Piastri nyerte a Miami Nagydíjat is, növelte az előnyét
A biztosra ígért esőt nem, a vártnál jobb csatákat és izgalmas, érdekes futamot viszont hozott a 2025-ös F1-es Miami Nagydíj.
A végén meglepetés azért nem történt: a mezőny előtt járó McLaren kettős győzelmet aratott, a rajtnál visszaeső Lando Norris csak megközelíteni tudta a Max Verstappent a pályán megelőző Oscar Piastrit.
Az ausztrál pilóta ezzel sorozatban harmadik, és összességében idei negyedik nagydíjgyőzelmét aratta, és tovább növelte előnyét a vb-tabellán Norris előtt, a hétvégét követően 16 ponttal vezet, Verstappent viszont mindketten leszakították magukról.
A holland ugyan szenzációs show-t szolgáltatott a futam elején a védekezéseivel, de egy balszerencsés VSC-fázis miatt a dobogóról is leszorult, azt végül George Russell szerezte meg egy ellentétes gumistratégiával.
A futam pozitív meglepetése a Williams volt, Alexander Albon a bravúros ötödik helyen ért célba, Carlos Sainz pedig több kisebb hibát elkövetve kilencedik lett – míg a Ferrarik okoztak azért néhány érdekes percet, előbb Leclerc-t állították félre Hamilton elől, majd négy körrel a vége előtt visszacserélték a pozíciókat, de így is maradtak a hetedik-nyolcadik helyen.
Részletesebb összefoglaló és teljes végeredmény itt található!
16 ponttal vezet Piastri, így áll a tabella
Már 16 pont Oscar Piastri előnye a világbajnokság élén, Max Verstappennel szemben pedig egy futamgyőzelemnél is nagyobb fölénnyel bír – a holland csak hat ponttal előzi Russellt.
A Williams 37 pontja kiemelkedő teljesítmény, 2017 óta soha nem volt ennyi pontjuk a szezon végén sem, az Aston Martin idei formáját látva az pedig egyenesen döbbenetes, hogy Lance Stroll még mindig az első tíz között áll.
A tabellák állása itt megtekinthető!
„Még sok téren kell fejlődnöm” – Piastri elégedett, de jobb teljesítményt nyújtana
A leintést követően így nyilatkozott Piastri: „A tegnapi nap trükkös volt – a sprintfutamon történt, ami történt, de az időmérő az idei év egyik legnehezebbje volt. Az, hogy így is sikerült nyernem, egy remek eredmény. Persze, volt egy kis csetepaté az első kanyarban, ami segített nekem – és én már elég óvatos voltam Max ellen az első kanyarban… Azt követően pedig már tudtam, hogy jó lesz a tempóm, hihetetlen volt az autó ma!”
„Az első etapom nagyon erősre sikerült, de a keményeken egy kicsit szenvedtem – ezért volt pozitív, hogy kiépítettem azt az előnyt még a közepes keverékeken. A verseny végére sikerült ismét kontrollálnom a dolgokat, azonban sok téren kell még fejlődnöm. Örülök a győzelemnek és a pontoknak, de folyamatosan tanulnom kell.”
Norris: Maxszal ez van, vagy ütközés, vagy nincs előzés
„Sosem a legjobb érzés a második helyen zárni, de a csapat hihetetlen munkát végzett, őket nem tudom hibáztatni. Megvolt a jó tempónk, mi voltunk elöl, ez nyilván jó érzés, Oscar remekül vezetett, Max pedig keményen csatázott, ahogy mindig. Ennek megfizettem az árát, de ez így megy” – értékelt Norris az autóból kiszállva.
„Most erre mit mondjak? Ha nem próbálom meg, az emberek panaszkodnak, ha megpróbálom, akkor is… nem lehet nyerni! De ez így megy Maxszal, vagy ütközünk, vagy nincs előzés, hacsak nem csinálod pont tökéletesen és nem rakod őt a tökéletes pozícióba. Megfizettem az árát annak, hogy nem végeztem elég jó munkát ma, de boldog vagyok a második hellyel.”
A brit később egy meglehetősen csípős hangvételű nyilatkozatot adott, amiben többek között azt mondta, hogy Verstappen azt tesz, amit akar – de aztán megpróbálta elvenni az élét a megjegyzésnek. Ez a nyilatkozat ide kattintva olvasható.
Andrea Stella csapatfőnök is megszólalt a témában, szerinte Norris visszatekintve jobban járt volna, ha nem megy be Verstappen mellé – mindenesetre nagyon örült az idei második kettős győzelemnek.
Russell akkor tudott teljesíteni, amikor számított
„Nagyon boldog vagyok a harmadik hellyel” – kezdte értékelését Russell. „Szenvedtem ezen a hétvégén, mindig le voltam maradva. De ma, amikor számított, sikerült jó eredményt szerezni. Gratulálok a McLareneknek, akik nagyon messze vannak tőlünk.”
Különleges LEGO-parádé az F1-es Miami Nagydíj előtt
Rendkívüli látványosság vezette fel a mai Miami Nagydíjat: a szokásos kamionos parádé helyett a húsz F1-es pilóta egyedi, kétszemélyes LEGO-autókba ült, és ezekben hajtottak végig az 5,4 kilométeres pályán. A látványos bemutató a LEGO és a Formula–1 hosszú távú együttműködésének része, és az első állomása egy egész szezonon átívelő családi eseménysorozatnak.
A rendhagyó autókat a LEGO F1 Speed Champions sorozat ihlette, amelyet még tavaly év végén mutattak be. Minden csapat saját, testre szabott járművet kapott, egyedi festéssel és szponzori logókkal, hogy minél hűbben tükrözzék a valódi F1-es gépeket.
A látványos LEGO-autók a csehországi Kladnóban készültek, ahol egy 26 fős csapat – tervezők, mérnökök és LEGO-építők – több mint 22 000 órát dolgozott a projekten. A járművek mérete csaknem megfelel a valódi F1-es autókénak, közel 400 000 LEGO-elemből állnak, 1000 kilogrammot nyomnak, és akár 20 km/h-s sebességet is képesek elérni. A részletgazdagság lenyűgöző: még autentikus Pirelli gumik is helyet kaptak rajtuk.
McLaren-főnök: A Red Bull úgy állítja be, mintha csodákat tenne
Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke nem ért egyet azzal az értelmezéssel, hogy a Red Bull jelentős lemaradásban lenne a konstruktőri éllovashoz képest, és egyedül Max Verstappen vezetői képességeinek köszönhetően ér el kiemelkedő eredményeket. Ezt a narratívát a Red Bull kreálja, viszont a számok és tények mást mondanak – fogalmazta meg az olasz csapatvezető:
„A Red Bull nagyon jó abban, hogy gyors autókat építsen, kivételesen jók a gyors autók elvezetésében, és kivételesen jók abban is, hogy narratívát kreálnak az előnyükről-hátrányukról” – fogalmazta meg Miamiban Stella, miután Verstappen hatból harmadik alkalommal szerzett rajtelsőséget egy időmérőn.
„Minden egyes lehetőséget kiaknáznak, hogy versenyben legyenek, és ezeket a lehetőségeket időnként arra is felhasználják, hogy olyan narratívákat kreáljanak, miszerint ők itt csodákat tesznek, a többieknek kellene megnyerniük minden szabadedzést, időmérőt és futamot is.”
Elhunyt Jochen Mass
Vasárnap 78 éves korában elhunyt Jochen Mass, aki 105 nagydíjon állt rajthoz a Formula–1-ben, és egy futamot nyert, a világbajnokságban pedig háromszor végzett az első tíz között. A német versenyző karrierje legnagyobb sikerét 1989-ben érte el, amikor a Sauber Mercedes csapatával megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.
Monacói FE: Rowland elhúzott, Buemi közel hat év után nyert újra
A hétvégén Monacóban versenyzett a Formula-E mezőnye, méghozzá ezúttal két versenyt is rendeztek a hercegség legendás utcáin. A szombati versenyen a bajnokságot is vezető Oliver Rowland taktikázott a legjobban, így a Nissan pilótája idei harmadik győzelmét aratta, míg mögötte két korábbi világbajnok, Nyck de Vries és Jake Dennis futott be a dobogós helyeken.
A vasárnapi viadalra vizes pályán került sor, ahol Rowland akár duplázhatott is volna, de végül Sebastien Buemi diadalmaskodott: az Envision Jaguar versenyzője a 2019-es New York-i évadzáró óta először, azaz csaknem hat év után nyert ismét futamot a Formula-E-ben, 14. sikerével ráadásul ismét egyedüli rekorder az elektromos szériában. Rowland lett a második, Nick Cassidy a harmadik, előbbi pedig ezzel tetemes, 48 pontos előnybe került a vb-összetettben a szombaton kieső, vasárnap negyedik Antonio Felix da Costával szemben, aki egyetlen ponttal előzi porschés csapattársát, a Monacóban hatodik és hetedik helyezéseket gyűjtő Pascal Wehrleint.
Verseny közben kapott szívrohamot, életét vesztette egy olasz ralipilóta
Tragédia történt az olaszországi Rally della Valle d’Aostán: verseny közben elhunyt az 54 esztendős Massimiliano Ponzetti.
A halálesetet azonban nem baleset okozta: a Renault Clio sofőrje két gyorsasági szakasz között, az összekötő etap útvonalon haladt a közúti forgalomban, amikor rosszul lett, és nekiütközött egy korlátnak. A rendőrség és a mentők perceken belül megérkeztek, de már nem tudtak mit tenni, az első jelentések szerint Ponzetti szívrohamot kapott, és életét veszítette.
A versenyt természetesen megszakították. Az aostai rendőrség nyomozást indít a haláleset körülményeivel kapcsolatban.
Top 10-be sem jutott Michelisz a TCR-nyitányon
Egyszer sem fért be az első tízbe a három futamból Michelisz Norbert a TCR Világsorozat mexikóvárosi nyitányán, így mindössze 12 szerzett ponttal a bajnokság utolsó helyén áll a hétvégét követően.
A szenvedés persze nemcsak a magyar versenyzőre, hanem a teljes BRC Hyundaira igaz volt: jól mutatja, mennyire pocsékul szerepelt a büntetősúlyokkal is megpakolt Elantra a magaslaton, hogy a fordított rajtrácsos második versenyen a pole-ból induló Mikel Azcona is nagyon gyorsan kicsúszott a top 10-ből.
Michelisz végül a World Tour értékelését tekintve két 13. és egy 11. helyezést tudott felmutatni a három futamon. Az elsőn egyébként egy nagy balesetet úszott meg, amikor épp csak elkerülte Ignacio Montenegro előtte a falba forgó Hondáját – igaz, egy defektet így is összeszedett a regnáló TCR-bajnok.
Molnár Martin dupla dobogóval és leggyorsabb körrel zárt Silverstone-ban
Újabb sikeres hétvégét teljesített Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője két dobogós helyezést ért el Silverstone-ban, a hétvége utolsó futamán pedig az övé lett a leggyorsabb kör.