Új festést mutatott be a Racing Bulls
Egyedi dizájnnal készül a hétvégi Brit Nagydíjra a Racing Bulls csapata, íme a HUGO X SLAWN festés:
Téma lett Max Verstappen szerződésének záradéka
A Red Bull korábbi F1-es pilótája, Robert Doornbos úgy tudja, hogy Max Verstappen távozhat az energiaitalos alakulattól, ha a csapat nincs benne a legjobb háromban a konstruktőri tabellán.
„A másik záradék azt diktálja, hogy Verstappen távozhat, ha a Red Bull nem lesz az első háromban a konstruktőrök között” – mondta Doornbos a Ziggo Sport Race Caféban.
„Erről tudok, ez százezer százalékig biztos benne van. Mert ha egy csapat nem tud többet nyújtani, akkor egy versenyző sem tud többet nyújtani. „Azok a tárgyalások a Mercedesszel folynak, valójában már tavaly óta, ez nem agysebészet. Aztán van egy kis pihenő egy ideig, aztán újabb tárgyalások következtek. És hogy George Russellnek eközben csak várnia kell."
Dr. Helmut Marko egyébként arról beszélt, hogy jelenleg nem kell aggódniuk a kilépési záradék aktiválódása miatt – ez viszont felülírná Doornbos állítását.
„Gyanítom, az emberek ki fognak használni egy ilyen versenyt arra, hogy felkavarják a dolgokat. De ismétlem: Verstappennek 2028-ig szerződése van. Mint minden toppilóta esetén, vannak teljesítményhez kötődő kilépési záradékok. De ahogy jelenleg állnak a dolgok, abszolút semmi ok nincs arra, hogy ne töltsük ki ezt a szerződést” – nyilatkozta az ORF-nek Marko, aki hozzátéve azt is egyértelműsítette: bár fejből nem emlékszik a záradék részleteire, pillanatnyilag nem kell tartaniuk annak aktiválásától.
Fogytak Verstappen F1-es büntetőpontjai, de továbbra is közel az eltiltás
Bár az Osztrák Nagydíj után elévült két büntetőpont Max Verstappen szuperlicenszén, még mindig kilenc egységgel rendelkezik, ráadásul ez így is marad október végéig, szóval csak minimálisan lélegezhet fel a négyszeres F1-es világbajnok. A szabályok értelmében azt a versenyzőt, aki 12 hónap leforgása alatt összegyűjt 12 büntetőpontot, automatikusan egy futamtól eltiltják, ahogy azt tavaly Kevin Magnussen esetén láthattuk.
Marko: Nincs értelme Tsunoda lecserélésének
Dr. Helmut Marko szerint nagy nyomás alatt elfogy Yuki Tsunoda önbizalma, de nem lenne értelme őt lecserélni a Red Bullnál.
„Abszolút, mert Lawson is teljesen kimerült volt. Szüksége volt néhány futamra, hogy regenerálódjon, most pedig egy egykiállásos futammal briliánsan megvédett egy hatodik helyet Fernando Alonso ellen. Szerintem Max mellett ő sem maradt volna talpon."
Marko Tsunoda küzdelmeit az önbizalomhiányra vezeti vissza, különösen akkor, amikor a nyomás nő.
„Yukiból hiányzik az önbizalom. El kell gondolkodnunk azon, hogyan stabilizáljuk őt, hogy egész hétvégén teljesítsen, amit részben a szabadedzéseken is mutat. Imolában volt az a veszélyes balesete. Ez most negatív események összessége, de a sebesség megvan. Ezt látjuk az edzéseken, de amikor nagy a nyomás, akkor ez megváltozik."
Megnyitotta új angliai F1-es bázisát a Sauber
Megnyitotta angliai technológiai központját a Sauber Motorsport – adta hírül július 1-jén, kedden a csapat. A létesítmény létrejöttét már az év elején jelezte a 2026-tól az Audi gyári alakulatává váló istálló, most pedig meg is nyitotta kapuit az új központ.

A jelenleg Stake néven futó Sauber főhadiszállása 2026-tól is Hinwil marad Svájcban, a motor pedig Németországban, Neuburgban készül az Audi gyárában. A most megnyitott harmadik bázis Bicesterben, az úgynevezett „Motorsport-völgyben” található: abban a régióban, ahol számos más F1-es gárda – a mezőny túlnyomó többsége – is székel, konkrétan Bicesterben pedig korábban a Racing Bulls angliai kirendeltsége volt található.
Ezért nem hallgatott Hamiltonra a Ferrari
Csak az ideális stratégiát követték, ezért nem hallgattak a tovább kint maradni akaró Lewis Hamiltonra – árulta el a spielbergi F1-es futamon Frederic Vasseurt helyettes csapatfőnökként pótló Jerome d’Ambrosio.
„Végső soron nem történt semmi rendkívüli. Csapatként arra törekszünk, hogy megpróbáljuk optimalizálni a stratégiát, a versenyidőt. Mindkét versenyzőnkkel ezt csináltuk. Őszintén szólva semmi nem ösztönzött arra, hogy bármi eltérőt csináljunk, mert a McLarenek egyértelműen előttünk jártak, George pedig elég messze volt mögöttünk. Szóval közöttük voltunk mindkét autóval. Csak a standard optimális stratégiát követtük, és ez volt a legegyenesebb, amit csinálhattunk.”
„A legnagyobbakkal is előfordul” – Wolff Antonelli hibájáról
A legnagyobbakkal is előfordulnak olyan hibák, mint amilyet Andrea Kimi Antonelli elkövetett a Formula-1-es Osztrák Nagydíj első körében – vélekedett Toto Wolff, aki sajnálja, hogy Max Verstappen is kiesett az olasz elfékezése miatt a versenyből.
„Blokkoltak a hátsó kerekek az autón. Nem vagyok teljesen biztos benne, hogy az ő vagy egy rendszer hibája volt, még nem láttam az adatokat vagy ilyesmi, mert nyilván a versenyre koncentráltunk. De ilyesmi előfordul. Sajnálatos Maxnak és a Red Bullnak, hogy Kimi eltalálta őt, de ilyen a versenyzés” – nyilatkozta a Mercedes F1-es csapatvezetője, aki arra a kérdésre, hogy beszélt-e már Antonellivel, így felelt:
„Igen, hamar bejött a garázsba. Mondtam, hogy ’nos, ez nem volt remek’, amit nyilván maga is tudott, de azt mondta, hogy egyszerűen blokkoltak a kereket, és ezt ki kell elemeznünk. Kár, hogy Maxot… hogy egy másik autót is magunkkal vittünk, de ez megtörténhet a legnagyobbakkal is, a tapasztalatlan és a tapasztaltabb pilótákkal egyaránt: ez is része az F1-nek.”
Sainz: Miért sújt minket ennyi probléma?
Rá kell jönnie a Williamsnek, miért sújtja őket ennyi műszaki nehézség – jelentette ki a csapat számára kettős kieséssel záruló Formula-1-es Osztrák Nagydíj után Carlos Sainz.
„Mindenesetre csapatként úgy fest, most Alexszel is problémánk adódott. Rá kell jönnünk, miért van ilyen sok problémánk az időmérőkön és a futamokon egyaránt, mivel már számos hétvégén voltak fékgondjaink, motorgondjaink, túlmelegedésünk.”
„Olykor kissé gyengék vagyunk ilyen téren. Nagyon gyengék, tényleg. Egész hétvégén problémáink voltak, és most mindkét autóval kiestünk. Kissé katasztrofális hétvége volt ez számunkra, de összeszorítjuk a fogunkat és meglátjuk, hogyan tudunk fejlődni.”
Az F1-es Brit Nagydíj teljes menetrendje és tv-közvetítései
A sportág bölcsőjében, Silverstone-ban folytatódik az F1-es szezon, de lesz a hétvégén IndyCar, TCR, WRX, ERC, DTM és NASCAR is: mutatjuk a programot.
A menetrend a tv-közvetítésekkel együtt itt található!
Podcast: McLaren-házimeccs a vb-címért?
Az F1-es világbajnokságot vezető Oscar Piastri szombaton óriási pofonba nézett bele az Osztrák Nagydíjon, vasárnap viszont megdolgoztatta Lando Norrist idei harmadik futamgyőzelméért.
Verstappent kiütötték, s lehet, hogy ezzel vége is a világbajnoki címről szőtt álmoknak, de nem csak erről, hanem a holland jövőjéről is beszélgettünk a spielbergi futamértékelőben – ahogy szóba került Bortoleto és Lawson remeklése, a Williams terített betlije és az is, hogy bemutatkozhat-e az F1-ben Észtország első pilótája.