DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Élő cikkek

Ez a sok minden történt az utolsó montreali edzésen

Az időmérő előtti utolsó erőfelmérő kezdődik a Kanadai Nagydíj hétvégéjén - kövessétek velünk a történéseket élő szöveges közvetítésünkben, és reméljük, ezt most minden mormota ép bőrrel megússza!

Napos napot kívánunk, kezdődik az utolsó, 60 perces szabadedzés Kanadában, amelyen a mezőny végső simításokat végzi már a ma közép-európai idő szerint 20 órakor startoló időmérőre.

Többeknek is van mit behozniuk, a pénteki edzéseken Ricciardo és Hülkenberg műszaki hiba, Sainz és Vandoorne baleset miatt veszített jelentős időt.

Meg is kezdődött a gyakorlás, elsőként Marcus Ericsson vette birtokba a Circuit Gilles Villeneuve-öt.

Pénteken mindkét gyakorláson Max Verstappen futotta a legjobb időt, felcsillantva a reményt, hogy a Red Bull a monacóitól eléggé eltérő körülmények között is egy szinten lehet a Ferrarival és a Mercedesszel. 

Az első köridő Raikkönené 1:12,931-gyel.

Úgy hírlik a tegnapi történések után komoly téma volt a versenyirányítás körében a mormoták ügye. Charlie Whitingék még azt is fontolóra vették, hogy egy szabadedzést piros zászlóval leállítanak, ha feltűnik egy ilyen kisállat a pályán, ám lehet, hogy ez sem lenne célravezető, hiszen a mormoták gyorsabbak, mint tűnnek, így elég nehéz őket megfogni.

Vandoorne produkált egy pályaelhagyást a 3-4-es kanyarkombinációnál.

Érkeznek a "nagyok" is, Hamilton egyelőre a negyedik helyen áll, Vettel pedig 124 ezreddel átvette a vezetést Raikkönentől.

Itt egy pillanatkép Vandoorne iménti méretes elfékezéséről.

De ebben az órában nem ez a sporttörténeti pillanat, hanem az, hogy Simona Halep élete első grand slam-trófeáját szerezte a Roland Garroson, miután a döntőben három szettben legyőzte Sloane Stephenst.

Na de ennyit a kitérőről, a montreali pályára ma Verstappen hajtott ki utolsóként a mezőny 20 pilótája közül.

Boldog hangok jönnek Hülkenberg csapatrádiójából, aki elégedett az autón elvégzett módosításokkal - írja a Renault.

Az élen a két Ferrari, mögöttük a két Mercedes. Az Ezüst Nyilak 3-4 tizedes lemaradása nem rossz annak fényében, hogy ők ultralágy gumikat használtak, míg a Ferrarik hiperlágyakat.

Eközben Zürichben...

Felipe Massa majd csak decemberben debütál a Formula-E-ben, de bejelentése óta ő a legnépszerűbb pilóta a sorozat körül.

Gond van Raikkönen autójával, a csapat a motor körül munkálkodik a bokszban. A finn közben a harmadik helyre csúszott a tabellán, Hamilton ugyanis már elé is beférkőzött az ultrákon, és 66 ezreddel van Vettel mögött.

Verstappen a 4., a "nagy hatos" már be is foglalta az első hat helyet.

Eddig a Honda-motor jegyzi a legnagyobb csúcssebességet az egyenesben. Csak mutatjuk.

Ricciardo feltette a hiperlágyakat, átugrotta velük Bottast az 5. helyért. Nagyon érdekes, hogy a Mercedesek mennyire kerülik ezt a leglágyabb keveréket, nem csak Montrealban, hanem az egész szezon során. A téli tesztek során sem próbálták ki, és a hétvégékre is kevesebb szettet választanak belőlük, mint a riválisok. Az időmérőn viszont látatlanban, legalábbis nagyon kevés információval kell majd azokat munkára fogniuk Hamiltonéknak.

Na, Bottas beadta a derekát, kihajtott a bokszból a rózsaszín gumikon.

Ricciardo egy ijesztőnek kinéző pályaelhagyást úszott meg.

A Ferrarik tekertek egyet a teljesítményen - Raikkönen is, aki visszatért a pályára a korábbi szerelés után. Ennek eredményeként Vettel 1:11,648-ra javított, Raikkönen pedig egy tizeddel maradt el tőle.

Huh, és Raikkönen megfutotta a legjobb második és harmadik szektort is, összességében azonban ez sem volt elég Vettel átugrásához: kettő darab ezredre közelítette meg őt.

Hamilton is hozzányúlt végre a hiperlágyakhoz. Bottas ment már velük pár kört, de egyelőre nem remekelt.

Csináltak is egy marék képet a hiperlággyal szerelt autóikról, mert ritka pillanat.

Hamilton azért most számottevően javított, feljött a 3. helyre, 58 és 56 ezreddel a két Ferrari mögé.

Verstappen viszont újabb átrendeződésről gondoskodott: 49 ezreddel jobbat futott Vettelnél is, ezzel ismét ő áll az élen.

Ricciardo egyelőre visszafogott, mint ahogy honfitársai is a Groupama Arénában a magyar labdarúgó-válogatott ellen. 

Nemcsak az időeredmények, de a pálya menti megfigyelők is azt mondják, ezen a hétvégén Verstappen ül jobban a nyeregben a Red Bullnál: a kanyarkijáratoknál stabilabbnak tűnik, mint Ricciardo.

A pályacsúcs még nem dőlt meg, azt a tavalyi időmérőn 1:11,459-cel állította fel Hamilton. De már csak másfél tizedre vagyunk tőle, szóval ha az edzés utolsó perceiben még nem is, az időmérőn biztosan eljön ez az áttörés.

A Kanadai Nagydíj kabalafigurájaként a rajongók már meg is honosították a mormotát.

Kevin Magnussen jó sokáig gondoskodott róla, hogy ne a két Williams álljon a lista utolsó két helyén, de a Haas dánja aztán megelégelte a lassú tempót, bár a 17. helyre elegendő imént futott ideje sem mondható túl acélosnak.

Ez azért nem olyan hízelgő kiírás itt. A grafika azt mondja, hogy Alonso a 20. leggyorsabb a sebességmérő ponton. Ami magyarra átfordítva azt jelenti, hogy a leglassabb.

Az utolsó két percben járunk, de Verstappen és Hamilton nem hagyták el a bokszot.

És most már biztosan nem is fog javítani a tabella jelenlegi 1. és 4. helyezettje. A Ferrarik, Ricciardo és Bottas azonban még tehetnek valami látványosat.

Mondjuk jelenleg a világon senki nem fut legjobb egyéni részidőket a pályán. Kicsit antiklimaxnak tűnik ez a zárás...

És meg is jött a kockás zászló, úgy tűnik, mindenki elégedett volt a megszerzett információkkal, és nem érezték égetően szükségesnek, hogy odapörköljenek még egy gyorskört.

Szóval Verstappen, Vettel, Raikkönen és Hamilton az első négy sorrendje, akiket mindössze 107 ezred választ el. A holland mindhárom edzésen a leggyorsabb volt, így akár hatesélyesnek is kikálthatjuk a két óra múlva kezdődő időmérőt. Tartsatok akkor is velünk!