DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Hírösszefoglaló

Verstappen szerződése és Antonelli jövője: a mai F1-es hírek

A Formula.hu napi hírösszefoglalója a hétfői F1-es eseményekről és más érdekességekről.

Továbbra is csendes napjaink vannak, ma sem történt túl sok minden az F1-ben. A legfontosabb fejlemény az, hogy brit sajtóértesülések szerint Christian Horner tudta nélkül került bele Max Verstappen Red Bull-szerződésébe az, hogy dr. Helmut Marko távozásával ő is szabadon elhagyhatja az energiaitalosok alakulatát a 2028-ban lejáró szerződése ellenére. Részletek ezen a linken!

Szintén ehhez a témához kapcsolódik Jos Verstappen megszólalása is, aki arról beszélt, hogy szeretne békét a Red Bullon belül. Újra nyugalomra van szükség, de a körülményeket tekintve ez szerintem eltart egy darabig. Nem tudok sokat mondani az ügyről, de remélhetőleg hamarosan újra a versenyzésre tudnak koncentrálni, mert erről szól az egész. És fontos, hogy Max továbbra is nyerjen. Az autó nagyon jól működik, közte és és a mérnökök között nincs semmi baj. Max a legtöbbször ki tud kapcsolni, de sok kérdést kap ezzel kapcsolatban, amit nem szeret, de ez is a Formula–1 része” – idézi őt a belga Sporza hírügynökség.

SI202402280394_hires_jpeg_24bit_rgb_resize_1



A Red Bullhoz kötődik az anyacég második számú csapata, a VCARB, amellyel kapcsolatban Laurent Mekies csapatfőnök szólalt meg. Egyrészt méltatta Yuki Tsunodát, aki szerinte folyamatosan fejlődik így a negyedik szezonjára: „Azt várjuk Yukitól, hogy megtegye a következő lépést, hiszen a legjobbak lépésről lépésre haladnak. Egyre jobban értik a gumikat, egyre gyorsabbak lesznek az adott helyzetekben. Fejlődnek az alapvető érzéseik az autóban, hogyan kapcsolják össze ezt azzal, amit a mérnökeikkel megbeszélnek, s hogy milyen mély kapcsolatot tudnak kiépíteni a csapattal.”

Másrészt beszélt arról is, hogy mi lesz Liam Lawsonnal, a tartalékkal, aki a lehetőségre vár a tavalyi bemutatkozása óta: „Minden lehetőséget megragadunk, hogy autóba ültessük. A múlt hónapban Imolában a 2022-es autóval vezetett. Gyakorlatilag minden hétvégén velünk lesz, és a szimulátorokban is dolgozik nekünk. Megpróbáljuk őt a lehető legjobban felkészíteni.”

Ha már juniorpilóták: a Ferrarinál a fiatal versenyzőkkel foglalkozó Jock Clear elmondta, szerinte kié volt a legerősebb F1-es debütálás – persze igazságtalanság lenne egy az egyben összevetni őt Oliver Bearmannel. Ugyanis Jacque Villeneuve-öt hozta fel: „Jacques már nyert egy IndyCar-bajnokságot, amikor F1-es autóba ült, de akkor is ő a pole-ba rakta az autót Melbourne-ben, és meg is nyerte volna azt a versenyt 1996-ban, ha Adrian nem mondja, hogy álljunk félre, és hagyjuk Damont nyerni” – idézte fel Newey döntését, ami a későbbi világbajnoknak, Damon Hillnek kedvezett.

Szintén a fiatalokhoz kapcsolódik Andrea Kimi Antonelli, aki a Mercedes szupertehetségeként most kezdte meg az F2-es szereplését, de sokan már az F1-ben látnák 2025-re. Felmerült, hogy Antonelli a következő évben a Williamsnél debütálhat a csúcskategóriában, ahol az őt jól ismerő korábbi Mercedes-szakember, James Vowles a csapatfőnök. A helyzetről maga Vowles beszélt: „Nincs kétségem afelől, hogy Kimi bekerül az F1-be. Hihetetlenül jól teljesített a juniorszériákban, de ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül a Williamshez kerül. Alex Albonnak szerződése van velünk a jövő évre itt van, és persze Logan Sargeantnak is van szerződése idénre, ahogy a junioroknak is. Az a kérdés, hogyan alakulnak a dolgok a következő hat hónapban.”

 

Gasly csapatot vett, Schumacher Hamilton helyére pályázik

Pierre Gasly, az Alpine 28 éves versenyzője a francia harmadosztályú FC Versailles labdarúgócsapatban vásárolt részesedést. „Gyermekkorom óta focirajongó vagyok, így örömmel tölt el, hogy az FC Versailles társtulajdonosa lehetek” – tette közzé a közösségi médiában Gasly. A francia versenyző elmondása szerint elhivatott a csapat hosszútávú fejlődése iránt, illetve olyan értékeket hozna magával, ami hozzájárulhat a klub ambícióihoz.

Mick Schumacher elmondta, miért bízik a Mercedes ülésében: Lewis Hamilton eligazolásával kapcsolatban tért ki erre. „Ez számomra is jó hír, hiszen azon fiatal versenyzők közé tartozom, akik már elég sok tapasztalattal rendelkeznek, ezért úgy gondolom, hogy még akár az F1-ben is történhet velem valami jó.” Végül pedig azt is megerősítette, hogy beindulóban lévő endurance-karrierje ellenére továbbra is az F1-be vágyik vissza: „Természetesen. A szerelmem még mindig a Formula–1. És mindig is az lesz, ez nem is kétséges.”

F1-en kívüli híreink közé tartozik, hogy lecsapott a Moto2-es tehetségre a Ducati: a bolognaiak bejelentették, hogy 2025-ben velük debütál a tavaly a középső kategóriában futamokat nyerő Fermin Aldeguer a MotoGP-ben. Részletek itt!

Szintén MotoGP: a BMW állítólag nem zárja ki, hogy csatlakozzon a motoros szériához. „A BMW M évek óta a MotoGP járműpartnere. A BMW M főnökeként jelen voltam a versenyeken, ismerem a vezetőség embereit és márkaként van jelenlétünk ott. De az világos, hogy kell lennie értelmének számunkra a szerepvállalásnak, és pontosan ezért vizsgáljuk közelről. Nem zárnám ki a lehetőséget” – mondta Markus Flasch, az új igazgató.

Egy kis magyar rali: a több világsztárral is együtt dolgozó Eurosol RS Skoda Fabiájával indul 2024-ben a Német Motorsport. Német Gábor és Németh Gergely szeretne a magyar bajnokság élmezőnyéhez felnőni, és tovább fejlődni az előző idény negyedik helyét követően. Részletek ezen a linken!

Végezetül pedig hadd ajánljuk Pitwall című műsorunkat: heti hírösszefoglalónk legfrissebb adása megtekinthető a YouTube-csatornánkon!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: