DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Gyorsasági (Gy)

Újabb pályacsúccsal zárult a szombat a mátrai hegyiversenyen

A Mátrai Hegyipályán ma ismét átadtak a múltnak egy pályacsúcsot: mától Szász László a parádsasvári pálya újkori történetének aktuális csúcstartója 2 perc 21,330 másodperccel, melyet egy Reynard típusú formula autóval futott meg a mai napon izgalmas látvánnyal és komoly hangélménnyel megajándékozva a mátrai közönséget.

A Hankook Racer lelkes kis csapatában Boldizs Bence tavalyhoz hasonlóan nem hagyott

esélyt az ellenfeleknek, míg mögötte a dobogó többi fokán Báldi Gergő és Somogyi Márk

osztozott.

A túraautók vegyes mezőnyében Bódis Kálmán volt a leggyorsabb, bár ő inkább talán a Hegyi

Kupa értékelésében a Mátrai Hegyiversenyen először rajthoz álló raliversenyzőre, Rafael

Tamásra figyelt, aki szintén egy hasonló Porsche 911 GT3-assal állt rajthoz. Nos bár kettejük

közt szorosak voltak az idők, de végül a nem hivatalos párharcukban egyelőre Bódis

évtizedes gyorsaságis tapasztalata győzött a bátor ralis lendülettel szemben.

A túraautósoknál Gáspár Csaba a 156-os Alfa Romeo-val és Keskeny László az Audi S2-essel

követték.

IMG_5272



A Hegyi Kupát toronymagasan nyerte a már említett Rafael Tamás az amúgy inkább ralira

épített Porsche volánja mögött. Rafael mögött a négykerék-meghajtás előnyeit élvező Strider

Zoltán végzett az EVO IX-es Mitsubishivel, míg a számos BMW-t felvonultató mezőnyben

Lángi Attila volt a legjobb a bajor Z4-es kupéval.

IMG_6134

A Lada Kupában Vörös Gábor és Tóth József csatájában előbbi győzött két tized

másodperccel.

Szász László: „Nagyobb élmény volt most itt autózni, mint két éve, vártuk már ezt az

eseményt. Tavaly sajnos ez a verseny egy időben volt egy bajnoki futammal. Mindig élmény

itt lenni, ez nem kérdés. A tíz év kihagyás érződik, nem jön vissza ilyen egyszerűen. Holnap,

ha jó idő lesz, még tudunk csiszolni az eredményen, most már én is kezdem a tempót, a

ritmust, meg a pálya vonalát. Jó, hogy az aszfalt meg lett csinálva. Van itt egy régi rekordom,

amit jó lenne megközelíteni. 2005-ben történt, akkor jött ez az autó Japánból, akkor

csomagoltuk ki, és valamelyik utolsó futamban sikerült azt az időt menni. Húsz alá jó lenne

menni, de a mostani időnek is nagyon örülök. Amíg a nézők nem fütyülnek, nincs nagy baj,

én úgy gondolom.”

Boldizs Bence (Hankook Racer): „Nagyon nagy élmény volt itt lenni, ahogy tavaly is, ezért

hatalmas köszönettel tartozom György Gábornak és a Gerorge Racing Team-nek. Idén sajnos

nekem csak ez az egy verseny fért bele, a gyorsasági ob-n nem indulok. Rengeteg szurkoló

van kint, ami miatt még különösebb az élmény. Az autó nagyon jól működött, az időmmel

meg vagyok elégedve, sikerült megnyernem mind a négy felfutást. Ezt a formámat igyekszem

holnapra is átvinni.”

IMG_6220

Rafael Tamás: „Még mindig nem mozogtam ki, hogy navigátor nélkül vagyok egyedül, ez

borzalom. Egy csomó kanyarban megkérdezem magamtól, hol vagyok. Nagyon tetszett,

nagyon jó, hogy rövid. Ha az ember variál a futóművel, vagy másképp csinál dolgokat, egyből

meglátszik az időn. Tapasztalatunk az, hogy vennünk kellett volna gumit, ezt itt végképp nem

lehet elspórolni. Nagyon meg vagyok elégedve az eredményemmel, Az, hogy Kálmánt

megvertük, nyilván szerencse is volt, mert húsz percet állt az egyik rajtban. A kocsi nagyon

él ezen a pályán, én kevésbé. Remélem, holnap még mindig tudunk javulni.”

Tóth József „Yondi” (Lada 2107i): „Nagyon vártuk már ezt a versenyt. Kíváncsi voltam,

mennyivel leszek gyorsabb, mint tavaly. Öt-hat másodpercet tudtam gyorsulni, de voltak

bosszantó apró nüanszok is. Az első felfutásban Vörös Gabitól kaptam három tizedet, a

második felfutásban tudtam adni neki egy tizedet, így két tizeddel a második helyre

szorultam. Volt egy üresváltásom felfelé, ha az nincs, lehet, hogy megvan az a két tized.”

Bódis Kálmán (Porsche 997 GT3 Cup): „Nagyon siettem, jó volt. Kivéve, hogy az első

felfutásnál ott álltam a rajtnál, elstartoltunk volna, amikor mondják, hogy állj. Kihűlt a gumi,

kihűltem én is, igen rossz időt mentem. A hideg gumival az első sikánban örültem, hogy a

pályán tudom tartani az autót. A második felfutásra fölszívtam magam, és a tavalyi időmhöz

közeli időt mentem.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: