Az aktív felfüggesztés ötletét az eredeti Lotus csapat kezdte elsőként kidolgozni még 1982 telén. Ez a rendszer azért volt felelős, hogy változatlan szinten tartsa az autók hasmagasságát a kör folyamán még az egyenetlen pályafelszín mellett is. Ezzel jelentős javulást lehetett elérni a köridők terén, így hamarosan a mezőny összes résztvevője számára elengedhetetlenné vált a használata. Ãm az ezáltal jelentősen megnövekedett kanyarsebességek miatt aggódva az FIA betiltotta az aktív felfüggesztés használatát az 1994-es szezontól, és azóta a rendszer már csak a múltbéli események felidézésekor kerül említésre.
A Stratégiai Csoport tagjai azonban - miután elvetették a költségsapka ötletét - most olyan megoldásokon gondolkodnak, amelyek révén a csapatok kiadásait tovább enyhíthetnék. Ennek egyik módja az aktív felfüggesztés visszahozása, hiszen a szakemberek véleménye szerint az azt működtető elektronikával sokkal költséghatékonyabban lehetne optimalizálni az autók teljesítményét, mint a jelenlegi összetett mechanikus rendszerekkel.
Az egész persze még csak ötlet szintjén merült fel, és ha végül mellette szavaznak, az aktív felfüggesztés 2017-ben térhet vissza a sportba, karöltve a nagyobb, 18 inch átmérőjű gumikkal.
Az Autosport értesülései szerint a Stratégiai Csoport a legutóbbi gyűlésén több más megoldást is felvetett a költségek jövőbeni csökkentése érdekében. Közéjük tartozik az autók egyes részegységeinek (mint az üzemanyagrendszer, első szárny, hátsó felfüggesztés, fékcsatornák) egyszerűsítése és a versenyekre utaztatott csapatlétszám további csökkentése is.