DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Élő cikkek

Így telt a 2018-as Francia Nagydíj

Tíz év után az először rendeznek Francia Nagydíjat a Formula-1-ben, 28 év után tért vissza a versenynaptárba a Paul Ricard pálya. Kövessétek nyomon szöveges-élő közvetítésünkkel, ki nyeri a visszatérő versenyt!

Köszöntjük az olvasókat ma is, a szokatlanul késői időpontban: egy órával az európai versenyek megszokott, 15:10-es időpontja után startol a Francia Nagydíj, elkerülve az ütközést az Anglia–Panama vb-mérkőzéssel.

Kivételes látvány: nők lenge ruhában egy F1-es nagydíjon – persze nem rajtrácslányok.

Hamilton, Bottas, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Raikkönen, Sainz és Leclerc alkotja az első négy rajtsort. A teljes rajtrács itt található meg – a sort a motorcsere miatt büntetett Hartley zárja.

Ezt a trófeát kapja majd a Francia Nagydíj nyertese.

A levegő hőmérséklete 25,2 Celsius fok, az aszfalté 42 Celsius, napsütés uralkodik Franciaországban.

Ez a levegőben szörföző ember volt a verseny felvezetésének egyik legfőbb látványossága.

Az előrejelzések 60 % valószínűséget adnak annak, hogy a verseny során elered az eső.

A mezőny elindult a felvezető körre, pillanatokon belül kezdődik a Francia Nagydíj.

Elrajtolt a mezőny, számos autó kicsúszott az első kanyarban!

Vettel és Bottas összeütközött, Ocon kereke kitört, rögtön beküldték a biztonsági autót.

Gasly autója is a pálya szélén áll, Vettel első szárnya sérült, Bottas defektet szenvedett. Eközben Hamilton, Verstappen, Sainz, Ricciardo és Magnussen az első öt helyen!

Öt versenyző is járt a bokszban az első kör végén, Vettel és Bottas párosán kívül Alonso és mindkét Williams.

A visszajátszásokból látható, hogy két baleset történt az első körben: Vettel pöckölte ki Bottast, hátrébb Gasly csúszott bele Oconba.

Mindkét ütközést vizsgálják a versenyfelügyelők. A francia pilóták egyike sem tudja folytatni, Vettel és Bottas a 17-18. pozícióban.

A visszajátszásból látható, hogy Vettel a Bottas-ütközés után, miközben visszatért a bukótérből és pozíciókat igyekezett nyerni, Grosjeannak is nekiment, kizökkentve a franciát.

Az 5. kör végén a safety car kiáll a mezőny elől, újra verseny van!

Helycserék nem történtek, de Fernando Alonso a mezőny hátsó részében megpördült.

Vettel éppen előzte Alonsót, mikor a spanyol megpördült: nem sokon múlt, hogy nem ütötte ki a Ferrarit.

Leclerc-t megelőzve Raikkönen feljött a 6. helyre, Vettel már hármat előzött.

Vettel játszi könnyedséggel előzi az ellenfeleket, Ericssont átugorva már a 12. helyen, Bottas a 14. pozícióban.

Raikkönen megelőzte Magnussent az 5. helyért, Ricciardo pedig átvette a 3. pozíciót Sainztól.

Eközben az élen haladó Hamilton előnye 2,3 másodperc Verstappenhez, 7,4 Ricciardóhoz képest a 10. körben.

Vettel 5 másodperces időbüntetést kapott a Bottasszal való ütközés miatt.

Hülkenberg megelőzése után Vettel már a pontot érő 10. helyen.

A Mercedes értesítése szerint Bottas padlólemeze megsérült. Ez magyarázza, hogy a finn még csak a 12. helyre zárkózott fel, míg Vettel már a 8. pozícióban jár.

A Honda aggódva figyeli, hogy egyre sötétebb lesz az ég. Ezek a felhők nem sok jót sugallnak.

Vettel Leclerc, majd szinte pillanatok múlva Magnussen mellett is elment, már 6. helyen áll a német.

Még egy pozíciót nyert Sebastian Vettel, Sainz megelőzése után már az 5. helyen. Raikkönen 17 másodperccel áll előtte.

Vettel felzárkózását segíti, hogy a Ferrari végsebessége a leggyorsabb a Paul Ricardon.

1:36,178-cal Hamilton megfutotta – sokadszor – a nagydíj leggyorsabb körét.

A 26. körben Verstappen kiállt, a szuperlágy helyére lágy került. A holland éppen Vettel elé ér vissza, akinek már nem kell kiállnia.

Leclerc sokat veszít, a gumira panaszkodik, a 9. helyre esett vissza Hülkenberg mögé, hátulról Bottas szorongatja.

Szirotkin Vettelhez hasonlóan 5 másodperces időbüntetést kapott, mert a biztonsági autó mögött túl lassan haladt.

Ricciardo is kiállt lágy abroncsért: az ausztrál Vettel mögé tért vissza az 5. helyre.

Dupla nulla a Force Indiánál: Perez autóját visszatolják a bokszba, a csapat motorproblémára hivatkozik.

Romain Grosjean 5 másodperces büntetést kapott – a francia a rajt után ért össze Esteban Oconnal.

A 33. körben Hamilton is látogatást tett a bokszban lágy abroncsokért. Raikkönen ideiglenesen átvette a vezetést, de ő még nem cserélt kereket. Hamilton előnye Verstappenhez képest 5 másodperc.

Ricciardo a frissebb gumikon megelőzte Vettelt, a német lecsúszott a dobogós helyről. Közben Raikkönen is teljesítette kiállását.

Az élmezőnyből mindenki kiállt, hátrébb csak a lágy gumin startoló Hülkenberg és szuperlággyal induló Vandoorne nem járt még a bokszban. Az élcsapatok 6 versenyzője az első 6 helyen az első körös incidens ellenére.

A gyorsabb Raikkönen utolérte Vettelt, majd megelőzte a németet, aki nem védekezett túl vehemensen. A Ferrari abban bízik, hogy a finn utoléri Ricciardót.

Bottas a 40. körben újra kijött abroncsokért (ezúttal szuperlágyért), problémák a kerékcserével, 8 másodperc volt a kiállás.

Vettel sem bírja végig lágy abroncsaival, ő is megérkezett a bokszba, ultralágyért – a szabályoknak megfelelően a csere előtt letöltötte az 5 másodperces büntetést.

A gumikkal ismét hihetetlen finoman bánó Toro Rossóra megint ki kell térni: Brendon Hartley 38 kört tett meg az ultralágy abroncsokkal kiállása előtt.

A mezőnyből mindenki megfordult már a bokszban, így a sorrendbe nem zavarnak bele a kiállások: a pontszerzők Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Raikkönen, Vettel, Sainz, Magnussen, Bottas, Hülkenberg és Leclerc.

Raikkönen utolérte Ricciardót, a lekörözött Stroll is segítette, aki nem volt előzékeny az ausztrállal – igaz, miután őt elengedte, a ferrarissal sem.

A finn a DRS-segítségével a Mistral egyenesben, a sikán előtt megelőzte Ricciardót, a finn pilótáé a dobogós hely.

Alonso az utolsó körökre még kijött ultralágy abroncsért – ennek semmiféle taktikai jelentősége nincs, de legalább nyomhatja neki a végén.

„Nincs erő”, panaszkodik Sainz, aki elvesztette a hatodik helyet, Magnussen és Bottas is megelőzte a célegyenesben.

A mezőny végén haladó Stroll autójának bal első abroncsa kidurrant a Mistral egyenes végén, virtuális autó hatálya alatt érhet véget a verseny.

A legvégére még feloldották a virtuális biztonsági autót, sárga zászlót hagytak a kérdéses kanyarban, így teljes sebességgel érhet véget a Francia Nagydíj, melyet a versenyt uraló Hamilton nyer meg.

A Francia Nagydíj pontszerzői:

Beszámolónk a vasárnapi nagydíjról: Hamilton nyert, Vettel ütközött a rajtnál

Nem kell sokat várni a folytatásra: jövő héten újra F1, az Osztrák Nagydíj!