A Marussia-versenyző a menedzsmentjén keresztül adott ki egy közleményt. "Max Chilton önkéntesen lépett vissza versenyzői üléséből a hétvégi spái, belgiumi verseny előtt, hogy segítse csapatát anyagi forrásokhoz jutni azzal, hogy eladják ülését. Max megjelenik a versenyen, és a csapatot fogja támogatni, amennyire tőle telik."
A Marussia hivatalos indoklásában szereplő "szerződési problémák" tehát nem arra vonatkoztak, hogy Chilton szponzori kifizetése akadozik, hanem arra, hogy a csapat szenved anyagi gondoktól, ezért adott az egyetlen versenyért nagy összeget kifizető Rossinak lehetőséget. Chilton számára a legjobb választás az lehetett, hogy önként átadja a helyét, ugyanis jövőre is a Marussiánál szeretne maradni, érdeke, hogy a csapat pénzügyi helyzete stabilizálódjon.
Chilton bizakodó, hogy az Olasz Nagydíjon újra ő vezethet - ugyanakkor a közleményből az derül ki, a csapat aggasztó anyagi helyzetben van. "A Marussia számos új befektetővel áll tárgyalásban, várhatóan a helyzet megoldódik a versenynaptár következő állomása, Monza előtt."
Alexander Rossi lesz az első amerikai versenyző a Forma-1-ben az utoljára 2007-ben szereplő Scott Speed óta - nem véletlen, hogy már a múltban is számos pénteki szabadedzésen felbukkant. Miután a Caterham elbocsátotta, hamar a Marussia tesztpilótája lett, és a 2016-ban debütáló amerikai Haas csapat is érdeklődik utána.