A Formula-1-ben töltött 10 és fél szezon alatt Kimi Raikkönen hírnevet szerzett magának, mint generációja legizgalmasabb pilótája. A 2007-es bajnoki címével, a 20 futamgyőzelmével, 16 pole pozíciójával és 38 leggyorsabb körével pedig nem csak a Formula-1 egyik legnépszerűbb, de egyben egyik legeredményesebb pilótájává is vált.
10. Kimi először látogat Monacóba
Raikkönen egy rövid formulaautós karriert követően 2001-ben a Formula-Renault 2.0 kategóriából érkezett meg a Formula-1-be, így korábban még sohasem versenyezhetett Monaco szűk utcáin. Ennek ellenére első monacói produkciója igazán emlékezetes volt. Bár csak a 15. helyre kvalifikálta magát és a pontszerző helyeken kívül, 5 kör hátrányban a 10. helyen ért célba, ezek a számok azonban nem mutatták meg Raikkönen igazi teljesítményét. A finn újonc ugyanis az időmérő edzésen 0.18 másodperccel győzte le tapasztaltabb és Monacót jól ismerő csapattársát, Nick Heidfeldet. Ezt követően pedig a futamon is remek teljesítményt nyújtott, de nem volt szerencséje, a Sauberje ugyanis gyújtáskimaradás miatt a bokszba kényszerült. A hiba oka egyébként az volt, hogy a kipörgésgátló szenzorja meghibásodott és ez rossz adatokat küldve ahhoz vezetett, hogy a motor elektronika a teljesítményt csökkentve nem adott elég szikrát. Raikkönent azonban a csapat visszaküldte a pályára miután kikapcsolták az egész trükkös kipörgésgátló-rendszert. Ezt követően pedig szinte már az is csoda volt, hogy Kimi végigment a futamon és nem kente fel valahol az autóját a falra.

9. Az utolsó győzelem a Ferrarinak... eddig
2009-ben a Ferrari nem volt nyerő autó, de Spában, kedvenc pályáján nem sokkal azt követően, hogy csapattársa, Felipe Massa súlyos balesetet szenvedett a Magyar Nagydíjon, a finn mégis győzelemmel ajándékozta meg csapatát. Kimi a 6. helyről várhatta a rajtot, ahol Rubens Barrichello Brawn GP-jének dadogása miatt egyből nyert egy helyet, majd egy szemfüles, de némileg megkérdőjelezhető külső íves manőverrel, amit a pálya első hajtűkanyarjában, a La Source-ban mutatott be már a harmadik helyen fordulhatott el a futamot vezető Giancarlo Fisichella Force Indiája és Robert Kubica BMW-Sauberja mögött. A Ferrari végsebességét kihasználva nem késlekedett, így a La Source kiszélesítése által nyert sebességelőnyt kihasználva még az Eau Rouge előtt egy bátor előzéssel maga mögé utasította Kubicát, majd a Kemmel egyenesben kivédekezte a lengyel támadó manőverét. Ekkor már Fisichella biztonságos előnnyel állt az élen, a pályára érkező biztonsági autó távozása azonban újabb lehetőséget adott Raikkönen számára, aki miután Fisichella gyengén gyorsított ki az utolsó kanyarból az új rajtot követően, az első kanyarban, a La Sourcenál már a Force India sarkában lihegett, majd a KERS által nyújtott előnyt kihasználva végül le is gyűrte a Fisichella Force Indiáját. Ezután eseménytelen futamot futva Raikkönen meg is nyerte a versenyt meglepetésgyőzelmet szerezve ezzel a Ferrarinak.

8. Győzelem a Ferraris bemutatkozó futamon
5 McLarennél töltött szezont követően Raikkönen 2007-ben a Ferrarihoz szerződött, ahol a távozó hétszeres német bajnok, Michael Schumacher helyét vehette át. Ferrarihoz érkezését így komoly várakozások előzték meg. Kimi pedig nem is okozott csalódást, hiszen az első ferraris futamán, a 2007-es Ausztrál Nagydíjon az 5. lett Juan Manuel Fangio (Argentína 1956), Giancarlo Baghetti (Franciaország 1961), Mario Andretti (Dél-Afrika 1971) és Nigel Mansell (Brazília 1989) után, aki az első Ferrari versenyét meg tudta nyerni. (Később 2010-ben egyébként ehhez a listához Fernando Alonso is csatlakozott). Maga a 2007-es Ausztrál Nagydíj igencsak eseménytelen volt Raikkönen számára, aki a pole-ból indulva, a leggyorsabb kört is megfutva végig uralta a versenyt, így végül 7.2 másodperces előnnyel Fernando Alonso (McLaren) és 18.5 másodperccel a McLarennél a bemutatkozó futamát teljesítő Lewis Hamilton előtt megnyerte a futamot.

7. A legnagyobb visszatérés
Két futammal a 2007-es világbajnokság vége előtt úgy tűnt, Raikkönen már végleg lemondhat a világbajnoki álmairól, hátránya a bajnokságban ugyanis 17 pontra rúgott Lewis Hamiltonnal szemben, miközben a hátralévő két futamon már csak 20 pont megszerzésére volt lehetőség. Az utolsó előtti Kínai Nagydíjon azonban a McLaren hatalmas hibát követett el, a száradó pályán túl sokáig hagyták kint Hamilton az egyre inkább elkopó intermediate abroncsokon, ő pedig ezt követően, amikor behívták túl gyorsan érkezett meg a bokszbejáratához és belecsúszott a sóderágyba, ahonnan már nem tudott kijönni. Raikkönen ezt követően megnyerte a futamot, így 7 pontos hátrányban várhatta a szezonzáró Brazil Nagydíjat. Csekélyke esély volt ez, de Raikkönennek Hamilton hibája miatt sikerült megjátszania. A 2. helyről Raikkönen elől induló mclarenes újonc ugyanis először a rajtot rontotta el és esett vissza a 8. helyre, majd a 6. körben elváltotta magát, amivel a 18. helyre csúszott vissza. Hamilton ezt követően csak a 7. helyig tudott feljönni, míg Raikkönen, némi Massától kapott segítség révén megnyerte a versenyt és ezzel 1 ponttal a bajnoki címet is.

6. Az első futamgyőzelem, amely egyből bajnoki esélyeket jelentett
A 2003-as Maláj Nagydíjon a pole pozíciót - pályafutása alatt első alkalommal - Fernando Alonso szerezte meg a Renault-val, végül azonban már nem ő, hanem a rajtrács hetedik helyéről induló Raikkönen örülhetett az első futamgyőzelmének. Raikkönen hatodikként fordult be az első kanyarba, majd a 2-es kanyarban sikeresen kikerülte az egymással összekoccanó Michael Schumacher Ferrariját és Jarno Trulli Renault-ját, így az első kör végén már a 4. helyen állt. Nem sokkal később az első kanyarnál kifékezte korábbi csapattársa, Heidfeld Sauberjét, amivel feljött a 3. helyre, majd csapattársa, David Coulthard kiesését követően a 3. körben már a 2. helyen állt. Alonso 5 körrel korábban állt ki kereket cserélni és üzemanyagot vételezni, mint Raikkönen, ami azt jelentette, hogy Raikkönen győzelmét nemigen veszélyeztette aznap a spanyol Renault-ja. A második helyre végül Barrichello jött fel a Ferrarival, de Raikkönen egyszerűen megállíthatatlan volt, így végül 39 másodperces előnnyel Barrichello és 1 perc 4 másodperces előnnyel Alonso előtt megnyerte a futamot, amivel - miután a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a 3. helyen ért célba - a világbajnoki ponttáblázat vezetését is magához ragadta. A 2003-as szezonban ez maradt egyetlen győzelme, a finn azonban kiegyensúlyozott teljesítménye és a 9 dobogós eredménye révén végig harcban állt a bajnoki címért Michael Schumacherrel, amit végül csak 2 ponttal bukott el a Ferrari németjével szemben.
