Megérkezett az F1 című film végső előzetese – videó!
Közzétették az F1 című mozifilm utolsó, teljes trailerét, amely az alábbi videóban tekinthető meg. A tényleges nagydíjhétvégéken is forgatott alkotás főszereplője a Brad Pitt által játszott Sonny Hayes, aki visszavonult versenyzőként tér vissza a Formula-1-be a fiktív APX GP csapat színeiben. A film június 26-án debütál a mozikban.
Toto Wolff nem lesz ott az imolai F1-es hétvégén
Toto Wolff kihagyja az Emilia-romagnai Nagydíjat Imolában, a Mercedes csapatfőnöke már másodszor marad távol egy F1-es hétvégétől az idei szezonban.
Míg az elsőre, a Japán Nagydíjra az 53 éves csapatvezető rendszeresen nem utazik el, a második azt jelenti, hogy Wolff nem lesz ott a pálya mellett Kimi Antonelli első hazai F1-es versenyén - de jó okkal.
Az osztrák a fia diplomaosztóján vesz részt az Egyesült Államokban, ahelyett, hogy Olaszországba utazna, számolt be a Racingnews365.com.
A Mercedes kommunikációs főnöke, Bradley Lord ezért átveszi Wolff szokásos feladatainak egy részét az F1-es szezon hetedik fordulóján, ahogyan azt Suzukában is tette.
„Nem jó látni, hogy nem élvezi” – Russell sajnálja Hamiltont
Lewis Hamilton korábbi csapattársa a Mercedesnél, George Russell nem örül a brit gyengélkedésének új istállójánál, a Ferrarinál. Az ifjabbik brit – Toto Wolff mercedeses csapatfőnökkel egyetemben – hisz benne, hogy hamarosan magára talál a hétszeres világbajnok.
„Ő egy bajnok, egy győztes, és jelenleg egy olyan pozícióban van, ahol ezt nem tudja elérni. Nem könnyű ezt elfogadni. Nagyon tisztelem és személyesen is kedvelem őt. Nem jó látni, hogy nem élvezi.”
„Ha széles mosollyal vigyorogna, akkor megkérdőjeleznéd, hogy miért csinálja ezt. De miért is kéne élveznie? Neki ez nem a pénzről szól, hanem az eredményekről. Jelenleg nem jönnek neki össze a dolgok, de biztos vagyok benne, hogy idővel megoldja” – idézi Russellt a Motorsport Week.
Örül a bajnoki vezetésnek Piastri, de ő másra büszke
Oscar Piastri örül annak, hogy jelen pillanatban ő az egyéni világbajnoki éllovas, viszont amire még büszkébb, az az első pozícióig vezető út és munka, különösen melbourne-i hibája után.
„Most az izgalmas számomra, hogy futamokat nyerek. A bajnoki vezetés jó dolog, de Dzsidda után már mondtam, hogy sokkal büszkébb és elégedettebb vagyok azzal a munkával és az okokkal, amiért vezetjük a bajnokságot, mint magával a ténnyel, hogy vezetem a bajnokságot” – idézi Piastrit a RacingNews365.
Steiner: Norris ne legyen paranoiás Verstappen miatt
Günther Steiner szerint a „kissé félénk” Lando Norris túlságosan sokat foglalkozik azzal, hogy mit gondolnak róla mások. Ehelyett keményebbnek kéne lennie a Verstappen elleni ütközetek során.
„Inkább fókuszálj magadra, arra, amit tenni akarsz, és ne arra, amit mások mondanak. Ne hallgass azokra a dolgokra. Csak próbáld meg a legjobbadat nyújtani” – mondta a Red Flag podcast adásában Steiner.
„Egyszer biztosan ütközni fogsz Maxszal, de elég önbizalmadnak kell lennie ahhoz, hogy ezt megtedd. Ne hagyd, hogy befolyásoljanak olyan dolgok, amiket nem tudsz irányítani. Lando tudja, hogy jó versenyző, tudja, mit kell tennie. Csak mindig túlságosan félénk – nem akar olyat tenni, ami negatív lehet. Azt kéne mondania, hogy ’így akarok versenyezni, szerintem így kéne versenyezni, ha rámhúzza a kormányt és ütközünk, akkor legyen’. Szóval ne váljon paranoiássá és gondolja, hogy ki kell löknie őt ahhoz, hogy letegye a névjegyét.”
Már nagy hangsúlyt fektet 2026-ra a McLaren
Már erősen 2026-ra koncentrál a McLaren – ezt mondta a wokingiak brit pilótája, Lando Norris. A vb-pontverseny második helyezettje arról beszélt, hogy mennyire jól dolgozik a címvédő istálló, és hogy milyen formában érkezhet meg a következő szezonra, amikor teljesen új éra kezdődik majd a száguldó cirkuszban.
„Az idei év iránti elszántság mellett a jövő évre is nagy hangsúlyt fektetünk, és biztosak vagyunk benne, hogy nem lazítunk, vagy nem válunk önelégülté” – mondta.
„De azt is tudjuk, miért teljesítünk jól. Ami szerintem nagyon fontos. Nem olyan, mintha szerencsésen kerültünk volna abba a helyzetbe, amelyben most vagyunk. Tisztában vagyunk az erősségeinkkel, a gyengeségeinkkel, azzal, hogy honnan jönnek a veszélyek, mindezekkel a dolgokkal.”
Megérné Verstappennek kihagyni egy szezont? A korábbi világbajnok szerint nagyon is!
Akár egy teljes szezonra is kiülhetne az F1-ből Max Verstappen, hogy aztán az új szabályrendszerben kialakuló erőviszonyok alapján nézzen új istálló után – legalábbis Damon Hill ezt gondolja.
„A Red Bull azért harcol, hogy megtartsák Maxot. Van egy záradék a szerződésében, világosan elmagyarázták, hogy van egy teljesítményalapú kilépési záradék. Ha nem érik el a megfelelő teljesítményt – és legyünk őszinték, ő sosem teljesít száz százalék alatt –, ha nem adják meg neki azt, akkor szabadon mehet bárhová, ahova akar. Ha a Red Bull nem győzte meg őt arról, hogy megvan bennük a kellő erő ahhoz, hogy a tőle megszokott teljesítményszintet tartsa, akkor miért versenyezne egy olyan csapatnál, amely nem versenyképes? Nem is kell neki” – mondta Hill a BBC Chequered Flag podcastjében.
„Talán ez lenne a bölcs döntés (kihagyni egy évet – a szerk.), akkor meg tudná nézni, hogy állnak az erőviszonyok a szabályváltoztatások után. Megnyert négy világbajnoki címet, megannyi futamot. Igazán hátradőlhetne. Az új szabályokkal nem tudja senki, mi fog történni ennek a szezonnak a vége után. Hátradőlhetne jövőre és megnézhetné, mit tartogat a jövő a következő tíz évben, és melyik csapat talál elég pénzt ahhoz, hogy kifizesse Maxot” – mondta Hill.
„Fernando a mi hibánkból távozott” – Renault-vezér
A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo elismerte, hogy az Alpine „hibát követett el”, amikor Fernando Alonsót 2023-ra az Aston Martinhoz engedte.
„Ő egy hihetetlen srác, és egy részünkről elkövetett hiba miatt hagyott el minket akkor” – magyarázta de Meo új könyvének bemutatóján Alonsóról.
„Talán nem úgy bántunk vele, ahogy kellett volna, de még mindig nagyon jó a kapcsolatunk. Nagyon tisztelem őt, ő egy nagyszerű bajnok, egy motivált srác" – idézi szavait a CarAndDriver.
Pitwall: Megkeverik a paklit Európára?
Az Alpine szállította az elmúlt hét legfontosabb híreit Oliver Oakes csapatfőnök lemondásával és a régóta pletykált Jack Doohan–Franco Colapinto cserével, de átalakította a vezetőségét az Audi is, miközben a Cadillac mérföldkőhöz érkezett az F1-re való felkészülésben. A csapatok pedig fejlesztésözönnel csapnak bele a hétvégén Imolában az európai szezonba – de vajon megkeverik-e a kártyákat az eddig látottakhoz képest? Mindezek mellett beszéltünk a hétvégi versenyekről, így a Rally Hungaryről, a MotoGP-ről és a WEC-ről is.
Sajtó: Martin máris lelépne az Apriliától?
A Motorsport.com úgy értesült, hogy Jorge Martin a szerződésében foglalt kilépési záradékot aktiválva már a mostani MotoGP-idény végén elhagyná az Apriliát. A noalei gyártót sokként a regnáló világbajnok szándéka, és vizsgálják a jogi lehetőségeiket. A Motorsport.com szerint a szerződésben szerepel egy kitétel, hogy a spanyol szabadon távozhat egyetlen szezon után, amennyiben a Francia GP után nem szerepel a világbajnoki esélyesek között – márpedig az említett sérüléshullám miatt a címvédő nulla ponttal áll jelenleg.