óra között zajlik a teszt Barcelonában
- Szerdán már nem a Ferrari volt a leggyorsabb, hanem a Toro Rosso és az Alfa Romeo
- A riválisok szerint viszont egyelőre Vettelék a legmeggyőzőbbek, a Mercedes nem az
- A nap rögtön Norris kicsúszásával indult, az első órában nem sokat voltak pályán a csapatok
- Hamilton hamar megfutotta a hét legjobb Mercedes-körét és az élre állt, de Leclerc rögtön válaszolt rá
- Ricciardo, majd Albon állt az élre, utóbbi a teszthét eddigi legjobb idejével
- A teszthét legjobb körét, 1:17,393-at Nico Hülkenberg futotta meg az utolsó másfél órában
Köszöntjük kedves olvasóinkat! Kezdjük is mindjárt a hét utolsó F1-es tesztnapját a mai felállással:
Mercedes - Hamilton/Bottas
Ferrari - Leclerc
Red Bull - Gasly
Renault - Ricciardo/Hülkenberg
Haas - Fittipaldi/Magnussen
McLaren - Norris
Racing Point - Stroll
Alfa Romeo - Giovinazzi
Toro Rosso - Albon
Williams - Kubica/Russell
Egy Raikkönen-onboard még tegnapról:
Színes füst száll fel a Ferrari garázsából, a Force India szerint valószínűleg pápát választottak a maranellóiak...
We are not sure what @ScuderiaFerrari are doing, but we think they have just elected a new Pope. pic.twitter.com/untixaOiz5
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) 2019. február 21.
Zöld a lámpa, zöld!
Kubica drukkerei megérkeztek:
Már nyolcan is megnézték maguknak a pályát, Norris, Kubica és Ricciardo két-két kört is teljesített, de egyikük sem volt még mért idő.
Várhatunk ma valamit a Mercedestől? James Allison azt nyilatkozta, hogy a versenyszimulációkkal jól haladtak a hét elején és ma a teljesítmény kerül majd előtérbe...
Ennyit a nagy mozgásról: nyolc perc alatt mindenki megnézte magának a pályát, most viszont már mindenki a bokszban van, csend honol a barcelonai aszfaltcsíkon.
A tesztnap első tíz perce dióhéjban:
Thursday’s install done and dusted!
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2019. február 21.
#F1Testing #VF19 #F1 pic.twitter.com/JcccI04FH1
Albon megoldotta az első körét kicsúszás nélkül!
Hoppá! Norris lassan poroszkált az úton, de így is lement a pályáról a kavicságyba.
Meglehetősen hideg van ma reggel Barcelonában, de ez még önmagában nem indokolja, hogy szemlátomást lassú tempóval se tudjon valaki elfordulni.
Az autó nem sérült, de beragadt a kavicságyba, ki kell onnan szedni - Norris nem lehet túl büszke erre...
Norris:
Még mindig piros zászló van, de az autó most már a teherautó hátulján pihen, úgyhogy hamarosan folytatódhat a nap.
Meg is van a zöld jelzés, Grosjean, Albon, Giovinazzi és Gasly azonnal is is hajtott a pályára.
1:21,357-tel megvan a nap első mért köre! Grosjean nevéhez fűződik.
Grosjean 1:20,8-nál jár, közben Leclerc is feliratkozik a mért körök listájára egy 1:22,2-vel.
Kérdés, hogy mi történik eddig a Mercedesszel: eltelt egy óra és egy installációs kört tudott le Hamilton, mást nem.
Grosjean közben 1:20 alá ment már és közelít a húsz megtett körhöz, mindkét listán ő áll az élen eddig.
Leclercé és Grosjean is a lovak közé csapott, mindketten 1:19 alá mentek, de még mindig a francia jár előrébb.
Hamilton! 1:18,800-as kör a világbajnoktól, átvette a vezetést! Tényleg elkezdenek jönni a gyors körök a Mercedestől?
Egyedül a Williamsnek nincs jelenleg érdemi köre, Kubica 1:55-ös gurulással utolsó.
A többiek is javulgatnak, Ricciardo 1:19,0-val feljött a harmadik helyre Hamilton és Leclerc mögé.
Említsük meg, hogy Hamilton a C2-es gumin futotta az idejét, mögötte Leclerc szintén ezen a keveréken második. Viszont a hét legjobb időit eddig a C3-as, a C4-es, vagy éppen a két legjobbat a C5-ös gumikon futották az érintettek - a Mercedes idén is a keményebb keverékekre szavaz eddig, ugyanis ez a kör a csapat legjobb ideje a hét folyamán.
Leclerc válaszol! Szintén a C2-es gumik 1:18,475, bő három tizeddel gyorsabb Hamiltonnál és átveszi a vezetést!
És ez egyébként a Ferrari legjobb C2-es köre a héten!
Leclerc-t leszámítva mindenki elment pihenni, a monacói egyedül köröz a pályán.
Ugyan megérkezett a Williams, egyelőre mintha itt se lenne a csapat, tíz megtett kör, érdemi idő nélküli utolsó hely. Na de majd talán most.
The sight we've all been waiting for @R_Kubica's first full-time F1 season in eight years starts here #F1 #F1Testing @WilliamsRacing pic.twitter.com/BHzq9aK8MU
— Formula 1 (@F1) 2019. február 21.
Hamilton is javít, 1:18,620, maradt a második helyen, továbbra is C2-es gumikon.
Kubica továbbra sem tud érdemi kört futni, 1:47-et ment, a többiek 1:23-tól lefelé találhatóak.
Huhh, hajszálon múlt a baleset! Hamilton óriási tempót ment, két leggyorsabb szektoron volt túl, de a sikánnál utolérte Kubicát, aki nem látta őt - a britnek le kellett mennie a pályáról, hogy elkerülje a csattanást.
Hamilton megint megpróbálta, lila első és második szektor, de az utolsóban kikapott Leclerc-től, bár már csak néhány századdal van lemaradva. Többen is mondták tegnap, hogy a Ferrari nagyon stabil a lassú kanyarokban, most is ennek köszönheti a jelenlegi elsőségét.
Dr. Helmut Marko szerint jelenleg a Ferrari a leggyorsabb és még a Red Bull is jobb a Mercedesnél... persze kezeljük ezt azért fenntartással. Mindenesetre így néz ki a mai nap állása két óra elteltével:
Hamilton visszavágott! Feltették a C4-es gumit a Mercedesre, a világbajnok pedig repesztett vele egy 1:18,3-at, amivel egy tizeddel megelőzte a kettővel keményebb keveréken köröző Leclerc-t.
Kubica közben Leclerc-t is feltartotta, továbbra sem F1-es tempóban kóvályog a pályán a Williams.
Lance Stroll megpördült, de gond nélkül továbbment, jelenleg ötödik a kanadai.
Albon is megkapta a C4-es gumit, 1:19,7-tel feljött az ötödik helyre a Toro Rossóval.
Leclerc 44 körnél jár, amivel vezeti a vonatkozó listát, rajta kívül csak Grosjean érte el a 30-at.
A Williams itt tart a negyedik tesztnapon:
Na, pont most lépett oda Kubica, elkezdett értékelhető köröket futni, jelenleg 1:22-nél jár, amivel még mindig utolsó.
Hejjhajj, mi van itt? Előbb Hamilton nézett be 1:18 alá, majd most Ricciardo még őt is megelőzi! 1:17,913 a Renault-val!
Albon kicsit lecsúszott a pályáról a nyolcas kanyarban, de nem történt gond, folytatta a körét.
Az élmezőny a bokszban van, úgyhogy most megint nincs túl sok esemény a pályán, de Ricciardo köre a Renault eheti legjobbja, úgyhogy a délelőttel elégedettek lehetnek Enstone-ban.
Giovinazzi C3-as gumikon futott egy új saját csúcsot, 1:18,5-tel a negyedik helyen áll az Alfa olasz pilótája.
Leclerc kint van a C3-as gumikon, megjavította saját eddigi napi csúcsát, 1:18,0-val viszont továbbra is csak a harmadik.
Hármas csata az élen, minimális a különbség a Ricciardo-Hamilton-Leclerc trió között - így állunk egy órával az ebédszünet előtt:
Ricciardo még rátett egy lapáttal: felrakták a C5-ös gumit, az ausztrál pedig 1:17,7-nél jár!
Ami a körszámokat illeti: Grosjean kis híján utolérte Leclerc-t, 55-58-nál járnak, a többiek közül senki sem jutott még 40 fölé.
Albon mekkorát ment! A Toro Rosso újonca felugrott a harmadik helyre, megelőzte Leclerc-t 1:18,0-s körével. A tegnapo napot behúzó Toro ma is hasít!
Norris a reggeli bakija után azért szépen gyűjtögeti a köröket, 39-nél tart és jelenleg a nyolcadik helyen áll:
He clocked up 39 laps so far on day four
— Formula 1 (@F1) 2019. február 21.
And it's a decent recovery from @LandoNorris after a start like this #F1 #F1Testing pic.twitter.com/FGaORDJusp
ALBON AZ ÉLEN! Megint a Toro Rossóé a nap legjobb köre eddig: az újonc 1:17,637-tel a teszthét legjobb idejét rakta össze!
Leclerc kicsúszott az ötös kanyarban, de elkerülte a csattanást, nincs baj.
Valtteri Bottas délután ül majd be a Mercedesbe, de előtte még ő is elmondta, hogy a Ferrari tűnik a mezőny jelenlegi legjobb autójának, mert minden gumin, minden üzemanyagszinttel elit tempóra képes.
Pár perc múlva véget ér a nap első fele, a csapatok többsége már be is fejezte a munkát.
Véget ért a hét utolsó tesztnapjának első fele és elég eseménydúsra sikerültek az elmúlt órák. Ugyan Lando Norris hamar kicsúszott a nap elején, emiatt az első óra elég unalmasan alakult, a folytatásban záporoztak a jó idők. Egy ideig Charles Leclerc állt az élen a Ferrarival, majd megérkezett az ezúttal már a teljesítményre koncentráló Mercedes Lewis Hamiltonnal és átvette a vezetést - hogy aztán Daniel Ricciardo is beszálljon a harcba és az első helyre álljon. A Renault ausztrálja a C4-es gumin már vezette a tabellát, majd felrakta a C5-öst és további két tizedet osztott ki a többieknek, ám a végén érkezett az újonc Albon a Toro Rossóval és megfutotta a hét legjobb körét 1:17,637-tel - féltávnál így ő áll most az élen. Ricciardo a C5-ös gumin a második, Hamilton a C4-esen a harmadik, Leclerc pedig a C3-ason követi őket. A Williams az utolsó órában kezdett el igazán kiteljesedni, addig csak bemelegítő köröket futott Robert Kubica, de a lengyel ennek ellenére még mindig az utolsó helyen áll.
Az állás:
Indul a délutános műszak, szabad a pálya, Antonio Giovinazzi az első fecske a pályán a Circuit de Catalunyán.
Vár ránk néhány versenyzőcsere a délután folyamán - Bottas Hamiltont váltja, Hülkenberg Ricciardo helyére ül be, de Grosjean és Kubica is átadja az autót Magnussennek, illetve Russellnek.
Giovinazzi mellé közben csatlakozott a pályán Pierre Gasly és Lance Stroll is.
Magnussen futotta meg a délután első mért idejét, 1:19.837-tel. A dán a Haasszal jelenleg kilencedik.
Bottas is megérkezett, első köre azonban igencsak bemelegítő: 1:20.399-nél állt meg a finnél az óra.
Antonio Giovinazzi teljesített egy tízkörös etapot, de nem éppen a legjobb köridőre ment: a leggyorsabb egy 1:24.4 alkalmával volt, ami még a saját legjobbjától is elmarad 6 másodperccel.
Bottas mászik felfelé a ranglistán, a három, éppen pályán lévő versenyző közül (Giovinazzi, Albon és ő) saját leggyorsabb kört futott és máris harmadik 1:18.380-nal.
Még egyszer a versenyzőcserék délutánra:
DRIVER CHANGES: AFTERNOON SESSION
— Formula 1 (@F1) 2019. február 21.
Magnussen in for Grosjean
Bottas in for Hamilton
Hulkenberg in for Ricciardo
Russell in for Kubica
Follow the action with live timing and commentary from Barcelona
>> https://t.co/70CwflliyY#F1Testing #F1 pic.twitter.com/D3vhohxC60
Bottas, Leclerc és Gasly a pályán, a finn tovább javít, már 1:18.356-nál tart.
Pierre Gasly is megfutja a maga rekordját, a Red Bull-versenyző 1:19.202-nél jár, ezzel jelenleg nyolcadik.
Hatan jelenleg a pályán, és mivel a többség a sok üzemanyaggal futott körökre koncentrál, ez a ranglistán csak úgy jelenik meg, hogy ezen versenyzők neve mellett egyre több a megtett körök száma.
Magnussen Bottashoz hasonlóan csak délután ült az autóba, így a dánnál értelemszerűen azért van még hely kört javítani, a haasos jelenleg 1:19.389-nél tart, a kilencedik helyen.
Bottas pályára gurult és futott is néhány kifejezetten jó kört, rajta kívül a délután kezdők közül egyelőre csak Kevin Magnussennek van mért ideje. Nico Hülkenberg, George Russell és Pietro Fittipaldi első körei még váratnak magukra.
Az állás az első délutáni óra után:
A többség, aki ma már volt a pályán, legutóbb C2-es gumit kapott használt.
Megint gyér a forgalom, jelenleg csak Bottas és Giovinazzi a pályán, akik egyébként egymás mögött helyezkednek el a legjobb köridőket tekintve is: a finn jelenleg az ötödik, az Alfa Romeo újonca bő másfél tizeddel van mögötte.
Bottas maradt, Giovinazzi ment, Norris jött. Mármint a pályán zajló munkáról beszélünk.
Jelenleg csak Norris a pályán, Bottas viszont, mielőtt lement volna, még gyorsan javított, és már közel jár az 1:17-tel kezdődő köridőkhöz. Bottas jelenlegi legjobbja 1:18.130.
A legtöbb kört eddig Charles Leclerc és Antonio Giovinazzi tették meg, a monacói 97-nél, Giovinazzi 96-nál jár.
Kapaszkodik Magnussen is, Gaslyt már megelőzte 1:19.079-es idejével, a C3-as gumin.
Leclerc lett végül a mai nap első versenyzője minimum 100 megtett körrel.
Valtteri Bottas 1:17.955-tel már a harmadik, megelőzte délelőtt futó csapattársát, Lewis Hamiltont is néhány ezreddel.
Közben Gasly is visszaelőzte Magnussent, emellett pedig előkerültek több helyen is a C4-es gumik.
Ha nem is végszóra, de megjött Nico Hülkenberg is a pályára.
Hülkenberg első mért köre, az 1:20.820 csak Kubicáénál volt jobb, de várhatóan a német még jócskán javítani fog.
A mai nap maratonistái, avagy a legtöbb kört teljesítő versenyzők, köztük a már 110-nél járó Leclerc-rel:
MOST LAPS SO FAR, DAY FOUR:
— Formula 1 (@F1) 2019. február 21.
Leclerc 110
Gasly 98
Giovinazzi 96
Norris 88
Albon 73
Grosjean 64#F1 #F1Testing pic.twitter.com/9fizmiFAeJ
Azóta már Gasly és Giovinazzi is háromjegyű körszámnál tart.
Egy installációs kört már George Russell is teljesített, most már csak Fittipaldi neve mellett áll egy nulla a megtett köröket illetően.
Az állás két óra után a már Hamiltonnál is gyorsabb Bottasszal, a végre kimerészkedő Hülkenberggel és Russellel, illetve a rengeteget dolgozó Leclerc-Giovinazzi-Gasly trióval:
Valtteri Bottas Mercedesére felkerült a C5 abroncs, a finn pedig megfutotta a csapat eddigi legjobb tesztkörét, 1:17,857-et, amely mindössze két tizeddel lassabb Albonnál. A finn maradt a harmadik helyen.
Ilyet sem sűrűn látunk: Adrian Newey borostásan a Red Bull bokszában.
George Russell már Kubica előtt, körről körre javítja a Williams legjobbját, 1:20,9-cel azonban még mindig több mint egy másodpercre van az előtte álló Strolltól.
Kiszámolták az elméleti legjobb köridőt: Albon, Ricciardo és Bottas szektoraiból 1:17,276-ot lehetne összerakni. Ettől négy tizedre tartunk.
Hülkenberg C4 abroncson farigcsál délutáni legjobb körén, 1:18,248-nál tart, amellyel a hatodik.
Leclerc és Giovinazzi között megy az adok-kapok, már ami a megtett körök számát illeti. Most épp a monacói van elöl, 125-tel 123-mal szemben. A harmadik legszorgosabb, Gasly 114-nél jár.
Nico Hülkenberg a Renault-val megfutotta a legjobb köridőt! 1:17,393 az új csúcs.
Hülkenberg az első és második szektorban is elmaradt Albon és Ricciardo legjobb részidejétől, mégis lefaragott közel három tizedmásodpercet az addigi leggyorsabb eredményből.
A tavalyi teszt legjobbja 1:17,182 volt, ami egyben barcelonai pályacsúcs. Hülkenberg köre alapján jó esély van rá, hogy jövő héten 1:16-os időket is lássunk.
Még mindig Hülkenberg: negyedórával azután, hogy megfutotta a legjobb köridőt, a német megállt a pályán. Piros zászló.
A Renault pilótája kivezető körén húzódott félre a 13-as kanyarban.
Eközben egyetlen óra maradt a tesztből, mutatjuk az állást 17 órakor az új éllovassal:
A ma teljesített körök listája csapatonként – újra Giovinazzi vezet Leclerc előtt.
Alfa Romeo - 136
Red Bull - 131
Ferrari - 131
Haas - 117
McLaren - 116
Toro Rosso - 112
Mercedes - 92
Racing Point - 72
Williams - 60
Renault - 58
Alig 10 perc leállás után folytatódott a teszt, Bottas kapott figyelmet a C4 abroncsokkal, de a finn messze volt a javítástól.
Fél órával a leintés előtt a C3 abroncs kapós a pályán, azaz ne várjunk nagy időket a következő percekben. Felteszi a végére még valaki a C5-öt?
Lando Norris C4-en, és bár javít, nem lép előre a 11. helyről. Az első két nap még jobb színben tüntette fel a McLarent (mindkétszer másodikként zárt a csapat a Ferrari mögött).
A nap lemenőben van Barcelonában, kevesebb mint fél óra maradt hátra az első tesztből.
A teszt legszorgosabbja, Antonio Giovinazzi 150 körnél tart: igencsak impozáns mennyiség.
Ehhez képest Russell, aki csak délután vezette a Williamst, 14 körnél jár. A brit autóján aerodinamikai méréseket végez a Williams – ne feledjünk, két és fél nap hátrányban vannak.
Kevesebb mint 10 perccel leintés előtt piros zászló, Antonio Giovinazzi autója állt le. Az eset a bokszutca végén történt, így gyors újraindításra számíthatunk.
Éppen a piros zászló előtt Norris C4 gumin előremozdult a 11.-ről a 7. helyre.
Négy és fél perccel a vége előtt újra zöld zászló.
Giovinazzi újra elindult az Alfával, ami aztán megint megállt. Pár másodperc különbséggel piros és kockás zászló.
A negyedik tesztnap végeredménye:
Ahogy megszokhattuk, az első négy tesztnap után négy nap szünet következik, aztán a második teszt négy napja. Jövő kedden a mezőny újra Barcelonában tesztel, mi pedig természetesen ismét élő közvetítés formájában követjük az eseményeket.