DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Vettel, Mercedes, Aston: a nap F1-es hírei

Nem volt túl erős nap az F1-ben a hírek szempontjából: összegeztük a lényeget a szokásos esti összefoglalónkban.

 

Spanyol F3-as és Alonso: indul az Aston akadémiája

Bejelentést tett az Aston Martin F1-es csapata: elindítják juniorprogramjukat, az első résztvevő egy spanyol F3-as pilóta, de Fernando Alonso gokartos projektjét is felkarolták.

A közlemény itt olvasható!

 

Így szabná át az esős és a C6-os gumit a Pirelli

Használhatóbb extrém esős gumit és még agresszívebb C6-os slick abroncsot szeretne a Pirelli 2026-ra – árulta el Mario Isola, a Formula-1 hivatalos gumibeszállítójának motorsportfőnöke.

A gumikat is érintik a nagy 2026-os szabályváltozások, hiszen az első abroncsok 25, a hátsók 30 milliméterrel lesznek keskenyebbek a tervek szerint a jelenlegi termékeknél – és ez is hozzájárulna a számítások szerint nagyjából 1,6 kilogrammal az autó össztömegének csökkentéséhez.

De ezen felül is tervez módosításokat a Pirelli. Az egyik ilyen változtatás a sokat kritizált teljesen esős gumikat érintené, amelyeket legutóbb a múlt héten teszteltek Fioranóban a Ferrari öszvérautója segítségével. Isola szerint azt szeretnék elérni, hogy kevesebb vízmennyiség mellett is reális opció legyen az extrém esőgumik használata, hamarabb lehessen váltani az átmeneti intermediate-ekről.

 

Mercedes: Erősebbek lesznek a riválisok Ausztriában

A Kanadai Nagydíjon aratott győzelem és dupla dobogó ide vagy oda, Toto Wolff arra számít, hogy az előttünk álló spielbergi hétvégén kevésbé lesz versenyképes a Mercedes 2025-ös F1-es autója.

„A Montrealban szerzett győzelem és dupla dobogó jutalom volt a Brackley-ben és Brixworthben dolgozók kemény munkájáért. Ugyanakkor bár szép fejlődést értünk el az autóval az utóbbi hetekben, tudjuk, hogy nem számíthatunk minden egyes hétvégén ilyen szintű teljesítményre” – fogalmazott Wolff a Mercedes spielbergi előzetesében.

„A Circuit Gilles Villeneuve nyomvonala azzal, hogy hiányoznak róla a tempós kanyarok és az aszfaltja kevéssé terheli a gumikat, passzolt a W16-oshoz. A csapat jól dolgozott és ezt kihasználta, de tudjuk, hogy a riválisaink valószínűleg sokkal versenyképesebbek lesznek ezen a hétvégén Ausztriában.”

 

Vettel: Beszélgetek Markóval, meglátjuk...

Sebastian Vettel megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatott a Red Bull-lal egy esetleges F1-es "nem versenyzői" visszatéréséről. Dr. Helmut Marko lehetséges utódjaként emlegetik a Red Bull fiatal versenyzői programjának vezetőjeként – amelynek ő volt az első igazán sikeres projektje.

f1-vettel-redbull



„Mostanában volt néhány címlapsztori, továbbra is nagyon jól kijövök Helmuttal, és a témában is eszmecserét folytatunk” – mondta Vettel az ORF-nek.

„Ezek még nem annyira intenzívek és mélyrehatóak, lehet, hogy ez egy olyan dolog, amiben szerepet játszhatok, de hogy milyen formában, az majd kiderül. De be kell vallanom, hogy az elmúlt években nem voltam közel az F1-hez, de szerintem Marko tudja, mit csinál – és bármi is történik, tőle még mindig sokat lehet tanulni.”

 

Wolff: Soha ne írjátok le Lewis Hamiltont!

Toto Wolff is megszólalt Lewis Hamilton eddigi ferraris küszködése kapcsán: a Mercedes F1-es csapatvezetője szerint időbe telik, amíg egy pilóta megszokja a csapatváltás utáni új közeget – de amúgy is megfigyelhető, hogy a brit mindig erősebb teljesítményt nyújt az idények második felében.

„Nem felejtesz el ilyen gyorsan vezetni” – fogalmazott Wolff a Bloomberg Hot Pursuit podcastjának adásában. „2021-ben nagyszerű volt. Aztán változtak a szabályok, és kicsit nehezebbé váltak a dolgok, de továbbra is nagyon magas szinten teljesített.”

„Csak azzal, hogy csapatot váltasz, nem veszíted el hirtelen a képességeidet. Mindenkinek szüksége van alkalmazkodási időszakra: más az autó, más DNS-e van annak, ahogy vezetni kell, egy új mérnöki csapattal kell együtt dolgoznod.”

„Aztán részt kell venned az autó folyamatos fejlesztésében, hogy az passzoljon a vezetési stílusodhoz. Ez egy teljesen olasz csapat, ő pedig egy brit fickó, aki oda ejtőernyőzött: ez időt vesz igénybe.”

 

„A McLaren eldöntötte, hogy Piastrira fókuszál” – Ralf Schumacher

Ralf Schumacher szerint Lando Norris legutóbbi, kanadai hibája után eldönthette a McLaren, hogy Oscar Piastrira fog koncentrálni a világbajnoki versenyfutásban.

„Úgy hiszem, csapaton belül mostanra eldöntötték, hogy Piastri az ember, akire fókuszálni fognak a világbajnokságot illetően” – elemezte a helyzetet Ralf Schumacher a Sky Germany kamerái előtt. „Lando túl sok gyengeséget mutat és túl sok hibát követ el, beleértve azt, ahogy értelmetlenül belement hátulról Oscarba Kanadában. Elnézést kért érte, ami megmutatja, mennyire remek ember. De ennek nincs haszna, mivel remek emberek ritkán nyernek címeket.”

 

„Nem olyan rossz a Red Bull autója, mint gondolják” – Montoya

Juan Pablo Montoya szerint valójában eléggé versenyképes a Red Bull 2025-ös F1-es autója, csak éppen egyedül Max Verstappen tudja igazán jól vezetni azt.

„Nem hiszem, hogy a Red Bull autója annyira rossz, mint azt az emberek gondolják” – nyilatkozta a kolumbiai exversenyző a CasinoHawksnak. „Ez egy autó, amelyet Max számára építettek: egy autó, amit tud vezetni, amit nem egyszerű vezetni, de az autó azt csinálja, amit ő akar. Nézzük meg Lewist a Ferrarinál és ahogy a kormánnyal bánik: nem magabiztos, csúszkál. Maxnál sosem látod, hogy izgága lenne az autó, sosem veszíti el az irányítást.”

 

A reptértől a bikáig – az F1 Ausztriában

Az Osztrák Nagydíj helyszíne sokat változott az elmúlt hatvan évben: hosszú és fordulatos út vezetett a zeltwegi repülőtértől az F1 egyik legmodernebb pályájáig, mely Max Verstappen egyik fő vadászterülete.

Gellérfi Gergő történelmi vonatkozású cikke a hétvégi helyszínről a Formula+ rovatunkban olvasható!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: