Milyen lesz 2026-ban az F1-es versenyzés?
Kétoldalas magyarázó dokumentumot tett közzé az F1 szerda délután, amelyben rögzített egy-két fontos pontot a 2026-os gigantikus szabályváltozásokkal kapcsolatban.

A sportág vázlatpontokba szedte a módosításokat, hogy azok mindenki számára könnyen átláthatóak legyenek.
Az összegzés ezen a linken megtekinthető!
Turbólyuk, jó kigyorsítás: ilyen lehet az új F1-es motor
Hywel Thomas, a Mercedes HPP, vagyis a motorprojekt vezető igazgatója szerint ugyan valóban akár gyorsabbak is lehetnének a 2026-os, ötven százalékban elektromos energiával működő motorok az elődeiknél, de ez csak elméletben lesz így – mivel elfogy az energia az egyenesek végére.
„Úgy gondolom, hogy az egyenes eleji teljesítmény nagyon hasonló lesz a maihoz” – mondta.
„Van egy turbófeltöltőnk, amelyen már nincs elektromos motor, így előfordulhat némi turbólyuk. Ezt a turbólyukat valószínűleg az elektromos motorral fogjuk ellensúlyozni.”
„Szóval szerintem az egyenesek eleji a teljesítmény elég látványos lesz ahhoz képest, amit ma láttunk. De tudjuk, hogy korábban kell majd visszavenni a sebességből az egyenesben, mert nincs elég elektromos energiánk ahhoz, hogy folyamatosan használjuk.”
Új rajtszámmal vág neki 2026-nak Max Verstappen
A Red Bull klasszisa nem az 1-essel, de nem is a 33-assal indul 2026-ban, egy korábbi csapattársa számár ragasztja fel az autójára.
„Nem a 33-as szám lesz” – nyilatkozta Verstappen a Viaplaynek.
„A kedvenc számom mindig is a 3-as volt az 1-es mellett. Most már válthatunk. A 3-as szám lesz az. A 33-as mindig is jó volt, de inkább az egy 3-ast szeretem, mint a két 3-ast. Mindig is azt mondtam, hogy ez a dupla boldogságot jelenti, de persze már megkaptam a szerencsémet az F1-ben.”
Mekies: Max a motorsport megtestesítője
Laurent Mekies, a Red Bull F1-es csapatfőnöke szerint lenyűgöző együtt dolgozni Max Verstappennel – a francia szakember azt emelte ki, hogy a holland pilóta mindenki másnál jobban együtt él a motorsporttal.
„Természetesen sokat hallotok abból, amit a rádióban mondanak, de nem hallotok mindent” – mondta. „Tehát a technikai visszajelzéseinek minősége és az autóban tanúsított érzékenysége nagyon lenyűgöző. A csapaton belül volt egy viccünk, hogy ő a legjobb szenzor, ami az autóban van. Vitathatatlanul a legdrágább is, de az már egy másik kérdés!” – nevetett Mekies.
„Ez a srác éjjel-nappal a motorsporttal él, szó szerint éjjel-nappal” – mondta a Red Bull főnöke.
„Valószínűleg mindannyiunknál jobban, ő bizonyos értelemben a motorsport megtestesítője. Nem menekül el a megbeszélések elől, hogy valami mást csináljon, hanem teljesen beleolvad a munkába. A versenyek között szimulátoros versenyeken vesz részt, valószínűleg valahol a fejében azzal, hogy mit tud még tanulni vagy javítani a vezetési stílusán, vagy a következő versenyre készül. Ha szabad hétvégéje van, akkor máshol versenyez GT3-as autókkal. Ez számunkra teljesen irreálisnak tűnik, vagyis valójában irreális is.”
Riválisa szerint Tsunoda kaphat még esélyt
Alexander Albon bízik benne, hogy Yuki Tsunoda, akit a Red Bull 2026-ra lecserélt, vissza tud térni az F1-be. Albon maga is hasonló helyzeten ment keresztül: a Red Bull 2020 végén megköszönte neki szolgálatait, majd egy év kihagyás után Williamshez igazolt, ahol jövőre már ötödik szezonját kezdi. Albon szerint Tsunoda tehetséges, és a tartalékpilótai szerep lehetőséget ad a visszatérésre, ha a Racing Bulls állandó versenyzőinek teljesítménye nem lesz kielégítő.
„Sajnálom Yukit, szerintem rendkívül tehetséges versenyző” – mondta Albon. „Személy szerint úgy gondolom, helye van az F1-ben. Jelenleg tartalékpilóta, de remélem, talál majd lehetőséget arra, hogy így is hatással legyen a csapatra egy olyan helyzetben, amiben én is voltam 2021-ben.”
Verstappen: Nincs fél vereség, ahogy fél terhesség sincs!
„Végül két ponton múlik. De őszintén szólva teljesen mindegy, hogy egy pont, fél pont vagy húsz pont a különbség” – jelentette ki a négyszeres világbajnok, majd egy szemléletes hasonlattal zárta gondolatát: „Vagy terhes vagy, vagy nem. Olyan nincs, hogy félig terhes, nem igaz?”
Verstappen: Néha utáltam ezt az autót
Max Verstappen pályafutása legjobb szezonjaként tekint a 2025-ös idényre, még annak ellenére is, hogy mindössze két ponttal ugyan, de lemaradt az ötödik világbajnoki címről Lando Norris mögött. Amikor arról kérdezték, hogy teljesítmény szintjén ez volt-e karrierje csúcsa, egyértelmű választ adott: „Igen, szerintem igen. Semmit sem bánok az idei szezonommal kapcsolatban.”
A négyszeres világbajnok ugyanakkor feltűnően őszintén beszélt a Red Bull idei autójáról, amellyel korántsem volt mindig felhőtlen a viszonya. „Erős volt a teljesítményem, de őszintén szólva ezt az autót néha kifejezetten utáltam” – mondta Verstappen, majd rögtön hozzátette: „Máskor viszont imádtam vezetni. Mindig próbáltam kihozni belőle a maximumot, még a nehéz hétvégéken is.”
„Ez egy igazi hullámvasút volt, de szerencsére az utolsó nyolc-kilenc futam összességében már sokkal élvezetesebb lett” – mondta, majd a csapaton belüli hangulatot is kiemelte: „Jelenleg nagyon jó a légkör a csapatban, megvan a pozitív energia, a hit és az önbizalom. Pontosan erre van szükséged, amikor a következő szezon felé haladsz.”
A Sauber 10 kiemelkedő versenyzője
Különböző neveken 33 éven át volt jelen az F1-es mezőnyben a Sauber csapata, ahol több világbajnok is megfordult – most viszont azokat a pilótákat vesszük sorra, akik a svájciak számára a legfontosabbak voltak.
Gellérfi Gergő cikke ezen a linken olvasható!
Montoya: Marko a hatalma elvesztése miatt távozott?
Juan Pablo Montoya szerint Helmut Marko búcsúja nem egyszerűen egy hosszú karrier befejezése, hanem egyúttal a Red Bull átalakulásának újabb fontos lépése. Marko a vezetés átstrukturálásával elveszítette autonómiáját szerinte, és mivel úgy érezhette, hogy nem akar senki alkalmazottja lenni, inkább távozott.
„Christian, Helmut elment, elveszítették Jonathan Wheatley-t, Adrian Newey pedig már egy éve távozott, s a hírek szerint az osztrák tulajdonosok szeretnének jobban beleszólni a csapat irányításába.
„Ez egy kétélű kard hordoz: ha több hatalom kerül a kezükbe, a csapat vezetése egyféle irányba, egyfős döntések szerint történik. Nem szeretek ilyen szavakat használni, de diktatúra lesz” – mondta Montoya
Új csapat a WRC-ben?
Új csapattal bővülhet a nehéz helyzetben lévő rali-világbajnokság: a 2027-ben érkező teljesen új szabályrendszerben már privát csapatok is építhetnek csúcskategóriás autókat, és egy vadonatúj projekt, a Rally One névre keresztelt formáció be is jelentette, hogy belekezd a fejlesztésbe. A mögötte álló nevek azért nem ismeretlenek: Yves Matton, a Citroent korábban hosszú évekig irányító szakember, valamint Lionel Hansen, az FIA korábbi raliért felelős igazgatója, tapasztalt mérnök viszi a projektet.