A nap legfontosabb hírét kollégánk, Mészáros Sándor hozta: a Formula.hu exkluzív információi szerint dr. Helmut Marko aláírta új szerződését a Red Bull-lal, és változatlan szerepkörben további három évig marad az energiaitalosok kötelékében. 2023 során több alkalommal is nagyon távol voltak ettől a felek, rengeteg minden vezetett el odáig, hogy ez megtörténjen, és a Dietrich Mateschitz védelméből utóbbi halálával kikerülő Marko maradhasson, de az aláírás megtörtént. Részletek itt!
Szintén a nap egyik fontos érdekessége, hogy az Aston Martin is bejelentette F1-es autóbemutatójának időpontját: az immár Aston Martin Aramco F1 Team néven induló silverstone-i alakulat arról tájékoztatta a sajtó képviselőit, hogy az AMR24-et február 12-én fogják leleplezni. Ezzel immár négy csapat bemutatójának időpontja került nyilvánosságra: a Williams és a Stake (azaz Sauber, azaz ex-Alfa Romeo) február 5-én tárja a nyilvánosság elé idei versenygépét – vagy legalábbis annak bemutatóváltozatát –, a Ferrari pedig egy nappal az Aston Martin után, február 13-án érkezik.
Ezen felül főleg Max Verstappen-híreket és nyilatkozatokat tudunk betenni az esti összefoglalónkba. Egyrészt arról beszélt a háromszoros világbajnok, hogy ő legszívesebben Lando Norrist választaná csapattársának, és úgy vélik, hogy ők ketten alkothatnák a mezőny legerősebb párosát, hozzátéve, hogy a jelenlegi párosok közül is a McLarenét mondaná a legjobbnak Norrisszal és Oscar Piastrival.
Másrészt Sergio Perez teljesítményéről is beszélt, és úgy fogalmazott, hogy szerinte a mexikói az év elején sem volt hozzá közel, hiába tűnt úgy akkor az eredmények és a tabella alakulása alapján. Hogy miért gondolja ezt, és hogy vajon neki fejleszti-e az autóját a Red Bull, arról ebben a cikkben számoltunk be!
Szintén Verstappen-sztori az, hogy szabályt változtatna Lewis Hamilton és Charles Leclerc austini kizárása miatt. Kiemelte, hogy a két csapat nem szándékosan állította túl alacsonyra az autóit azon a hétvégén, csak az elrontott sprintszabályok miatt nem tudtak módosítani a setupon az első és egyetlen szabadedzést követően. Azt is hozzátette viszont, hogy a sprintekről alkotott véleménye egyébként sem változott: „Már én sem tudom pontosan követni, hogy éppen mik a szabályok. El vagyok veszve, tiszta cirkusz az egész.”
Érdekes top hármat nevezett meg Nico Hülkenberg, amikor a 2023-as szezon legjobb pilótáiról kérdezték, hiszen Max Verstappen és Fernando Alonso mellett Pierre Gaslyt tette a harmadik helyre. A német így indokolt: „Az ő esetében alábecsülik, hogy csapatváltáson esett át, és rögtön nagyon jó szinten van. A legtöbb versenyzőnek, és ezt tapasztalatból is mondom, időre van szüksége ahhoz, hogy minden zökkenőmentesen működjön az autóval és a csapattal. Ez általában időbe telik, ő viszont rögtön Esteban szintjén volt, sőt gyakran még meg is előzte őt a kvalifikáción. És ez szerintem igen erős teljesítmény.”
Még egy kis bulvár: még a monacói utcák luxusautó-felhozatalában is nagy feltűnést keltett Charles Leclerc legújabb szerzeménye, a mindössze 599 példányban elkészült Ferrari 812 Competizione Aperta egyik példánya. A több mint félmillió fontos árcédulát viselő autóban egy 6,5 literes (egyes feltételezések szerint az utolsó 12 hengeres) V12 erőforrás dolgozik, mely 819 lóerős teljesítményre képes.
Indul a Dakar
Végezetül pedig két Dakar-hír. Egyrészt brutális sérüléseket szenvedett még decemberben, ezért kihagyja a pénteken induló sivatagi száguldást Matthias Walkner, a korábbi Dakar-győztes motoros. Egy kaliforniai teszten a por miatt nem vett észre egy öt méter mély szakadékot a pályán, és beleesett. Az incidens után azonnal kórházba szállították, ahol kiderült, hogy 31 darabba tört a bokája, és nyílt törése lett a sípcsontjában, a szárkapocscsontjában és a lábfejében is. Még ott, Kaliforniában átesett egy nagyon hosszú műtéten, majd hazaszállították Ausztriába, Grazba, ahol egy újabb 15 órás beavatkozás következett még karácsony előtt – a medencéjéből vettek ki csontot ahhoz, hogy a bokáját a lehetőségekhez képest helyre tudják hozni.
Másrészt pedig megkezdődött a szócsata az autós esélyesek között: a Prodrive versenyzője, Nasser Al-Attiyah odaszólt a nagy rivális Audi csapatának. „Audi? Csak három napot adok nekik, és haza fognak menni, száz kilométer után láttuk ezt Marokkóban és Aragonban is” – utalt a 2023-as világbajnokság két futamára Al-Attiyah, egyúttal rámutatott arra is, hogy az Audi az utóbbi két évben megbízhatósági problémák miatt nem tudott érdemi eredményt elérni a Dakaron.
A csípős megjegyzésre a sivatagi száguldás háromszoros győztese, az Audi gyári pilótája, Carlos Sainz reagált: „Azt gondolom, amit akar. Nehéz évünk volt, problémáink voltak a versenyeken, de látom a pozitív oldalát is. Szerintem ami Aragonban és Marokkóban történt, az most nem fog megtörténni.”
Dakar-felvezető videónk megtekinthető a YouTube-csatornánkon: