DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Élő cikkek

Így uralták a Red Bullok az utolsó edzést

A Monacói Nagydíj következő szabadedzésére már egy egész évet kell várni, szóval itt az utolsó lehetőség, hogy ebben az évben még kövessetek velünk egy ilyet élő szöveges közvetítésünkben.

Napos napot az időmérőt megelőző utolsó, egyórás gyakorlásról. A bokszutca már nyüzsög, az idő tengerparti, minden adott a szombati nap kezdéséhez.

Magától értetődő lenne, hogy Pierre Gasly a teniszlabdákkal a Párizsban holnap startoló Roland Garrosra készül, pedig nem, hanem bizony az F1-es szabadedzésre!

Zöldre is váltott a lámpa, az autók azonnal elözönlötték a pályát. Nem csoda, hogy hiányzik a vezetés a pilótáknak, hiszen két napja ülhettek az autóban utoljára - ami egy monacói sajátosság.

Installációs körökkel kezdett a mezőny, pedig csütörtökön többen is voltak olyanok, akik azonnal rámentek a gyorskörökre.

A Ferrari precíz hőmérsékleti adatokkal szolgál: a levegő 25, az aszfalt 35 °C.

1:11,841 a hétvége eddigi legjobb köre, ami pályacsúcs is egyben. Ezen tartsuk rajta a szemünket a mai nap során, mert szinte biztosan meg fog dőlni - ha nem most, hát majd az időmérőn.

Na most is voltak azért, akik nem vártak sokat a gyorskörrel: a Ferrarik álltak az élre, Raikkönen most 1:13,033-mal vezet.

Mindenki hiperlágyakon egyelőre. Már nyolc pilóta iratkozott fel az eredményjelzőre, a Mercedesek bejöttek a 3-4. helyre.

Raikkönen autójába új vezérlő-elektronikát szerelt a Ferrari, szóval már a másodiknál jár - a büntetlenül felhasználható kettőből...

Bottas elfékezte magát az 1-es kanyarban, kicsúszott a bukótérbe és ugyanazzal a lendülettel menetirányba is pördítette az autóját. A nagy kapkodásban viszont Mercedesének hátuljával hozzáért a falhoz. Meglátjuk, mekkora kár keletkezett, egyelőre visszatért a bokszba a finn.

Ricciardónál a felfüggesztésen változtatnak a garázsban - ő és Verstappen is még csak egy installációs körön jártak kint.

Közben Hamilton az élre állt 1:12,696-tal. Mögötte Raikkönen, Vettel és kissé váratlanul Hartley.

Bottas autóján kicserélték a hátsó szárnyat, ezek szerint éppen elég nagy kár keletkezett rajta.

Ez volt a szárnysérülés előzménye.

Na megjött Ricciardo, és gondolkodás nélkül az élre is állt: 1:12,449. És érkezik Verstappen...

... aki tovább javít, így már a Red Bull hollandja áll az élen 1:12,336-tal.

Grosjean panaszkodott egy sort az őt feltartókra. Gasly pedig érintőre vette a falat jobb első kerekével az egyik kanyarban.

Mint csütörtökön, a Red Bullok most is olyan gyors egymásutánban javítanak a legjobb időn, hogy követni is nehéz. Verstappen bemászott 1:12 alá, egész pontosan 10 ezrednyivel.

És újabb három lila szektorral megvan az új pályarekord Verstappennek: 1:11,787!

Nézzünk egy kicsit a két Red Bull mögé is: Vettel 7 tizedes hátránnyal a harmadik, őt Hamilton, Raikkönen, Hartley és Vandoorne követi.

Jaj, Verstappen már megint legjobb szektoridővel kezd...

De most nem javított, vesztett egy kicsit a középső szektorban. Ricciardo azért szintén bejött 1:12 alá.

Hazai aszfaltján mutatott be egy nagy elfékezést Charles Leclerc, 1994 óta az első monacói, aki részt vesz a Monacói Nagydíjon.

A két Ferrari helyet cserélt, Raikkönen feljött harmadiknak.

Bottas próbált lemenekülni az útról, amikor Verstappen nagy tempóban megérkezett mögé.

Hopp, Sainz az 1-es kanyar bukóterében.

Ő azért megfontoltabban fordította meg az autót az elfékezése után, mint az előbb Bottas.

Vettel pedig épp a kicsúszó Sainz mögött haladva vette vissza a harmadik helyet Raikkönentől a célvonalnál.

Bár elég egyhangú lesz így a hírfolyam képválogatása, hogy mindig csak magukat elfékező pilótákat mutogatunk, de hát ez a látványosság így ma dél körül. 

Két Red Bull, két Ferrari, két Mercedes - ez a sorrend jelenleg az élen. De az is érdekes, hogy kik érhetnek oda mögéjük: jelenleg Vandoorne, Hülkenberg és a két Toro Rosso a legközelebbi üldözők.

Aki szereti a különbségkeresős játékokat: a felső képen a McLaren monacói első szárnya, az alsón a barcelonai. Nem mondjuk meg, hogy hány eltérést kell megtalálni, ez a nehezítés (mert mi sem tudjuk, de ez titok).

Kicsit több mint tíz perc van még hátra, a nagyoktól joggal várhatunk majd még egy-egy erős próbálkozást.

A Haasok két másodperc lemaradással a mezőny végén tanyáznak a Sauberekkel karöltve. Meglehetősen hullámzó az amerikai csapat autóinak teljesítménye idén.

Érdekesség, hogy az edzés teljes időtartama alatt minden pilóta a hiperlágy gumikat használta - leszámítva hat versenyzőt, akik csupán az egyetlen installációs körükre szuperlágyat tettek fel.

Verstappen a falban, Verstappen a falban! Piros zászló, az autó összetört, mi lesz a hétvége egyik fő esélyesével?

A holland az Uszoda előtti sikánt rontotta el. A helyszínhez közeledve éppen elment Sainz mellett, ez zökkenthette ki, majd egyenesen ráhajtott a kerékvető sárga magasítására, ami a szemközti falba katapultálta a Red Bullt.

Főként az autó jobb eleje sérült, ilyesmit azért már láttunk kijavítani két óra alatt. De kapkodniuk kell a Red Bull szerelőinek.

Az edzést leállították a baleset miatt, három perc maradt hátra, amikor most újraindították.

Verstappen továbbra is őrzi a nap legjobb idejét - letaszítja-e őt valaki onnan az utolsó pillanatban?

És igen, egyetlen darab ezredmásodperccel Ricciardo átvette a vezetést!

1:11,786 Ricciardo, 1:11,787 Verstappen. A pályán minimális különbség a két Red Bull-pilóta között, a pályán kívül viszont óriási, lévén az egyikük autója ép, a másikéról viszont ezt nem lehet elmondani.

És ez a végeredmény: a két Red Bull az első, őket követi a két Ferrari, a két Mercedes és a két Toro Rosso. Ennyit szöveges közvetítésünkről, tartsatok velünk az időmérő alatt is, ott is csinálunk majd valami hasonlót.