Lezajlott az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj sajtónapja, amelyen természetesen a Formula.hu is a helyszínen képviseltette magát, amelyen elhangzottak érdekességek.
A legfontosabb hír talán az, hogy Carlos Sainz beteg: a Ferrari pilótája kihagyta a sajtónapot rosszullét miatt, de a csapat arra számít, hogy péntekre összeszedi magát, és beülhet majd az autóba a két szabadedzésen.
Testőröket kap Max Verstappen a mexikói hétvégére az utóbbi időben feldühödöttnek tűnő helyi szurkolók miatt. Az austini Checo-Checo rigmusok és Verstappen hangos kipfújolása után a Red Bull úgy döntött, hogy jobb a biztonság, és testőröket rendeltek a világbajnok mellé, hiszen a mexikói paddockban és annak környékén korábban is voltak már problémák. Dr. Helmut Marko hangsúlyozta, hogy a pilóta nem akarta ezt meglépni, és ő a maga részéről nyugodt, de a csapat nem kockáztat.
A témával kapcsolatban megszólalt Sergio Perez is, aki arra kérte a mexikói szurkolókat, hogy sportszerűen buzdítsák, és tiszteljék Verstappent is. Mint mondta, bármi is történik a pályán, annak ott kell maradnia, azon túl semmi helye nincs a csapattársával való rivalizálásnak, ezt meg kell érteniük a nézőknek is: semmi nem történhet ezzel kapcsolatban a pályán kívül.
A hazaiak kedvence egyébként szokatlanul bizakodó a hétvége előtt: megerősítette azt, amit Austinban mondott, vagyis hogy rátaláltak a helyes irányra a beállításokkal, és bár a sprint miatt kicsit mellényúltak még az USA Nagydíjon, de már pontosan tudják, hogy mit kell csinálniuk, hogy jól érezze magát az autóban és meglegyen a tempója. Emiatt úgy érzi, hogy minden oka megvan az optimizmusra, és harcban lehet a győzelemért a hazai futamán.
A korábban említett Sainz boldog és maradna is a Ferrarinál: a spanyol pilóta még a hétvége kezdete előtt előtt beszélt arról, hogy ő jól érzi magát Maranellóban, és arra számít, hogy a tél folyamán leülnek majd egymással, és meg is fognak egyezni a folytatásról, hiszen ha ő is maradni akar, és a csapat is ezt akarja, akkor nem lehet túl bonyolult a helyzet. Hozzátette, hogy előrelépést lát a Scuderiánál, és úgy érzi, hogy a megfelelő irányba dolgozik az istálló.
Ugyan a német sajtó megint az Audi F1-es projektjének esetleges problémáiról írt, de a Formula.hu helyszínen dolgozó kollégája, Mészáros Sándor forrásai szerint nem igaz az, ami a médiában megjelent. Az Audi projektje nincs veszélyben, minden a tervek szerint halad, és nincs ok az aggodalomra: a részletek ebben a cikkben olvashatók!
Elmagyarázta az FIA, hogy miért csak néhány autót vizsgált az USA Nagydíj után: felmerült, hogy ha egy Mercedes és egy Ferrari is szabálytalannak bizonyult a beállítása miatt, akkor talán Sainz és George Russell autója sem volt megfelelő, csak azokat nem vizsgálták meg. Az FIA magyarázata a procedúrával kapcsolatban ezen a linken elolvasható!
A témával kapcsolatban egyébként a sajtónapon megszólalt Verstappen is, aki elmondta, hogy az egész ügyért a sprintformátum a hibás, mert biztos benne, hogy egyik csapat sem csinálna ilyet direkt, viszont az első szabadedzés után már nem nyúlhatnak a beállításokhoz, és kényszerpályán mozognak. Azonban azt is hozzátette, hogy ha egy csapat egyik autóját szabálytalannak találják a véletlenszerű ellenőrzések során, akkor a józan ész alapján a csapat másik autóját is meg kell vizsgálni, hiszen valószínű, hogy a másik Mercedes és a másik Ferrari is szabálytalan volt, csak nem ellenőrizték.
A témáról mi is beszéltünk Pitwall című műsorunkban, nézzétek vissza a vonatkozó részt:
Érthető, de kínos hibának titulálta a fent említett padlólemez-ügyet a Mercedes. James Allison, a Mercedes technikai igazgatója az istálló szokásos futamértékelő videójában beszélt a helyzetről: „Amikor elvégeztük a beállításokat, ellenőriztük a kopólemezt, és úgy tűnt, rendben van. Igazából hozzá se nyúltunk az első szabadedzés után. De a verseny eredménye magáért beszél. Szabálytalan volt az autó a futam végén, és egyértelműen magasabbra kellett volna állítanunk az autót, hogy kicsivel több legyen a mozgásterünk.”
Ugyanerről kérdezték Lewis Hamiltont is, aki Verstappennel értett egyet: az utóbbi évek során is előfordultak olyan esetek, amikor két autó egyformán szabálytalan volt, de csak az egyiket vizsgálta az FIA, a másik pedig azért úszta meg büntetés nélkül, mert nem ellenőrizték.
Charles Leclerc ugyanakkor azt mondta a témáról, hogy ezt nekik, a csapatoknak kellett volna jól megoldani, nem lehet kifogás az, hogy a sprintformátum miatt nem jól ítélték meg a dolgot pénteken. Mint mondta, szombat este, a sprintfutam után is megnézték a kopóréteget, és úgy érezték, hogy még bőven a határon belül tudnak maradni, ezért teljes meglepetésként érte őket, ami vasárnap történt, de ez az ő hibájuk, nem másé.
Mészáros Sándor helyszíni videós bejelentkezése és hangulatjelentése ezen a linken megtekinthető!
Superbike a Balaton Park Circuiten
A Superbike-világbajnokság jerezi idényzáró hétvégéjét megelőző csütörtökön bejelentették a sorozat 2024-es versenynaptárát, amelyet izgatottan várhattak a magyar motorsportrajongók, elvégre jó esély volt rá, hogy a menetrendbe bekerüljön a néhány hónapja átadott vadonatúj pálya, a Balaton Park Circuit. Nos, ez így is történt: az augusztus 23-25-i hétvégén, azaz az állami ünnepet követő napokban érkezik hazánkba a Superbike-vb – ezzel 1990 óta először látogat Magyarországra majd a WSBK. Fontos azért hangsúlyozni, hogy a Balaton Park Circuit megcsillagozva szerepel a menetrendben, azaz a hivatalos homologizációt még nem kapta meg.