Oscar Piastri az F1-es Spanyol Nagydíj pole-jában
Oscar Piastri szerezte meg a 2025-ös F1-es Spanyol Nagydíj pole-pozícióját: a két McLaren-pilóta egymással vívott óriási csatát eddig egész hétvégén, ami a Q3 végéig kitartott. Piastri volt a gyorsabb az időmérő első és második szakaszában, de Lando Norris a Q3 első próbálkozásánál az élre állt, és úgy tűnt, hogy ellophatja csapattársa pole-ját. Piastri azonban a legnagyobb nyomás alatt teljesített a legjobban, és végül egy szinte tökéletes körrel, bő két tizedmásodperces előnnyel elvitte az első rajtkockát.
Norris így is bejött másodiknak, Max Verstappen a végén nagyot javítva sokat ugrott előre és megszerezte a harmadik helyet, megelőzve George Russellt, és a végén a semmiből extra jó kört produkáló, Charles Leclerc-t legyőző Lewis Hamiltont. Leclerc egyébként csak egy kört futott a Q3-ban, az utolsó próbálkozásoknál már nem ment vissza a pályára, és végül még Andrea Kimi Antonellitől is kikapott.
Piastri: Nem volt tökéletes
A váratlan, végig lila szektorokból álló utolsó próbálkozását így értékelte Piastri: „Az egyes kanyarban sok időt találtam, illetve más részei is voltak a pályának, ahol ma eléggé szenvedtem. A mostani próbálkozásomon a köröm első felében minden összejött, így a második felén a szokásos teljesítményt kellett hoznom. Kihívása ennek a pályának, hogy az abroncsok nagyon könnyen lecsúsznak az ideális ívről – ezért is vagyok elégedett az utolsó időmmel, bár nem volt tökéletes.”

„Izgalmas versenyre számítok holnap, előnyös, hogy a pole-ból indulhatok” – nyilatkozta az ausztrál arról, hogy mit vár a vasárnapi versenyen. „Hosszú az út az első kanyarig, így elengedhetetlen az erős rajt. Elégedett vagyok a mai munkánkkal, nem tudom eléggé megköszönni a csapatnak – remélem, holnap egy jó eredménnyel zárhatok.”
Norris: Oscar remekül vezetett
„Oscar nagyon jól vezetett. A tempó nálunk megvolt, csak néhány apró hibát vétettem. Egész hétvégén erős volt, szóval megérdemelten lett övé a pole. Összességében ez egy remek eredmény a csapatnak” – nyilatkozta Norris az időmérő után.
Verstappen: Ez volt a maximum
A címvédő szerint ennél többet nem nagyon remélhettek ettől a naptól, és igazából nincs mire panaszkodnia. „Szerintem igen, ez volt a maximum” – válaszolta az autóból kiszállva arra a kérdésre, hogy kihozta-e az autóból, ami benne volt.
„Egész hétvégén hátrányban voltunk a McLarenhez képest, de jól hajtottuk végre ezt az időmérőt, és szerintem ez a harmadik hely az, ahol nagyjából lennünk kell, bár igaz, hogy mögöttünk is nagyon szoros a helyzet” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.
„Meglátjuk, hogy mire jutunk holnap erről a helyről, én megteszek minden tőlem telhetőt. Nyilván nehéz lesz őket megverni, de majd kiderül, hogy mit tudunk tenni” – tekintett előre a vasárnapi futamra a holland.
Russell: Ez így olyan lehet, mint Bahrein
A Mercedes brit pilótája Max Verstappennel ezredmásodpercre azonos időt autózott, és a negyedik rajtkockát szerezte meg, ami kellemes emléket idézett fel benne, hiszen tavaly innen rajtolva az élre állt – de úgy érzi, hogy ebben a melegben, ezekkel a gumikkal a bahreinihez hasonló futamot látunk, és ott letarolta a mezőnyt a McLaren.
„Tudjuk, hogy szombaton gyors autónk lesz. Mindent megteszünk azért, hogy vasárnap is gyors autónk legyen. Az eddig látottak alapján trükkös verseny lesz, hasonlóan Bahreinhez, sok túlmelegedéssel és kétkiállásos stratégiával. Láttuk, hogy a McLaren mennyire domináns volt ott.”
Russell szerint egyébként nincsenek nagy különbségek a gumikeverékek viselkedése között, így elég sokféle stratégia elképzelhető.
„Különböző stratégiák lesznek. Mindhárom gumi viszonylag hasonlónak tűnik. Ha például a lágy gumival mennél a kemény gumival szemben, a kiállások öt körön belül vannak egymáshoz képest. Ez nem olyan, mint Imolában, amikor a lágy csak nyolc kört tudott megtenni, a közepes pedig 30 kört.”
Leclerc: Ez az én döntésem, vállalom!
Charles Leclerc saját döntése volt, hogy csak egy gyorskört fusson a barcelonai időmérő Q3-as szakaszában – mint mondta, a csapata más utat javasolt, de ő elégedett a döntésével annak ellenére, hogy csak a hetedik rajthelyet szerezte meg a futamra.
„Nem maradtak gumijaim. Azt hiszem, mi voltunk az egyetlenek, akiknek az egész kvalifikáció alatt csak négy új szett lágy gumit használtunk. A körülöttünk lévő többieknek öt új lágy szettjük volt” – mondta Leclerc.
„Szóval már tudtam, hogy nehéz lesz, és csak három lággyal akartam menni, ami megnehezíti az életünket. Vállalom a felelősséget, mert a csapat más utat akart, de én elégedett vagyok a döntésemmel. Igen, ma áldozatot hoztam, remélem, ez holnap kifizetődik. Ha nem így lesz, az az én hibám.”
Hamilton elégedett, megcélozza a dobogót
Az ötödik helyre kvalifikált Barcelonában Lewis Hamilton, aki megelőzte a Ferrarinál csapattársát, Charles Leclerc-t – a tegnap még borúlátó brit pedig rögtön a dobogót célozná meg vasárnap.

„Elég jó volt. A pénteki nap jól indult, de volt egy problémánk a padlólemezzel, így a második szabadedzésen rengeteg leszorítóerőt veszítettem, és az egyensúly masszívan eltolódott. Kicsit zavaros volt, mert nem igazán változtattunk semmin, aztán hirtelen jött ez a probléma” – mondta a Sky Sportsnak Hamilton.
„Mára kijavítottuk, és az autó sokkal vezethetőbb, sokkal élvezetesebb volt, és egyértelműen javultunk is az időmérőn, bejutottunk a top ötbe. Ennek nagyon örülök” – tette hozzá a brit.
McLaren: Csatát akarunk látni!
Újfent élesedik a csata a két McLaren-pilóta között, a bajnokságban csak három pont választja el egymástól Oscar Piastrit és Lando Norrist, és a barcelonai időmérőn is egymásra kellett figyelniük – éppen ezért merült fel a kérdés Andrea Stella csapatfőnök felé, hogy mennyire izgatott a házon belüli harc miatt.
„A csata izgalmas. Ez az, amiért Zak és én nagyon keményen dolgoztunk. Hogy versenyképes autónk legyen két versenyképes versenyzővel, és hogy egy bizonyos ponton a bajnokság a két versenyző között dőljön el.”
„Bízunk a versenyzőinkben. Ez a legfontosabb tényező. Folyamatosan nagyszerű beszélgetéseket folytatunk. Biztos vagyok benne, hogy izgalmas, tisztességes csata lesz a bajnokság végéig.”
Stella szerint ugyanakkor Max Verstappent továbbra sem lehet kihagyni a vb-ért zajló harc számításaiból. „Ami a versenyzőket illeti, Verstappen ott van. Nem zárnám ki Verstappent a bajnoki címért való küzdelemből. Ez Max Verstappen egy Red Bullban. Határozottan nem csak Lando és Oscar közötti csatára gondolunk.”
Hamilton az új szárnyakról: Ez csak pénzkidobás volt
Lewis Hamilton szerint értelmetlen pénzköltés lett az új szárnyakból, Charles Leclerc szerint viszont azért érezhető a különbség, bár a hatást máshogy is el lehet érni.
„Az egyensúly határozottan nem olyan szép, mint korábban volt... Nem csinált semmit... Micsoda pénzkidobás! Csak mindenki pénzét elpazarolta. Szó szerint semmin sem változtatott” – mondta a brit.
„Ugyanúgy hajlik még mindig az összes autó első szárnya, csak most mondjuk feleannyira. De mindenkinek el kellett őket készítenie, és több pénzt kellett elköltenie erre. Ennek egyszerűen semmi értelme. De ez van.”
Tsunoda: Érthetetlen, én nem hibáztam
Borzasztó időmérőt zárt Barcelonában Yuki Tsunoda, aki a legutolsó, 20. helyre kvalifikált a Red Bull-lal, miközben csapattársa, Max Verstappen a harmadik lett – a japánnak pedig fogalma sincs arról, hogy mi történik vele.
„Egész héten próbáltam megoldani a problémát, amennyire csak lehetett. Már az FP1-től kezdve említettem, hogy valami furcsa problémám van, hogy az autó egyáltalán nem tapad. Mindent megpróbáltunk, hogy megoldjuk a problémát, de nem hiszem, hogy sikerült orvosolni. Bármit is csináltunk a beállítási változtatásokat illetően, az összességében nem adott előrelépést. Ez nagyon furcsa.”
Tsunoda szerint egyébként ő nem hibázott a kvalifikációs körein. „Őszintén szólva maga a kör rendben volt” – mondta. „Nincs semmi hiba vagy ilyesmi egyik körben sem. Szerintem akkor sem tudtam volna bejutni a Q2-be, ha három szett új gumit használunk el. Ezzel a tempóval nehéz.”
Hadjar Tsunodáról: „Többre képes egy P20-nál – ez biztos”
Miközben Isack Hadjar a kilencedik helyet szerezte meg a Spanyol Nagydíj időmérőjén, volt csapattársa, Yuki Tsunoda a mezőny végén ragadt. A Racing Bulls újonca nem rejtegette véleményét: szerinte a japán pilóta jóval többet érdemel, mint a huszadik hely.
„Yuki mindenképpen többre képes, mint egy huszadik hely – ez biztos. Persze nem igazán tudom, min megy keresztül, de az biztos, hogy nem ez az, amit valójában tud” – mondta Hadjar.
„Továbbra is keményen fogja nyomni, nem szabad leírni őt” – tette hozzá.