DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
Hírösszefoglaló

Russell aláírt, vizsgálódik az FIA: a hétfői F1-es hírek

Összeszedtük a nap minden fontos F1-es hírét, eseményét: íme a Formula.hu esti hírösszefoglaló cikke június ötödikén, hétfőn.

A napi hírösszefoglalót kezdjük a hetivel: megjelent Pitwall című hírműsorunk legfrissebb adása, melyben Perezről, a Ferrariról, Hamiltonról, Alonsóról és Schumacherről is beszéltünk többek között. Nézzétek meg YouTube-csatornánkon:

A nap legfontosabb híre George Russell vélt szerződéshosszabbítása: a csapat már most érvényesítette 2025-ös opcióját a brit versenyzővel, csak a bejelentés van hátra – számolt be egy spanyol F1-es szaklap. Részletek itt!

f1-neymar-russell-mercedes



Lejárt a határidő, vizsgálja az új csapatokat az FIA: ezárult a jelentkezési időszak, zajlik az első vizsgálat, de egyelőre nem akar ennél többet kommunikálni a szövetség. „Az esetleges új résztvevők jelentkezésére kiírt határidő lejárt. Az FIA jelenleg a beérkezett jelentkezések első felülvizsgálatát végzi. Nem lesz semmilyen kommunikáció a folyamat ezen szakaszában, mert az FIA bizalmasan kezeli a jelentkezőket, miközben szükséges lehet néhány dolgot tisztázni a potenciális érkezőkkel” – fogalmazott az FIA szóvivője.

Még a hétvégi F1-es Spanyol Nagydíjhoz kötődik, hogy a Mercedesek feljavultak, erről beszélt Lewis Hamilton, és megkérdezték róla Max Verstappent is. Ha az autó gyors Barcelonában, mindenhol gyors lesz – mondja Hamilton. Előrelépett a fejlesztett W14-gyel a Mercedes, a versenyzők szerint év végére, de főleg 2024-re lehetnek a Red Bull kihívói, ez a mostani pedig az elmúlt másfél év legjobb autója volt. Verstappen viszont nem aggódik: szerinte így is nagy az előnyük. Részletek ezen a linken!

Mick Schumacher munkáját magasztalják Hamiltonék a dupla Mercedes-dobogó után: a pilóták szerint a német a szimulátorban végzett munkájával sokat tett ezért az eredményért. „Amit Mick és a szimulátoros csapat csinált… bőven éjfélnél tovább is ott maradtak, hogy segítsenek nekünk a beállításokkal és jó működési tartományt találjuk a versenyre” – mondta Hamilton.

Rosszul szerepelt viszont a Ferrari: hába a fejlesztések, ismét következetlenül viselkedett az SF-23-as Barcelonában – Fred Vasseur, a maranellóiak F1-es főnöke szerint nehéz azonosítani és orvosolni a problémát. A fő gond pedig éppen ez, így nehéz lesz fejleszteni: szavai ebben a cikkben olvashatók!

Az Aston Martin sem ment jól, a csapatnál pedig nem is igazán értik, hogy hova tűnt az eddig jó tempójuk. Mike Krack csapatfőnök szerint különösen a futam eleji lágy gumis etapon küszködtek. „Még ha a második helyről indulunk, szerintem akkor is nehezen tartottuk volna magunk mögött a Mercedest ebben a kezdeti fázisban, az első 15 körben. Úgy gondolom, időnként öt-hat vagy akár hét tizedmásodperccel is lassabbak voltunk” – mutatott rá Krack.

Szintén az Astonhoz kapcsolódik, hogy Fernando Alonso a futam végén nem előzte meg Lance Strollt, ennek magyarázataként pedig érdekes indoklást adott. Szerinte nem akart összezúzni még egy padlólemezt, meg amúgy sem számított annyit az az egy helyezés – a nyilatkozata itt olvasható!

Egy nyilatkozat Christian Hornertől: a Red Bull csapatfőnöke azt mondta, hogy ezzel a hétvégével talán lekerül a teher Sergio Perez válláról, mert így már nem tud a világbajnoki címért küzdeni. „Megnézve a két versenyző közötti különbséget most, ami elég jelentős, sok szempontból leveszi a terhet a válláról, és szerintem ez lehetővé teszi számára, hogy megnyugodjon, ne helyezzen magára nyomást és újra rátaláljon a kezdeti versenyeken mutatott formájára” – mondta Horner.

Szintén Red Bull: megdöntötte a Ferrari szezonbeli rekordját a bokszban az energiaitalos alakulat. Eddig a Ferrari tartotta a csúcsot, most viszont a Red Bull 2,07 másodperc alatt cserélte le Sergio Perez kerekét, ezzel már Horneréké az idei legjobb idő.

A végére pedig egy F1-en kívüli hír: 2023-ban ismét megtartják a nagy presztízsű Makaói Nagydíjat a Formula-3-as kategóriában. Az FIA és a makaói autóklub, valamint a verseny szervezőbizottsága közti megegyezés értelmében a következő három évben a szövetség felügyeli a versenyt, de akárcsak a múltban, nem lesz az F3-as bajnokság része, Világkupa néven önálló eseményként kezelik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: