DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 18. kedd
Hírösszefoglaló

Briatore és Antonelli is jöhet: a szerdai F1-es hírek

Russell válaszolt Hamiltonnak, Vasseur szerint három csapat harcolhat a győzelmekért, Vettel megkereste a Red Bullt, készül a megújuló Hungaroring: a nap F1-es hírei.

Új arcát mutatja majd a Hungaroring az F1-es mezőnynek július végén: látványos változáson esett át a paddock és a főlelátó mögötti nézőtéri terület is. Az első ütemben a szerződés szerint a rendezvénytér támfalai készültek volna el, ám a kivitelező – a Market Építő Zrt. és a Bayer Construct konzorciuma – úgy ítélte meg, hogy elvégzi a paddock kiszélesítését, és szerkezetkészre építi a célegyenes alatti két alagutat is.

Ezzel egyrészt előteljesít, másrészt megkönnyíti, felgyorsítja a 2024-es Formula-1-es futam utáni folytatást. A Hungaroringen zajló munkálatok első üteme május 22-én fejeződött be, persze igazából csak átmenetileg, hiszen a verseny után folytatódik a pálya felújítása. Részletek ebben a cikkben és az alábbi videóban:

 

Antonelli lesz az új F1-es sztár?

Az olasz Corriere dello Sport beszámolója szerint a nemrég Silverstone-ban rendezett harmadik F1-es Mercedes-teszt végleg eldönthette Andrea Kimi Antonelli sorsát. Arról már korábban is voltak értesülések, hogy a Mercedes a 17 éves juniorjuk mellett Mick Schumachert is autóba ültette a Brit Nagydíjnak otthont adó pályán – az istálló cáfolta, hogy egyfajta szétlövés lett volna ez a két pilóta között –, viszont a lap úgy tudja, hogy George Russell is vezetett a privát gyakorláson.

f1-antonelli-mercedes-teszt-3_1



Antonelli pedig állítólag nemcsak Schumachernél volt gyorsabb, hanem az egyszeres nagydíjgyőztes Russell-lel összevetve is kifejezetten erős teljesítményt nyújtott. A Corriere információi szerint az olasz a kvalifikációs szimulációk során ugyanolyan gyors volt, mint a brit, a hosszabb etapon pedig minimálisan még erősebb tempót is mutatott nála. 

Állítólag ez végképp meggyőzhette Wolffékat arról, hogy bevállalhatják Antonellit 2025-re a Mercedesnél. Az viszont, hogy a korábbi híreszteléseknek megfelelően esetleg már idén lehetőséget kaphat esetleg a Williamsnél, valamelyest valószínűtlenebbnek tűnik.

Hogy kicsoda Antonelli, milyen úton jutott el idáig, miért dédelgeti ennyire Wolff, és miért övezi ekkora felhajtás az ő szereplését, azt Formula Plusz rovatunk mai cikkében részleteztük: ez ezen a linken olvasható!

 

Visszatérhet Flavio Briatore?

Szintén olasz lapértesülések szerint a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo megkereste Flavio Briatorét, hogy segítsen nekik talpra állítani a 2024-es Formula-1-es szezont borzalmas formában kezdő, azóta csak minimálisan előrelépő, ráadásul a pilóták közötti balhéval is küzdő Alpine-t. 

A beszámoló szerint a korábbi F1-es csapatfőnök „speciális felügyelőként” csatlakozhatna a francia istállóhoz, ez a szerepkör pedig nem igényel állandó jelenlétet a nagydíjhétvégéken. Emellett a beszámoló szerint a Red Bulltól jövő év elején távozó tervezőgurura, Adrian Newey-ra is kivetnék a hálójukat.

 

Elégedettek az RB-nél

Mindkét pilótájával elégedett a Visa RB: Yuki Tsunoda hatalmas előrelépéséről beszélt Peter Bayer vezérigazgató, aki egyelőre nem foglalkozik 2025-ös F1-es versenyzőkérdésekkel.

„Rendkívül elégedettek vagyunk mindkét versenyzőnkkel. És hogy őszinte legyek, nem pazarolunk időt olyanokra, hogy ’ha’ meg ’mikor’. Nagyon erős a felállásunk. Remek tartalékpilótánk van. Nagyszerű tehetségek jönnek az F2-ben és az F3-ban. Jelenleg a teljesítményre koncentrálunk: a fókusz inkább az előttünk álló Aston Martinon van, nem a versenyzőkkel kapcsolatos beszélgetéseken.”

 

Russell válaszolt Hamiltonnak

George Russell reagált Lewis Hamilton azon nyilatkozatára, mely szerint ő hátrányban volt Monacóban a fiatalabb csapattárshoz képest, mert csak utóbbi kapta meg a Mercedes új fejlesztésű első szárnyát.

„Egy új első szárny volt erre a hétvégére, és kedden megegyeztünk abban, hogy feldobunk egy pénzérmét és meglátjuk, ki kapja. Lewis azt mondta, kipróbálja a szimulátorban és boldogan használhatom én a hétvégén, hiszen nem kockázatmentes a dolog.”

 

Három csapat küzdhet a vb-címért Vasseur szerint

Többcsapatos vb-harcról beszél Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke. Szerinte most már szinte kiegyenlítődtek az erőviszonyok a mezőny elején, legalább három csapat harcolhat a győzelmekért, úgyhogy izgalmas csatára számít a folytatásban is.

240008-ferrari-gp-monaco-2024-prove-libere_92bb68ed-3363-495e-9db3-0462bf819b0f_resize

„Ha megnézzük az utóbbi három-négy versenyt, Miamit, Imolát és ezt, sőt még vegyük ide Melbourne-t is, akkor azt látjuk, hogy mindenki egy tizedmásodpercen belül volt. Még a hosszú etapokra is igaz ez, hiszen Miamiban 40 kör teljesítése után két másodperccel végeztünk Max mögött, Imolában pedig 36 kör alatt szedtünk össze hat másodpercet. Most legalább három csapat van az élen, de szerintem a Mercedes sincs annyira messze. De legalább három csapat képes harcolni a pole-pozícióért és a győzelemért. Izgalmas ez, és remélhetőleg, ilyen is marad a szezon hátralévő részében” – mondta el Vasseur, aki szerint idén már sokkal jobban le is csap a lehetőségekre a Ferrari, mint előzőleg.

 

Vettel érdeklődött a Red Bullnál?

Dr. Helmut Marko, a Red Bull sportszakmai tanácsadója azt állította a Formule1.de portálnak nyilatkozva, hogy Sebastian Vettel megkereste őket egy esetleges F1-es visszatérés kapcsán:

„Többször is érdeklődött nálunk, de nem hiszem, hogy kellemes lenne Max Verstappen mellett vezetnie” – mondta a mind a négy vb-címét az energiaitalosokkal begyűjtő versenyzőről Marko, hozzátéve: „Ha helyesek az információim, akkor úgy fest, a Porsche és a hosszútávú versenyzés irányába mozdul el. Úgy gondolom, az egy nagyon jó lépés lenne számára.”

 

Elmarad az indiai MotoGP-futam, legalábbis idén

Végezetül pedig MotoGP: Az elmúlt hetekben már röppentek fel pletykák azzal kapcsolatban, hogy a szervezők még tartoznak kifizetésekkel többek között a Dorna felé is a tavalyi első verseny kapcsán, és emiatt lefújhatják a szeptemberre tervezett Indiai Nagydíjat.

Szerdán ezt a FIM és a Dorna meg is erősítette: a közlemény úgy fogalmaz konkrétan, hogy idén nem rendezik meg az indiai fordulót, helyette az eseményt a 2025-ös idény elejére tolják át „működési megfontolásokból”. A közlemény szerint a 2025 márciusi időpont időjárási szempontból is optimálisabb lesz a tavalyi őszi hőséggel szemben a nézők és a versenyzők számára egyaránt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: