A Formula-1 egyik jelenlegi főszponzora is órákat kínáló társaság, a patinás Rolex. Minden közvetítésnél láthatjuk a logóikat, a futamok alatt a pályák reklámtábláinak jelentős részét ők uralják. A céget 1905-ben, 24 évesen alapította Hans Wilsdorf Londonban. Abban az időben még nem voltak precíz, pontos órák, de a fiatal Wilsdorf eltökélt szándéka volt ezen változtatni. 1919-ben Genfbe költözött, ekkora már hírnevet szerzett magának a vállalkozás. 1935-ben már a sebességi rekordokat beállító Sir Malcom Cambell is magáénak tudhatott egy Rolex modellt, köszönhetően annak, hogy óragyártó fantáziát látott benne. Azóta számtalan módon kapcsolódnak a motorsportokhoz, többek között Jackie Stewart és a Le Mans-1 24 órás verseny támogatói. A Rolex 2013-tól egy hosszú távú partnerkapcsolati szerződés értelmében már a Formula-1 hivatalos órája és időmérője.
A 2013-as világbajnokságot - és az előző három esztendőt - a Red Bull Racing nyerte. A csapat támogatója a Casio, amely elsősorban az Edifice kollekcióját népszerűsíti, és amelynek logóit az autók oldalán, illetve a versenyzők overallján is megtalálhatjuk. A japánok sportos, modern technológiával rendelkező órákat gyártanak, amelyekkel nem csak a pilótákat, hanem az istálló teljes személyzetét is ellátják, így ezek az időmérők gyakran feltűnnek a fotókon, tévés közvetítésekben. Miután a Casio az F1-es óragyártók közül az egyik legolcsóbb árfekvésű márkának számít, a szurkolók is könnyen elérhetik.
A konstruktőri bajnokságban rendre jól szereplő, a száguldó cirkusz legrégibb és legnépszerűbb istállója, a Ferrari a harminc esztendeje létező Hublot gyártójával kötött megállapodást, miután a márka korábban több esztendőn át az F1 hivatalos időmérője volt. (Akkoriban történt, hogy Londonban kirabolták és megverték Bernie Ecclestone-t, aki a bűntényből és a kék monoklijából rendhagyó reklámot csinált azzal a szlogennel, hogy "Egy Hublot-ért erre is képesek az emberek.") A svájci vállalat, amely a Big Bang kollekcióval robbantott nagyot a piacon, különleges dizájnnal rendelkező, elegáns luxusórákat készít, így a Scuderia egy hozzá méltó céget tudhat maga mögött, amely ugyan nem rendelkezik még olyan múlttal, mint több márka, de a dizájnnak és a minőségnek köszönhetően egyre fontosabb szereplője az órapiacnak.
A McLaren csapat a TAG Heuer - szintén svájci - óragyártóval ápol szoros kapcsolatot, amelynek hagyományai több évtizedre nyúlnak vissza. Az Formula-1 és általánosságban talán a motorsport iránt is legelkötelezettebb óramárka szinte a motorizáció megjelenésétől ott sürgött-forgott a versenyek és versenyzők körül, egész kollekciókat (pl. Carrera, Grand Carrera, Monaco, Formula 1, Microtimer) szentelve ennek a sportágnak. A motorsport és benne az F1 tagadhatatlanul a TAG Heuer identitásának részese. Ãgy érthető, hogy miért tartottak ki még a rendkívül ínséges időkben is a Formula-1 szponzoráció mellett, és támogatták egyebek mellett a Ferrarit és a McLaren csapatot is. Manapság a két idei pilóta, Sergio Perez és Jenson Button közül inkább az utóbbi tekinthető állandó biztos pontnak, aki rendszerint Carrera kollekció valamely modelljét viseli. A közelmúlt nagyjai közül megemlítendő azonban még többek között Kimi Raikkönen, Juan Pablo Montoya és David Coulthard (aki egyébként most a TW Steel márkanagykövete), de az idősebbek Mika Hakkinenre, Alain Prostra, Niki Laudára és Ayrton Sennára is emlékezhetnek. (Utóbbi emlékére a svájciak külön órával is előálltak.)
Lassan szintén motorsport-veteránnak tekinthető a Swatch csoport elődjéből, az ASUAG Holdingból még 1982-ben kivált, így függetlennek számító Oris, amely sorban már a tizedik szezonban szponzora a Williams F1 csapatnak. A hölsteini márka idevágó kollekciójának felfutását ennek a szponzorációs tevékenységnek tudhatja be, és ennek megfelelően az elmúlt hét év során számos olyan limitált modellel állt elő, amelyet vagy a csapatnak, vagy az egyes pilótáknak szentelt. Az Oris kitartása mindenféleképpen figyelemre méltó, hiszen a nem csekély anyagi ráfordítást igénylő szponzorációs tevékenységet egyes egyedül kell kigazdálkodniuk; a márka mögött nem áll semmilyen nagyvállalat.

A svájci központú Sauber természetesen egy másik svájci gyártóval, a Certinaval kötött támogatási szerződést. Ez az óragyártó sem egy frissen létrehozott vállalkozás, 1888-ban jött létre. A márka legismertebb védjegye a DS (Double Security), amely annak idején páratlan ütésállóságával műszaki szempontból az óraipar élére katapultálta a céget, de az akkori újítás még ma is nagyban hozzájárul az ilyen rendszerű órák tartósságához. Az együttműködés természetesen azokban az esztendőkben volt a legsikeresebb, amikor még a BMW anyagi hátterével felvértezve Kubica és társai az élmezőnyben harcoltak, de az utóbbi esztendők eredményei, különösen a fiatal tehetségek kiugró sikerei miatt is sokan észreveszik a Certina feliratokat az overallokon és az autókon.
A csapatok sorában a Mercedes a következő, amelynek ettől a szezontól az 1868-ban alapított, Schaffhausenben székelő IWC a támogatója. Szakértők szerint ők azok, akik a mechanikai óragyártás piacán az iramot diktálják. A kellően elegáns és igen drága időmérőiről híres - szintén svájci - manufaktúra feltehetően tökéletes partnerre talált a luxusautógyárban, amely mindent megtesz, hogy partnere megfelelő nyilvánosságot kapjon, bárhol is lép fel a világban a száguldó cirkusz. Az F1 fontosságát jól mutatja, hogy még egy olyan vállalatnak is jól jön a motorsportok csúcsa által elérhető reklám, amelynek alapelvei között a magasfokú szakmai tudás, az órásmesterek folyamatos továbbképzése, a tömegtermelés elutasítása tartoznak. A cég elsődleges filozófiája, hogy kevés órát gyártson, egy szűk rétegnek, de azokat a legmagasabb színvonalon - ebben feltehetően a stuttgartiakkal kiválóan együtt tudnak működni.

A Force India csapata a TW Steel órák gyártóját tudhatja a háta mögött. A cég korábban a Renault, majd a névváltoztatást követően a Lotus F1-es istálló mellett tette le a voksát, ám a csapat bizonytalan helyzete miatt továbblépett. Ez az egyik legfiatalabb óramárka, melyet Amszterdamban, Hollandiában alapítottak 2005-ben - ennek ellenére népszerűsége töretlenül növekszik, feltehetően amiatt is, hogy a tulajdonosok nem fukarkodnak a szponzorációs szerződésekkel: a WTCC-ben és a MotoGP-ben ugyanúgy ott vannak, mint a száguldó cirkuszban, emellett olyan legendák is a márka nagykövetének szerződtek, mint Emerson Fittipaldi. Az órák jellemzői a nagyméretű tok és számok az óralapon, ezzel a modern dizájn és a sportosság megtestesítői.
A felsorolásból láthatjuk, hogy a Formula-1 a rendkívül sokszereplős órapiac szerényebb képviselőinek is olyan kivételes lehetőségeket kínál, amelyért megéri nekik komoly áldozatokat hozni. Reméljük, hogy a 2014-es szezonban is találkozhatunk ezekkel a márkákkal, esetleg kibővülve néhány újabb gyártóval, amelyek még több színt hoznak a versenyzés világába.
Csak pilótáknak
Az F1-ben nem csak csapatszponzoráció létezik, előfordulhat, hogy valakit az óragyártók külön, személyre szabottan támogatnak. Fernando Alonso partnere például a Viceroy. Ez a spanyol óragyártó cég a modern, elegáns órák megtestesítője. A kétszeres világbajnok éppen eligazoló csapattársa, a brazil Felipe Massa a patinás Richard Mille óráit viseli. A 2001-ben Svájcban alapított cég a luxusórák elitjébe pozícionálta be magát. Az órákon nem ritka a hat számjegyű árcédula - USA dollárban.
Jellemző árak
Néhány F1-es szerepet vállaló óragyártó alapmodelljeinek körülbelüli árai forintban. Az F1-gyel kapcsolatba hozható típusok ára általában ezeknél kétszer-háromszor borsosabb
Rolex - 800 000
Hublot - 1 500 000
Casio - 40 000
Oris - 250 000
Certina - 80 000
TAG-Heuer - 300 000
IWC - 1 000 000