DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Változtat az FIA, optimista a Red Bull: a nap F1-es hírei

A Formula.hu hírösszefoglalójában mindent megtalálsz, ami fontos a szerdai nap F1-es eseményeivel kapcsolatban.


 

Mi vár ránk az F1-es Szingapúri Nagydíjon?

A hétvégi F1-es nagydíj felvezetése már megtekinthető YouTube-csatornánkon:



 

Emel a bokszutcai sebességhatáron Szingapúrban az FIA

Megemeli a bokszutcai sebességhatárt Szingapúrban az FIA – erről döntött a szövetség a hétvége kezdete előtt.

Ezen a pályán a szokásos 100 km/h-s sebességhatár helyett 60 km/h volt érvényben eddig biztonsági okok miatt, itt ugyanis nagyon szűk a bokszutca, és a csapattagokat védték ezzel a szabályozással.

Most azonban ezt a törekvést átírta az, hogy izgalmasabb futamokat szeretne az FIA, ugyanis a lassú tempó miatt nagyon sokáig tartott egy bokszkiállás, ezért mindenki arra törekedett, hogy csak egyszer jöjjön ki kerékcserére. Most a 60 km/h-s határt 80 km/h-ra növelik, amitől azt remélik, hogy stratégiailag érdekesebb lehet a vasárnapi verseny.



 

Újabb hölgy jelentkezett be FIA-elnöknek

Néhány héttel azt követően, hogy Laura Villars is szinte a semmiből tűnt elő mint a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöki posztjára pályázó jelölt, most egy újabb hölgy, Virginie Philippot jelezte Instagramján, hogy beszáll a versenybe.

Sokkal komolyabban persze az ő jelentkezését sem érdemes venni, hiszen az autósporthoz gyakorlatilag semmi köze nem volt még.  A 33 éves belga hölgy a Red Bull Racing műsorveztője volt az utóbbi időszak, korábban pedig modellként is feltűnt: 2012-ben a Miss Belgium, 2017-ben pedig a Miss International szépségversenyen indult. Emellett szerepelt a Secret Story francia tévésorozatban is.



 

Fittipaldi is a Cadillac pilótája lett

Pietro Fittipaldi bejelentette, hogy fejlesztő pilótaként csatlakozott a Cadillac csapatához, és máris elfoglalta a helyét a szimulátorban.

Fittipaldi, aki 2020-ban a Szahíri és az Abu Dhabi Nagydíjon két alkalommal indult a Haas csapatában a sérült Romain Grosjean helyett, számos sorozatban versenyzett, többek között a WEC-ben és az IndyCa-ban, miközben alkalmanként F1-es tesztprogramokban is részt vett.

A közösségi médiában a kétszeres világbajnok Emerson unokája elárulta, hogy az elmúlt hónapokban „szimulátoros teszteléssel és teljes nagydíj-szimulációkkal dolgozott a 2026-os autó fejlesztésén”.



 

Megugrott Zak Brown fizetése a McLarennél

A McLaren Racing vezérigazgatója, Zak Brown fizetése tavaly 37,2 millió fontra emelkedett, miután az F1-es csapat megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet.

A csapat könyvelése megerősítette, hogy a legjobban fizetett igazgatója 2024-ben 37,252 millió fontot kapott, szemben az előző évi 26,397 millió fonttal. A Financial Times szerint ez az igazgató Brown.

Brown 2024-es bevételei szinte megegyeznek a McLaren által ugyanebben az időszakban jelentett 37,5 millió font nyereséggel. Ez több mint háromszorosa a 2023-ban elért 11,5 millió fontnak, amikor F1-es csapatuk a konstruktőrök bajnokságában a negyedik helyen végzett. A vezetőség teljes fizetése tavaly 33 millió fontról 75 millió fontra emelkedett.

A McLaren F1-programja a motorsport-üzletágának döntő többségét teszi ki. A versenyzési divízió, amely elsősorban az F1-es csapatot fedi le, tavaly 488 millió font forgalmat ért el, míg az IndyCar-program 45 millió fontot, a Formula–E és az Extreme E divíziók pedig 36 millió fontot.



 

Mekies: Szingapúr nem lesz Budapest

Javultak az F1-es Magyar Nagydíj óta, ezért nem számít arra Laurent Mekies, hogy a hétvégi szingapúri futamon megismétlődik a két hónapja a Hungaroringen látott szenvedésük.

„Azt hiszem, jogosan mondhatjuk, hogy sikerült kihoznunk némi plusz teljesítményt az autóból Budapest után, függetlenül az ottani problémáinktól” – mutatott rá a Red Bull néhány hónapja kinevezett új F1-es csapatfőnöke.

„Nem gondolom, hogy Szingapúr Budapest megismétlődése lesz, ennél magabiztosabb vagyok. Hogy elég lesz-e ez a győzelemért való harchoz? Hogy őszinte legyek, lehetetlen ezt megmondani. De nem olyan lesz, mint Budapest.”



 

Lefokozza Antonellit a Mercedes? Wolff „nonszensznek” nevezte a pletykákat

Cáfolta a Mercedes Formula-1-es csapatfőnöke, hogy egyik ügyfélcsapatukhoz raknák át Andrea Kimi Antonellit a 2026-os idényre. Az ifjú olasz hiába kezdte pontszerzésekkel újoncszezonját, az európai futamok borzalmasan sikerültek számára – olyannyira, hogy Monzában már Toto Wolff is kritikusan nyilatkozott védence produkciójáról.

Ennek kapcsán már olyan vad találgatások is terjengeni kezdtek, hogy a Mercedes a gyári csapatából visszafokozná egyik motorpartneréhez, például a Williamshez vagy a jövőre már szintén a csillagosok erőforrásait használó Alpine-hoz a 19 éves pilótát, s így cserébe Carlos Sainz vagy Pierre Gasly kerülhetne George Russell mellé. Wolff azonban a Sky Italiának nyilatkozva határozottan tagadta ezeket a pletykákat:

„Az alpine-os és williamses találgatások teljes mértékben nonszenszek. Száz százalék, hogy itt marad nálunk 2026-ban” – jelentette ki Wolff. A Mercedes egyébként még mindig adós azzal, hogy hivatalosan kommunikálja a jövő évi párosát, bár garantálható Russell és Antonelli maradása.



 

Egyedi csapatruházatban feszít a Red Bull Szingapúrban és Las Vegasban

Különleges csapatruházatot mutatott be szerdán a Red Bull: a csapat és ruházati partnere, a Castore összefogott a Hypebeasttel, és megalkottak egy limitált kiadású, éjszakai mintázatú kollekciót. Max Verstappen és Yuki Tsunoda a hétvégi F1-es Szingapúri Nagydíjon használja először a speciális dizájnt, de ugyanezt láthatjuk majd Las Vegasban, egy másik éjszakai futamon is. A kollekció egy rövid ujjú pólót, egy hosszú ujjú cipzáras pulóvert és egy esőkabátot tartalmaz. Mutatjuk:

redbull-ruha-1



 

Videó: Fedélzeti kamerás felvételen Verstappen leggyorsabb köre a Nordschleifén

A múlt hétvégén, az azeri és szingapúri F1-es futamok között Max Verstappen megejtette GT3-as debütálását a Norschleifén, amelyet annak rendje és módja szerint meg is nyert a holland, aki számára az egyik végcél, hogy rajthoz állhasson majd a legendás nürburgringi 24 óráson. A 28. születésnapját a minap ünneplő regnáló Formula-1-es világbajnok feltöltötte YouTube-csatornájára a Zöld Pokolban az Emil Frey Racing GT3-as Ferrarijával futott 7:51,514-es leggyorsabb körét – íme:



 

Videó: Sainz meghajtotta apja Dakar-Fordját

Idősebb Carlos Sainz tereprali-autójába pattant be fia, ifjabb Carlos Sainz: a Williams F1-es pilótája az apja Ford Raptorját tesztelte Zaragozában még a nyári szünet végén.  Sainz vlogjának legfrissebb epizódjában láthattok erről egy videót, a beszélgetések angolul zajlanak spanyol felirattal, vagy fordítva:

Sainz azt mondja, hogy számára ez ott van élete top3 autóverseny-élménye között, az első F1-es tesztje mögött/mellett. Számára hihetetlen volt a Dakar-autó és az is, hogy a pilóták mit csinálnak a kormány mögött, a jobb egyben ülve inkább ijesztő volt számára az egész, de vezetni természetesen más sokkal élvezetesebb volt. Azt viszont bevallotta, hogy voltak olyan pontok, ahol a mellette ülő apja jelezte, hogy padlógázzal menjen át, ő pedig elsőre visszaváltott, másodikra még mindig elemelte a gázt, és csak harmadikra merte átnyomni...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: