Az F1-ben talán a McLaren részéről érkező nyilatkozatok jelentették a legfontosabb híreket a mai napon, ugyanis Zak Brown vezérigazgató, valamint Lando Norris is odaszúrt egyet-egyet a rivális Red Bullnak.
Brown arról beszélt, hogy Christian Horner körül továbbra is repedezik az energiaitalos alakulat, mérgező a légkör Milton Keynesben, és szerinte ez hatással lesz majd az istálló teljesítményére. „A Red Bull egy meglehetősen mérgező közeg jelenleg. Még több távozó lesz. Newey távozása fontos, mert szerintem sokan vele kezdtek el dolgozni a Red Bullnál. Már említettem, hogy keringenek önéletrajzok. Ilyen mindig van, de most nagyobb szintű kényelmetlenséget látni. Úgy gondolom, a jövőben a szponzorokkal is nehezebb lesz, mert alaposan megnézik, kivel hozzák hírbe magukat. Trükkös egy helyzet ez” – mondta Brown.
Norris pedig arra tett utalást, hogy Sergio Perez miatt igazából csak egy autóval küzd a Red Bull, emiatt jobb esélyei vannak a McLarennek. „Hogy őszinte legyek, szerintem jelen pillanatban a Ferrari és köztünk van csata. Úgyhogy tovább fogjuk nyomni, és úgy vélem, jelenleg ez az egyik legnagyobb erősségünk. A McLarennél két versenyzőnk van, akik ott vannak az elejében és nem hibáznak, és gyakorlatilag mindent kihoznak az autóból hétvégéről hétvégére. Igen, ritkaságnak számít, hogy nincs sok ilyen csapat a mezőnyben. De végső soron úgy gondolom, a kettő jobb lesz az egynél, mint Max esetében” – nyilatkozta a brit.
Verstappen egyébként azt mondta erre, hogy akár egyedül is meg tudja nyerni a konstruktőri vb-címet: „DÚgy vélem, amíg nyersz, azaz 25 pontot szerzel, addig szerezhetnek akár második és harmadik helyet is a többiek, akkor sem veszítesz túl sokat. És akkor olykor beleférnek az ilyen kisiklások” – mondta a világbajnok.
Dr. Helmut Marko koronavírusos volt két hete
Az osztrák OE24-nek adott interjút az F1-es szezon és a Red Bull helyzetéről dr. Helmut Marko, a beszélgetés legérdekesebb információja azonban a 81 éves Marko egészségi állapotához kötődik. A Red Bull tanácsadóját ugyanis arról kérdezték, hogy fel tud-e töltődni a hazai futama (Spielberg), és úgy összességében az európai triple header előtt, amire azt válaszolta, hogy jó lenne, ugyanis a Monacói Nagydíj után (tehát május legvégén, nagyjából két héttel ezelőtt) koronavírusos lett, és ez a fertőzés eléggé le is döntötte a lábáról, saját bevallása szerint még beszélni sem tudott.
Szerencsére pár nap alatt felépült, összeszedte magát, és azt mondta, hogy most már jól van, de Montreal után azért még ráfér a pihenés a jövő hétvégi Spanyol Nagydíj előtt.
A Mercedes már Antonelli csapata lesz?
Továbbra sem dőlt el hivatalosan, ki lesz 2025-től a Mercedes másik versenyzője George Russell mellett a távozó Lewis Hamilton helyén. Toto Wolff ugyanakkor az F1-es Kanadai Nagydíj hétvégéjén minden eddiginél egyértelműbbé tette, hogy Andrea Kimi Antonelli a fő jelöltjük: mint fogalmazott, a fiatalokra és kiemelten a Formula-2-ben szereplő 17 éves olaszra szeretnének koncentrálni, hogy őt felkészítsék a Formula-1-es ülésre.
Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve úgy véli, ez már egy lefutott meccs – és a Sky Sports F1-nek nyilatkozva azt is elmondta, miért: „Toto Wolff nem fog elfogadni más megoldást, mint Antonellit. Az ajtó bezárult ott. Ez most már Antonelli csapata a jövőre nézve. Évek óta erre készül. Toto Wolff egója is nagy szerepet játszott abban, hogy Antonellit választja. Be akarja bizonyítani a világnak, hogy helyes volt fogadnia a fiatal olaszra, amikor még csak 12 éves volt. Meg akarja mutatni, hogy már akkor látta benne a jövő világbajnokát.”
Verstappen legyőzné Schumachert és Sennát?
Ez a véleménye a korábbi F1-es csapatfőnök Eddie Jordannek: szerinte ennyire jó és erős Verstappen, akinek a vérében van a versenyzés.
„A kezemet a szívemre teszem és őszintén hiszem, hogy ha Sennát, Schumachert és Maxot azonos autóba ültetnénk ugyanazon a versenyen egy adott pillanatban, akkor szerintem Max felülkerekedne rajtuk. Tényleg úgy gondolom, hogy Max legyőzné őket, mert annyira jó. Nagyon erős, és már nagyon régóta versenyez” – mondta Jordan a Formula for Success podcast adásában.
„Becsuktam a szemem és vártam az ütközést” – Hülkenberg Tsunoda elkerüléséről
Az F1-es Kanadai Nagydíj utolsó köreiben jártunk, amikor a kilencedik helyen haladó Yuki Tsunoda hibázott és átszánkázott a füvön a 8-as kanyarban, éppen a mögötte lévő bolyban autózó Nico Hülkenberg elé visszaforogva a pályára, aki épp csak elkerülte a Visa Cash App RB autóját. A Haas német versenyzője így idézte fel a jelenetsort, amikor arról kérdezték, hogyan kerülte el Tsunodát:
„Egyszerűen nem tudom. Próbáltam reagáltam, próbáltam megállni és elkerülni őt, de millimétereken múlhatott. Nagyon-nagyon közelinek tűnt, ezért becsuktam a szemem és csak vártam az ütközést, de valahogy sikerült szerencsésen megúsznom.”
Nem bízza el magát Kanada után az Aston Martin
Versenyképesebbek voltak és mindkét F1-es autójukkal pontot szereztek Montrealban, de figyelmeztetnek: más pályákon nehezebb dolguk lehet.
„A pálya határozottan passzolt az autónkhoz. Gyorsak vagyunk az egyenesekben, nem kell annyira sok leszorítóerő, hatékony a DRS, ezek mind jól jönnek Kanadában. Valószínűleg így is nehezebb lesz az autót vezetni például Barcelonában vagy Budapesten, a hosszú kanyarokban” – mondta Lance Stroll.
Itt a friss Formula Podcast
Mészáros Sándor és Gellérfi Gergő kanadai futamértékelője már hallgatható a különböző felületeinken!
Elkezdődött a Le Mans-i 24 órás eseménysorozata
Kora délután az első szabadedzéssel kezdetét vette az idei Le Mans-i 24 órás verseny pályaakciója, majd a Toyota sikerét hozó gyakorlás után 19:00-tól megrendezték az időmérő első szakaszát is, amely arról volt hivatott dönteni, hogy ki jut be a második, csütörtök esti szekcióba, amit hyperpole-nak neveznek.
A Hypercarok között komoly meglepetés történt: végül Dries Vanthoor futotta a legjobb köridőt a #15-ös BMW-vel, ő jutott tovább elsőként az időmérő kiemelt szakaszába, holnapra. Mögötte Sebastien Bourdais és a Cadillac Amerikából érkező, sárga festésű #3-as autója lett a második, míg Antonio Fuoco a harmadik pozícióba hozta be az #50-es Ferrarit.
A jelentős meglepetés viszont egyrészt az, hogy a leggyorsabbnak várt Porschék közül csak egyetlen egy, a világbajnokságot vezető #6-os autó csúszott be a top nyolcba, méghozzá épphogy csak a nyolcadik helyen – Kevin Estre nem egészen egy tizedmásodperccel előzte meg Callum Ilott #12-es Jota Porschéját.
Ugyanakkor Toyotából is csak az egyik jutott tovább, Kamui Kobayashi negyedik lett a #7-essel, Brendon Hartley viszont a 12. helyen zárt a #8-assal – a japánok autói többször is pórul jártak a nagy forgalom miatt. Ferrariból a két gyári jutott be (Fuoco mellett az #51-essel Alessandro Pier Guidi is ott van), Cadillacből is bent van a #2-es is (Alex Lynn révén), míg a BMW bombameglepetése mellett jegyezzük fel, hogy az ötödik helyen bent van Paul-Loup Chatin irányításával az Alpine #35-ös autója is.
Kiesett viszont a harmadik Ferrari, a hatból öt Porsche, mindkét Peugeot, az említett egyik Toyota, az egyik BMW, a harmadik Cadillac és természetesen mindkét Lamborghini, valamint az Isotta Fraschini is.
Ami a Le Mans-t illeti, érdekes hír még, hogy akkora őrület volt kedden Valentino Rossi körül, hogy a pénteki pilótaparádéra megerősítik majd a biztonsági intézkedéseket, mert a pilóták kényelmetlenül érezték magukat a Rossi körül tolongó szurkolók miatt.
Zárásképp pedig hadd ajánljuk figyelmetekbe egy másik műsorunkat, a Pitwall Talk mai adásában ugyanis éppen az idei Le Mans-ról beszéltünk, és áttekintettünk minden fontos tudnivalót a legendás egynapos 2024-es kiadásával kapcsolatban. Ha szeretnétek képbe kerülni a szombaton rajtoló verseny előtt, akkor ne hagyjátok ki: