Verstappen: Fáj így látni Lewist, de nem fogja feladni
Fájdalmas látni Lewis Hamilton szenvedését a Ferrarinál – erről beszélt Max Verstappen. A négyszeres világbajnok a Viaplaynek adott szezonzáró interjújában szimpátiáját fejezte ki egykori riválisa helyzetével kapcsolatban.
Arra a kérdésre, hogy Hamilton helyében visszavonulna-e az F1-ből, a holland pilóta elkerülte a konkrét választ, de megosztotta véleményét, miszerint a Ferrari-pilóta folytatni fogja.
„Nos, szép és egyenes!” – válaszolta Verstappen. „Nyilvánvalóan nem volt szép szezonja a Ferrarinál. Ezt mindenben észre lehet venni, beleértve a csapatrádiót is” – tette hozzá, mielőtt az interjú készítője megszakította: „Meg kell mondanom, nagyon fáj látni őt így.”
A négyszeres F1-es bajnok egyetértett: „Nekem is, őszintén szólva. Nem szeretem ezt látni. Hogy abbahagyja, nem tudom, mert nem hiszem, hogy feladná. Lewis biztosan ott lesz.”
„Folyamatosan beszélünk” – Verstappen Hornerről
Távozása után is kapcsolatban maradt Christian Hornerrel – erről beszélt Max Verstappen a Viaplaynek adott interjújában.
„Minden héten, pénteken, szombaton és vasárnap, minden versenyen” – mondta a holland.

„Például üzeneteket küld nekem, de ünnepnapokon is tartjuk a kapcsolatot. Inkább arról van szó, hogy azt mondja: Sok szerencsét kívánok, hiszek benned. A legnagyobb rajongód vagyok, bla bla bla, de arról is, hogy min mentünk keresztül. Ilyen helyzetekben és azon túl is beszélünk más dolgokról is, nem csak a versenyzésről. Minden versenyhétvégén kapcsolatban vagyunk, még az elbocsátása után is."
Egymást válthatja Spa és Barcelona?
A La Vanguardia jelentése szerint a Circuit de Barcelona-Catalunya versenypálya ideiglenes megállapodást kötött a Formula One Managementtel, hogy 2028-ban, 2030-ban és 2032-ben, Spa-Francorchamps-pal felváltva rendezi meg a nagydíjakat.
A Mundo Deportivo és az EFE hírügynökség is óvatosságra intett, arról számolva be, hogy még nem írtak alá hivatalos szerződést, bár források szerint „jó hírek” várhatók karácsony előtt vagy 2026 elején.
A Marca hozzátette, hogy az alternatív rendszer továbbra is az egyik a még tárgyalás alatt álló több lehetőség közül.
Montoya: Piastri már más csapatokkal tárgyal
Juan Pablo Montoya szerint Oscar Piastri és menedzsere, Mark Webber már tárgyalásokat folytat más Formula–1-es csapatokkal. A korábbi McLaren-versenyző úgy véli, sem Piastri, sem Webber nem elégedett azzal jelenlegi helyzetükkel a wokingi istállónál.
„Garantálom, hogy Oscar Piastri és Mark Webber már tárgyalnak másik F1-es csapatokkal. Nem hiszem, hogy Mark Webber elégedett volt Oscar fejlődésével a McLarennél. Mark nem túl boldog a McLarennél. A kérdés inkább az, hogy Oscar maga mennyire elégedetlen.”
Montoya ugyanakkor óvatosságra intette Piastrit, hangsúlyozva, hogy menedzsere korábbi F1-es tapasztalatai torzíthatják a döntéshozatalt: „Szerintem nagyon oda kell figyelniük arra, hogy Webber versenyzői karrierje során összegyűlt frusztrációi ne befolyásolják Oscar pályafutását.”
Ricciardo a Ford Dakar-autójával térhet vissza?
Daniel Ricciardo bevallotta, hogy „viszket a keze” a Baja-versenyzés miatt, a Ford globális motorsport-főnöke pedig nyitva hagyta az ajtót egy esetleg visszatérés előtt az off-road szakágban A 36 éves versenyző nem nagyon ült aztóban 2024 szeptemberi hirtelen F1-es távozása óta, amikor a Racing Bulls a szezon közepén felbontotta a szerződését.
Azonban a Fordnál betöltött új nagyköveti szerepe újra felkeltette a spekulációkat a versenyzésbe való visszatéréséről.
„Van egy kis vágyam a Baja iránt, de még sokat kell tanulnom” – ismerte el Ricciardo a Ford kérdezz-felelek ülésén a közelmúltban Arizonában megrendezett Raptor Rally versenyen. „Még néhány ilyen verseny, aztán kérdezzenek meg jövőre, és meglátjuk, hol tartok!”
Hogyan lendítette fel Sainz a Williamst?
Alex Albon és James Vowles beszélt arról, hogy miben érezni a Sainz-hatást a Williamsnél: a fejlődés világos, éppen ezért bizakodhatnak a folytatást illetően.
„Azt hiszem, Carlostól leginkább a vezetésen kívüli dolgokat tanultam meg, például azt, hogyan kell levezetni a megbeszéléseket, hogyan kell fejleszteni az autót a szimulátorban, és hogyan kell végrehajtani a szabadedzéseket. Az ilyen dolgokban látszik Carlos tapasztalata” – mondta Albon, Vowles pedig így fogalmazott:
„Vannak olyan tulajdonságai, amelyeket nem ismertem, amíg ide nem jött. Ha nyomást gyakorolsz rá, akkor jobb lesz. Szüksége van a nyomásra, hogy hatékonyabban teljesítsen, és ezt nem tudtam róla, de ez egy nagyszerű tulajdonság egy versenyzőnek. A visszajelzések részletessége, amikor képes egy másik szintre lépni, ami nagyon ritka egy versenyzőnél. És ismét mondom, ezt nem tudtam, mielőtt leszerződtettem. Csak azt tudtam, hogy nagyon jól tud csapatokkal dolgozni. És az együttműködési készsége, a kultúrája, a meggyőződései, az értékei pontosan megegyeznek Alexével. Itt is láthatjuk ezt. Amikor leszerződtetsz valakit, soha nem lehetsz biztos benne, hogy valóban így lesz-e, de a válasz igen.”
Sainz főleg a beállítások és a fejlesztések terén gyakorolta a legnagyobb hatást új csapatára. Különösen lenyűgözte a Williamst az aerodinamikai és járműdinamikai csapatokkal végzett munkájával, amelynek során az autóban szerzett tapasztalatait konkrét fejlesztési pontokra tudta átültetni.
„Képes végigvezetni az adatokat, és pontosan oda eljutni, ahol egyensúlyi problémákkal küzd, ami lehetővé teszi, hogy mélyebbre ássunk a dologban” – mondta Vowles. „Ez az a részletesség, amit ő hoz a csapatba.”
Mennyit kerestek 2025-ben az F1-es csapatok?
A lista ezen a linken megtekinthető!
Nagy 2025-ös MotoGP-szezonértékelő – Formula Motocast
Kik voltak idén a legjobb versenyzők? Melyek volt a szezon legemlékezetesebb pillanatai? És mennyire jöttek be az év eleji tippjeink? Idei utolsó adásunkban kiveséztük a 2025-ös idényt.