A mai napon megjelent hírek összefoglalója:
Jövőre érkezik Brad Pitt F1-es filmje
A Formula-1 és a mozit készítő Apple Original Films keddi bejelentése alapján kijelölték a premier dátumát: egy év múlva, 2025. június 25-én érkezik a vászonra a Brad Pitt nevével fémjelzett produkció a hagyományos és IMAX-mozikba. (Ez a „nemzetközi” bemutató időpontja, Észak-Amerikában két nappal később, június 27-én lesz a premier.)
A sajtóközleményből kiderül, hogy Joseph Kocinski rendező stábja a 2024-es szezonban folytatja a tavaly megkezdett forgatást versenyhétvégéken: az APX GP ott lesz a július 5-7-i Brit Nagydíjon, majd számos további F1-es helyszínen. A terepmunka az Abu Dhabi Nagydíjon fejeződik be, ezt követően indulnak az utómunkák.
Nem akar fekete F1-es Ferrarit Hamilton
Egyeztetett John Elkann Ferrari-elnökkel, és több közös projektjük is lesz a pályán kívül – de nem akarja feketére festetni az ikonikus vörös Ferrarit Lewis Hamilton.
A brit pilóta sok olyan ügyért harcol az autón kívül, ami a társadalom elfogadását, a sokszínűséget helyezi előtérbe. Amikor megkérdezték a témáról Hamiltont, így válaszolt:
„Egyértelmű, hogy beszéltünk a hatást elérő munkákról Johnnal, és a csapatnak sok ilyen projektje van, szóval szorosan együtt fogunk dolgozni a Mission 44 kampányommal, és az ő projektjeikkel. Szerintem a sporton belül is többet kell még tennünk, de azon kívül is sokat tehetünk együtt. De nem, nem fogom erőltetni a fekete autót.”
Wolff: Változtatni kell a 2026-os szabályokon
Még mindig nem tiszta minden az F1 2026-os szabályaival kapcsolatban, de Toto Wolff szerint a motorokhoz nem lehet hozzányúlni, azok véglegesek – de az aköré kigondolt karosszéria még nem az igazi, hiába mutatta be nemrég a szabályzatot az FIA. A Mercedes vezére úgy gondolja, hogy lesznek még változtatások ahhoz képest, mert egyszerűen szükségesek.
„A motor terén a hajó már elment, vannak csapatok, amelyek úgy érzik, hogy hátrányban vannak, és mások, az autógyártók úgy érzik, hogy jó munkát végeztek. Ez normális, megszokott küzdelem a szabályokkal kapcsolatban” – mondta Wolff.
„A karosszériával kapcsolatban az FIA és a csapatok egyetértenek abban, hogy optimalizálni kell a szabályokat, mert az autók teljesítménye ezen a ponton nem elég jó. Biztos vagyok benne, hogy ezt el tudjuk majd érni. Vannak változtatások, amelyek lehetségesek, és amiket meg is kell lépnünk, de a motor terén a folyamat már túlságosan előrehaladott.”
Lehet-e F1-es világbajnok idén a McLaren?
Oscar Piastri szerint már idén is lehet keresnivalójuk, bár hátrányban vannak, de szoros csatát vár a folytatásban a Red Bull-lal és a Ferrarival.
„Nehéz lesz, de egyértelműen ott lehetünk a harcban. Sok pontot szereztünk Kanadában, és nagyon kiegyensúlyozottak vagyunk az utóbbi hétvégéken, és több különböző pályán is erősek voltunk. Vannak még megoldandó problémák, apróságok, de amikor bajnoki címért harcolsz, akkor a kis dolgok is nagyon számítanak” – tekintett előre Piastri.
„Nyilván előrébb van a Red Bull, nem sokkal vagyunk a Ferrari mögött, de nyilván sok pontot szereztünk mostanában, de ott vagyunk az esélyesek között. Nagyon nagy második félszezon lesz ez” – zárta gondolatait az ausztrál.
„Russell túlerőltette, 110%-ot akart” – Montoya
George Russell hozzáállását értékelte Juan Pablo Montoya: a korábbi F1-es pilóta szerint túllépte a határokat a brit, de ő megérti, hogy miért akart mindenáron erőn felül teljesíteni a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon.
„Azért hibázott, mert 110%-on akart menni végig. Ha megnézzük, amikor odakerült a Mercedeshez, a csapat azóta nem tud nyerni. Győzött 2022-ben Brazíliában és ennyi, a Mercedes tavaly sem volt gyors, és idén sem az eddig. Szóval ha van esélyed nyerni, akkor nem fogsz konzervatívan vezetni” – mondta Montoya.
„A probléma az, hogy pontosan a hibái miatt nem lett végül esélye a győzelemre. Túl sokat hibázott, de nem szabad elítélni azért, mert megpróbálta. Azért hibázott, mert túl gyorsan ment, mert őrült módon erőltette” – tette hozzá a kolumbiai.
Sainz a vakbélműtétjéről mesélt
A dzsiddai vakbélműtétjéről és arról a hétvégéről mesélt a Ferrari spanyol F1-es pilótája: ő azon volt, hogy előbb teljesítse a futamot, és utána jöhet a beavatkozás...
„Megkérdezték, hogy milyen régóta tart, mondtam, hogy két napja, amire azt válaszolták, hogy az őrültség, mert ha megreped a vakbél, akkor bele is halhatok, és az operáció is háromszor tovább tart. Én csak az F1-en gondolkodtam, szóval azt kérdeztem, hogy ha elég erős gyógyszert adnak, akkor kibírom-e a futamot, és jöhetek-e utána a műtétre, de azt mondták, hogy nem, mert súlyos dolog történhet, és a vakbélrepedés miatt meghalhatok.”
A teljes sztori itt olvasható!
Pitwall Talk: Ilyen sztori még nem volt!
Megjelent legfrissebb műsorunk, a Pitwall Talk aktuális epizódjában a hétvégi Le Mans-i 24 órás futamot beszéltük ki. Megtekinthető a YouTube-csatornánkon!