Egy igazi hír jutott a mai napra, mégpedig az, hogy a Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur elárulta, hogy február 13-án mutatja majd be új 2024-es F1-es autóját a Scuderia. Vasseur nem árulta el sem az autó nevét, sem azt, hogy hol és milyen formában zajlik majd a bemutató, csak azt, hogy egy nappal Valentin-nap előtt, vagyis a megszokottnál minimálisan korábban tartják, mert így is kevés idejük marad utána a szezonrajtig.
Arról viszont ismét beszélt, hogy jelentősen átalakul a Ferrari autója a 2023-ashoz képest: úgy fogalmazott, hogy az alkatrészek 95%-át kicserélik, ami elég komoly újratervezést jelent. Vasseur szavai ezen a linken olvashatók!
Szintén ő beszélt arról is, hogy 2023-at értékelve nem elégedett a harmadik hellyel, viszont elégedett azzal, ahogy a csapat reagált a kihívásokra, és hogy milyen fordulatot tudtak bemutatni az év során. Azt is hozzátette, hogy a Scuderia felsővezetésével folyamatosan egyeztet, nincs szüksége rá, hogy John Elkann elnök, vagy Benedetto Vigna vezérigazgató az év végén megmondja neki, hogy nem jó eredmény a konstruktőri harmadik hely.
Egy pilótapiaci pletyka is jutott erre a napra: Nico Hülkenberg ugyanis állítólag továbbra is érdekli az Audit. A Saubert 2026-tól átvevő, de a döntésekben már is aktív szerepet vállaló autógyár állítólag már 2024-re is szerette volna leigazolni a rutinos német pilótát, de a Haas érvényesítette a szerződésében foglalt opciót, így Hülkenberg nem mehetett sehova. 2025-re azonban ez megváltozhat.
Fernando Alonso arról beszélt, hogy nem fog odáig eljutni az F1-ben, hogy elkezdjen lassulni, ezért nem is ez fog véget vetni a pályafutásának, hanem a rendkívül sűrű és megterhelő versenynaptár, a triple headerök. Mint mondta, ebből lesz elege, illetve előbb lesz belőle elege, mint magából a versenyzésből, és soha nem a tudása vagy a motivációja fog megkopni, hanem egyszerűen már mást fog előtérbe helyezni. Azt is megpendítette, hogy már a 2024-es szezon is vízválasztó lehet a 24 versenyhétvégéjével.
George Russell a saját terveiről és helyzetéről beszélt: pályafutása eddigi legnehezebb, legkeményebb idényének nevezte 2023-at. Azt viszont kijelölte, hogy mi a célja: 2024-ben le akarja győzni házon belül Lewis Hamiltont, mert a 2022-es egálközeli teljesítmény után idén simán kikapott tőle.
Hamiltont Charles Leclerc is megemlítette: a Ferrari monacói pilótája szerint ő nem látja ugyanazt egy másik autó mögött haladva, mint a Mercedes britje. Hamilton Mexikó után mondta neki, hogy mit látott Verstappen autóján, de Leclerc szerint ő ezt nem veszi észre, ő a belsőkamerás felvételek alapján tudja csak megfigyelni, hogy melyik autó hogyan viselkedik.
Christian Horner egy rövid sztorit mesélt el: „1989-ben a Junior Karting Championshipben versenyeztem, és ott versenyeztem Max Verstappen anyukája ellen. Akkoriban top tízes volt világszinten, fantasztikus volt. Hogy legyőzött-e? Igen, legyőzött” – ismerte el a Red Bull későbbi F1-es csapatfőnöke.
Formula+ rovatunkban összegyűjtöttünk öt rekordot, amit a Red Bull csapatként megdöntött idén; nagyrészt a Mercedes és a McLaren legendás szezonjait múlta felül a társaság 2023-ban. A cikk itt olvasható!
Végezetül pedig egy szolgálati közlemény: megjelent a Formula Motocast legfrissebb adása, benne az idei mezőny tíz legjobb pilótájának sorrendjével és értékelésével. A műsor meghallgatható a YouTube-csatornánkon: